Članica Gradskog vijeća Sabina Marov je, temeljem članka 73. stavka 1. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Rijeke, postavila sljedeće pitanje:

„Postoji li mogućnost da se autobusu Autotroleja na liniji Kampus – KBC Rijeka osigura slobodna površina na postojećoj autobusnoj stanici u sklopu KBC-a Rijeka?“
Navela je da spomenuta linija kreće s Kampusa na polovicu sata te dođe na odredište u KBC kroz dvadesetak minuta. Vrijeme polaska iz KBC-a je na puni sat, međutim, već neko vrijeme to u praksi nije tako zato što autobus nema gdje sačekati tih desetak minuta do polaska. Na njegovo mjesto, tj. na autobusnoj stanici se redovito parkiraju ostali vozači, bez obzira na to što je autobusna stanica označena. Smatra da bi se ta nepropisno parkirana vozila trebala ukloniti, kao što bi se trebalo jasnije označiti tu poziciju koja je s razlogom rezervirana za autobus kako bi se autobus držao svog rasporeda polaska iz KBC-a.

Odgovor

Prometni redari, u suradnji sa službenicima Trgovačkog društva Rijeka plus d.o.o. i po pozivima službenika Kliničkog bolničkog centra Rijeka redovito postupaju protiv vozača koji svoja vozila parkiraju na način da ometaju nesmetano odvijanje prometa, koji parkiraju na mjestima rezerviranim za vozila osoba s invaliditetom ili pak na mjestima rezerviranim za vozila hitne medicinske pomoći. Jednako tako, redari su u više navrata postupali i po prijavi vozača vozila javnog gradskog prijevoza putnika, odnosno djelatnika Komunalnog društva Autotrolej d.o.o. Tijekom ove godine, s ove je lokacije, premješteno 12 vozila.

Podsjetimo da je riječ o lokaciji kojom, temeljem Sporazuma sklopljenog s Upravom KBC-a, upravlja Trgovačko društvo Rijeka plus d.o.o. na. Trenutačno se propuštaju sva vozila i nema ograničenja, radi pružanja liječničke pomoći i specijalističkih pregleda, dakle iz krajnje nužde. Činjenica je da je linija javnog prijevoza putnika koja prolazi krugom KBC-a uvedena i prolazi površinom koja je prvotno korištena kao parkiralište. Kako bi se omogućio ukrcaj, odnosno iskrcaj putnika, zbog specifičnih uvjeta, nije izgrađeno autobusno ugibalište, već je na dijelovima kolnika ono samo obilježeno. Represija prema vozačima koji u krugu KBC-a svoja vozila nepropisno parkiraju ne bi dala očekivane rezultate, jer je riječ o građanima koji su prisiljeni koristiti zdravstvene usluge. Za istaknuti je da naši građani u bolnicu prvenstveno dolaze osobnim automobilima, u pratnji, kao i medicinsko osoblje, a posebice na lokaciji kod Klinike za ginekologiju i porodništvo, gdje je u većini slučajeva razlog parkiranja dovođenje ili odvođenja majke rodilje i djeteta ili se pak radi o vozilima medicinskog osoblja koje, zbog hitnih intervencija tu privremeno ostavlja svoje vozilo. Stoga ponavljam da u takvim uvjetima represija nema korektivni učinak te je potrebno pronaći rješenja na dobrobit naših građana, a posebice bolesnih osoba, onkoloških pacijenata i osoba s invaliditetom te majki u visokom stupnju trudnoće kao najosjetljivijih skupina sudionika u prometu.

Naime, na toj lokaciji moguće je izdavanje naredbe za premještanje, no istu je praktički nemoguće izvršiti, zbog nedovoljnog manevarskog prostora za podizanje vozila na kamion putem dizalice, uz izbjegavanje oštećenja. Čak i da do toga dođe, specijalizirano “pauk“ vozilo mora se spuštati prometnicom izuzetno velikog nagiba, što onemogućuje radnju premještanja. Temeljem svega navedenog u suradnji s KD Autotrolej pokušat će se ispitati mogućnost korištenja neke druge točke kao završne postaje, kako bi svi građani bili zadovoljni, kao i oni koji koriste osobna vozila, javni gradski prijevoz te vozači taxi vozila koji također na autobusnom stajalištu mogu obavljati ukrcaj, odnosno iskrcaj putnika. Prometni redari Grada Rijeke, kao i policijski službenici, provode nadzor na prometnicama, a ne na zatvorenim parkiralištima. No, zbog specifičnosti ove lokacije svakodnevno se obavljaju ophodnje kako bi se unutar KBC-a osiguralo nesmetano prometovanje svim vozilima. Svakako je važno napomenuti da već samo postupanje na prethodno navedenim kritičnim točkama uzrokuje izuzetno nezadovoljstvo građana koji opravdano navode da su prisiljeni zaustavljati i parkirati svoja vozila iz krajnje potrebe, odnosno zbog korištenja zdravstvene skrbi.

Podsjetimo da TD Rijeka plus d.o.o. inače postupa temeljem naloga za premještanje vozila izdanih od strane Direkcije za prometno redarstvo Grada Rijeke koje uočava određeni prekršaj ili od strane policijskog službenika Ministarstva nadležnog za unutarnje poslove. Isključivo na taj način se sa autobusnog stajališta u krugu KBC-a Rijeka premještaju nepropisno parkirana vozila.

Također, kao što sam već u nekoliko navrata isticao, činjenica jest da postojeći broj parkirnih mjesta na ovoj lokaciji, ni u kojem slučaju ne zadovoljava potrebe građana, odnosno pacijenata i korisnika medicinskih usluga. Grad Rijeka je izgradio i parkiralište Podpinjol, no ni ti kapaciteti nisu dostatni, a velik broj vozila unutar bolničkog kruga parkiran je suprotno važećim zakonskim i gradskim propisima.

Vjerujem kako će izgradnja garaže Podpinjol, umanjiti ovaj problem i, u većem dijelu, riješiti nedostatak parkirnih mjesta u krugu KBC-a Rijeka, a samim time i smanjiti broj nepropisno parkiranih vozila na autobusnoj stanici u sklopu KBC-a.

S poštovanjem,
Gradonačelnik
Marko Filipović