Potpisan ugovor o projektiranju autobusnog kolodvora

Rijeka, 27. ožujka 2008.
Gradonačelnik Vojko Obersnel ispred Grada Rijeke i Silvije Novak iz Studija 3LHD potpisali su Ugovor o izradi idejne, glavne i izvedbene dokumentacije područja autobusnog terminala Zapadna Žabica. Izrada Glavnog projekta i njegova potvrda očekuje se do studenog 2008., a početak radova u prvom kvartalu 2009. godine, nakon predaje potpune Izvedbene dokumentacije.

Detalj s potpisivanja ugovoraProjekt novog autobusnog kolodvora Zapadna Žabica u Rijeci odabran je na javnom natječaju krajem 2005. godine, na kojem je prvu nagradu osvojio rad arhitektonskog studija 3LHD. Od provedbe natječaja do danas izrađen je i usvojen Detaljni plan uređenja Zapadne Žabice, a uz niz drugih pripremnih poslova, od Hrvatskih željeznica je za 37 milijuna kuna otkupljen teren za izgradnju terminala.
 
Gradonačelnik Obersnel izrazio je zadovoljstvo što upravo Studio 3LHD osmislio projekt i izrađuje projektnu dokumentaciju, budući da je s tom tvrtkom Grad do sad uspješno surađivao na nizu projekata, od Mosta hrvatskih branitelja Domovinskog rata do Centra Zamet.

Autobusni kolodvor - simulacija"Vjerujem kako će Studio 3LHD ispoštovati zadane rokove, što znači da bi s gradnjom ovog značajnog objekta, koji neće imati funkciju samo autobusnog kolodvora, već će uključivati i druge sadržaje, mogli započeti početkom 2009. godine," kazao je Obersnel, naglašavajući kako je završetak gradnje ovisi o rezultatima natječaja za izvođača radova. Procijenio je ipak kako bi gradnja, s obzirom da se radi o velikom objektu, mogla trajati od jedne i pol do dvije godine.
 
Arhitekt Silvije Novak zahvalio se Gradu Rijeci na ukazanom povjerenju, istaknuvši kako će Rijeka dobiti suvremen i drugačiji autobusni kolodvor koji će biti projektiran prema svim europskim standardima.
 
Novi autobusni kolodvor činit će tri cjeline, autobusni terminal s 18 perona, garažom za autobuse i pratećim sadržajima za putnike, potom nadzemna višekatna garaža s oko 900 parkirnih mjesta, površine oko 25.000 m2 i na kraju, poslovno-trgovački dio veličine 10.000 kvadrata. 
 
Unutrašnjost autobusnog kolodvoraDanas potpisani ugovor obuhvaća projektiranje građevine terminala koja se prostire na oko 50.000 m2 bruto razvijene površine, a projektirat će se i pristupna prometnica, odnosno produžetak ulice Riva duž južnog pročelja građevine u dužini od oko 300 metara, kao i trga Žabica uz omogućavanje korištenja poteza Trpimirova-Adamićeva-Jelačićev trg kao koridora namijenjenog isključivo javnom prijevozu. Realizacijom projekta omogućit će se uklanjanje parkirnih mjesta na rivi, te će se riva u potpunosti otvoriti građanima.
 
Tvrtka LHD će projektirati nove, odnosno prelaganje postojećih trasa komunalne infrastrukture, željezničkih kolosijeka u trupu novoplaniranih prometnica i trga Žabice te dijelova infrastrukture u kontaktu s koridorom željezničke pruge Rijeka-Zagreb, kao i druge javne površina u zahvatu (pješačke i zelene površine) geodetske, geotehničke, geomehaničke i druge potrebne podloge i radove u funkciji projektiranja građevina i zahvata. Projekt Autobusnog kolodvora jedan je od prvih koraka uključivanja područja riječke luke u vitalne funkcije grada.
 
Kako ističu u Studiju 3LHD, projektiranjem novog terminala stvoren je kvalitetan i sa svih strana dostupan centralni „pješački otok“ s kojeg je omogućen pristup peronima bez preplitanja pješaka s vozilima. Nakošenom površinom krova, uzdignutom pješačkom ulicom i mostovima stvorena je neka vrsta umjetnog krajolika u gradu. 
 
Budući smještaj autobusnog kolodvoraInfrastrukturni objekt formalno organizira transportne, garažne, poslovne i trgovačke sadržaje u četiri bloka, ali ih objedinjuje u jednu dugu kuću sa zajedničkom konstrukcijom i fasadnim elementima koji su svojevrsna posveta lučkim kranovima, skladištima i čeličnim konstrukcijama. Kako je zgrada terminala smještena "iza" postojećeg bloka, jedan dio njegove fasade se uzdiže iznad najniže kuće i komunicira s gradom velikim monitorom informativnog sadržaja. 
 
Studio 3LHD je interdisciplinarni arhitektonski ured sa sjedištem u Zagrebu, usmjeren na integraciju različitih disciplina; arhitekture, urbanog i pejzažnog krajolika, dizajna i umjetnosti.  Projekti poput Mosta hrvatskih branitelja u Rijeci, Hrvatskog paviljona na Svjetskoj izložbi u Japanu EXPO-u 2005, studije Bale/Valle, splitske Rive, Dvorane Bale, Neboder 123, Hotela Lone u Rovinju te projekta Kulturnog centra Istočne Europe u Xi'anu u Kini, afirmirali su 3LHD ne samo u stručnim krugovima već i u širem krugu javnosti, domaće i strane. Tvrtka 3LHD je za svoj rad primila niz domaćih i nekoliko važnih međunarodnih priznanja i nagrada.
(S.R.)

 
mail print