Članica Gradskog vijeća Iva Rinčić je, temeljem članka 67. stavka 1. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Rijeke, postavila pitanje:
Cijenjeni gradonačelniče,
molim da mi temeljem članka 67. stavka 1. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Rijeke („Službene novine Primorsko-goranske županije“ broj 29/09, 14/13 i 22/13-ispr. i „Službene novine Grada Rijeke“ broj 10/17, 14/18, 2/19-pročišćeni tekst, 2/20, 3/21), odgovorite na pitanja u nastavku koja se tiču sigurnosti stanara u ulici Petra Kobeka.
Naime, temeljem informacija građana spomenute ulice (stanari oko raskršća ispred ulaza u groblje), prilikom izlaska iz svojih kuća i primjerice odlaganja otpada prinuđeni su na kretanje prometnicom i time ugrožavati vlastitu sigurnost s obzirom da pješačkog prijelaza u tom dijelu ulice nema. Također upozoravaju na činjenicu da su oznake za parkirališta kod spremnika za otpad postavljena tako da prolaz pješaka uz zid nije omogućen, te da moraju izlaziti na cestu kojom prometuju vozila. Molim pojašnjenje načina i rokova rješavanja spomenutog problema.
Unaprijed zahvaljujem
Iva Rinčić
nezavisna vijećnica
Odgovor
Vezano za situaciju u Ulici Petra Kobeka, posebice stanara koji žive oko raskrižja ispred ulaza u groblje, ovim Vas putem obavještavam kako će nadležne gradske službe u roku od 15 dana izaći na teren i utvrditi postojeće stanje na terenu te utvrditi potrebu za mogućim dodatnim iscrtavanjem pješačkog prijelaza.
Za obilježavanje pješačkog prijelaza, moraju biti ispunjeni određeni minimalni tehnički uvjeti. Budući da u Ulici Petra Kobeka ne postoji obostrano izgrađen nogostup zadovoljavajuće širine, potrebno je utvrditi lokaciju gdje je moguće iscrtati dodatni pješački prijelaz, a da pritom bude u skladu sa važećom regulativom. Što se tiče lokacije spremnika za otpad, ispitat će se mogućnost adekvatnije lokacije za smještaj postojećih spremnika kako bi bili dostupniji stanarima na sigurniji način.
Oznake za parkirna mjesta obilježene su na poziciji uz spremnike za otpad iz razloga što je na toj lokaciji zadovoljavajuća širina kolnika za obilježavanje parkirnih mjesta.
Grad Rijeka je tijekom 2023. godine, pokrenuo, a nastavit će i u 2024. godini, aktivnosti u sklopu implementacije individualiziranog prikupljanja otpada te je u tijeku utvrđivanje adekvatnih lokacija za postavu spremnika po svim mjesnim odborima, tako i na području MO Kozala, te vjerujem da će se i po pitanju konkretne lokacije iznaći zadovoljavajuće rješenje.
S poštovanjem,
Gradonačelnik
Marko Filipović
Rijeka, 12. siječnja 2024.
Nastavno na odgovor upućen članici Gradskoga vijeća, Ivi Rinčić, 14. prosinca 2023. godine, u nastavku dostavljam dopunu odgovora, nakon izvršenog očevida na navedenoj lokaciji, na kojem su prisustvovali predstavnici TD Rijeka plus, KD Čistoća te Grada Rijeke.
Na navedenom području postoje dvije lokacije spremnika u dijelu Ulice Petra Kobeka te se jedan lokalitet za kućne brojeve 7, 7a, 9, 9a i 11 nalazi preko puta kućnog broja 7, gdje se uz spremnike za miješani komunalni otpad, nalaze i spremnici za odvojivi otpad.
Drugi lokalitet, koji je ujedno i predmet postavljenog pitanja, nalazi se preko puta kućnog broja 13, a isti je na raspolaganju svim pravnim subjektima s kućnog broja 13, 20b i 20 (cvjećarne), kao i svim ostalim korisnicima i pravnim subjektima koji gravitiraju navedenom dijelu ulice. Također, broj spremnika je dostatan i za korisnike koji su u posjetu gradskom groblju Kozala, a ciljano su udaljeni da ne ometaju pročelje glavnog ulaza u gradsko groblje Kozala.
Slijedom navedenog, neovisno o lokalitetu spremnika koji korisnici više preferiraju, da bi se osigurao siguran pješački koridor za obje lokacije potrebno je istočni nogostup proširiti na zakonski definiranu minimalnu širinu od 1,60 m. Navedeno je preduvjet za iscrtavanje pješačkog prijelaza, što bi posljedično uzrokovalo i ukidanje 3 parkirna mjesta, budući da je uz uključenu širinu pješačkog prijelaza potrebno osigurati 5 m odmaka ispred i iza pješačkog prijelaza.
Dakle, osiguranje povoljnijeg pješačkog koridora do spremnika moguće je uz rekonstrukciju dijela prometnice uz gore navedene uvjete. Takav zahvat nadležni mjesni odbor može za daljnju proceduru provođenja uvrstiti u Plan prioriteta za sljedeću godinu.
Međutim, kao što je već navedeno, KD Čistoća kao davatelj javne usluge nastavlja koordinaciju nadogradnje sustava prikupljanja otpada na način da se na cijelom području grada Rijeke uvodi individualni sustav prikupljanja otpada.
Prva faza je već realizirana podjelom individualnih spremnika za miješani komunalni otpad te onih za reciklabilne vrste otpada svim korisnicima koji žive u obiteljskim kućama. Iduća faza implementacije odnosi se na višestambene objekte s 4 i više stanova za koje je potrebno osigurati lokacije za smještaj zajedničkih nadzemnih spremnika na površinama javne namjene. Prilikom utvrđivanja novih lokacija za postavu zajedničkih spremnika sagledava se čitav niz parametara koji se moraju zadovoljiti da bi lokacija bila prihvaćena.
Stoga, postoji mogućnost da niti jedna od trenutnih lokacija neće biti zadržana u novom sustavu implementacije, što će biti poznato tek po utvrđivanju lokacija za MO Kozala.
S poštovanjem,
Gradonačelnik
Marko Filipović