Značaj projekta
Širi kontekst projekta: Riječki prometni pravac kao dio pan-europskog prometnog koridora Vb (Rijeka-Zagreb-Budimpešta)

Urbana i prometna revitalizacija centra grada Rijeke
Nositelj projekta: Grad Rijeka
Ciljevi projekta:
- unapređenje stanja urbane i prometne infrastrukture
- racionalnije korištenje prostora
- smanjenje prometnog zagušenja i postizanje veće protočnosti prometa u centru grada
- smanjenje zagađenja / emisija CO2
- unapređenje sustava javnog gradskog prijevoza
- povećana sigurnost u prometu
- bolja povezanost različitih prometnih sustava (pomorski, željeznički, cestovni)
Dijelovi/faze projekta:
- rekonstrukcija Trga bana Jelačića
- preregulacija Ulice Riva
- rekonstrukcija Trga Žabica
- izgradnja Kompleksa Zapadna Žabica
- izgradnja I. faze produžene ulice Riva
- izgradnja II. faze produžene ulice Riva
Rekonstrukcija Trga bana Jelačića
Projekt obuhvaća veći dio površine Jelačićevog trga (izuzev postojećeg uređenog pješačkog dijela trga) koja je danas uglavnom namijenjena kolnom prometu i prometu u mirovanju (autobusni terminal prigradskog prometa zapadnog dijela Rijeke), a samo manjim dijelom za pješački promet (uski nogostupi na Jelačićevom trgu, u ulici Fiumara i u Skarpinoj ulici).
Uređenjem Jelačićevog trga dobit će se dvije funkcionalne cjeline:
- prometnica, koja predstavlja nastavak Ulice Fiumara s produženim “žutim” autobusnim trakom i spojem Veslarske ulice koja predstavlja nastavak komunikacije ceste D404 prema centru grada,
- pješački dio trga, sastavljen od novoformiranih čisto pješačkih površina, na koje se u kontinuitetu povezuje i pješački most preko Mrtvog kanala, čime se povećava pješačka zona gradskog središta.
Postojeća projektna dokumentacija:
- idejni, glavni i izvedbeni projekt,
- potvrda glavnog projekta
Procijenjena vrijednost investicije: 2,7 mil EUR
Preregulacija Ulice Riva
Nastojeći što više gradski prostor užeg središta grada prilagoditi pješačkom prometu uz jačanje značaja javnog gradskog prometa, (prema opredjeljenju iz GUP-a), pristupa se promjeni režima kretanja vozila/osiguranju nove „žute” trake rezervirane za JGP na slijedećim dionicama:
- Ulica Riva i Ul. I. Zajca postaju dvosmjerne četverotračne ulice za sav promet
- Adamićeva ulica postaje rezervirana za javni promet, TAXI i interventna vozila, te dostavu.
Slijedom ove koncepcije u popečnim ulicama režim prometa se mijenja ili se zatvaraju za promet:
- Zadarska ulica postaje dvosmjerna
- Splitska ul. i Ul. I. Henckea se zatvaraju za promet i postaju pješačke zone
- Veslarska ul. ostaje u postojećem jednosmjernom režimu korištenja
- Ribarska ul. – jednosmjerna.
Budući da je Adamićeva ulica smještena u težištu pješačke zone gradskog središta, a ista će biti namijenjena isključivo vođenju javnog prijevoza, ovakvim rješenjem postiže se protočnost javnog prijevoza u najužem gradskom središte, čime se podiže i njegova ukupna privlačnost za građane. Konačni cilj ovog, kao i drugih zahvata na regulaciji prometa u gradskom središtu i izvan njega usmjeren je na postizanje raspodjela između javnog i individualnog prometa u odnosu 60% : 40%.
Postojeća projektna dokumentacija: idejni projekt
Procijenjena vrijednost investicije: 0,7 mil EUR
Rekonstrukcija Trga Žabica
Novim arhitektonskim rješenjem trg je osmišljen kao površina isprepletena zelenilom, vodoskocima i klupama za odmor. Prometni dio trga podijeljen je na dva smjera svaki s po tri prometna traka. Sasvim krajnji trak namijenjen je taxi vozilima. Prometno rješenje bazirano je na činjenici da Ulica Riva postaje dvosmjerna za sva vozila, dok Adamićeva i Trpimirova ulica postaju ulice rezervirane za promet vozila javnog gradskog prijevoza i dostave. Novo prometno rješenje glavne gradske prometnice i pristupa kompleksu autobusnog terminala unutar kojeg je predviđena i garaža s oko 900 parkirnih mjesta pridonijet će bitno smanjenju zagađenja zraka gradskog središta jer se na njegovom rubu omogućuje prihvat osobnih vozila.
Postojeća projektna dokumentacija:
- idejni projekt, lokacijska dozvola,
- glavni projekt i izvedbeni projekt u izradi
Procijenjena vrijednost investicije: 2 mil EUR
Izgradnja Kompleksa Zapadna Žabica
Kompleks Zapadna Žabica smješten je u centru grada na području starih željezničkih skladišta (oko 3ha) predstavlja urbanu revitalizaciju i valorizaciju postojeće industrijske baštine smještene u samom centru grada i podrazumijeva izgradnju sljedećih sadržaja:
- Autobusni terminal s garažom za autobuse – oko 11.500 m2
- Javna garaža – 4 etaže s 940 parkirnih mjesta – oko 26.000 m2
- poslovni i rekreativni prostori – oko 3.600 m2
Model realizacije
Vlasnici nude realizaciju po modelu javno-privatnog partnerstva i/ili kombiniranjem jav-no-privatnog partner stva s fondovima EU.
Dokumenti prostornog uređenja
projekt je sukladan s prostorno-planskom dokumentacijom.
Projektna dokumentacija:
- idejni, glavni i izvedbeni projekt za izgradnju kompleksa i rekonstrukciju trga Žabica i izgradnju nastavka ulice Riva.
Dozvole za gradnju:
- potvrda glavnog projekta za Kompleks Zapadna Žabica,
- potvrda glavnog projekta za rekonstrukciju trga Žabica i izgradnju nastavka ulice Riva.
Procijenjena vrijednost investicije: 42.000.000,00 mil EUR
Produženje ulice Riva I. faza
Produženje ulice Riva je u ukupnoj dužini od oko 400 m. To je četverotračna ulica, s razdijelim pojasom u sredini. Na južnom kraju zaštitni zeleni pojas dijeli ulicu od izmještene pruge. Produžena ulica Riva s južne strane namijenjena je ulasku i funkcioniranju autobusnog terminala u ovoj etapi razrade.
Postojeća projektna dokumentacija:
- idejni projekt,
- lokacijska dozvola,
- glavni projekt i izvedbeni projekt u izradi
Procijenjena vrijednost investicije: 2,7 mil EUR
Produženje ulice Riva II. faza
Projektom će se realizirati spojna prometnica koja vodi od Trga Žabica do zone Mlaka, koja služi funkcioniranju novog integriranog putničkog terminala daljinskog prometa i njegovog povezivanja na gradsku uličnu mrežu. Prometnica predstavlja produžetak postojeće Ulice Riva na zapad, a predviđena je kao četverotračna. Gotovo polovinom trase ova je prometnica denivelirana i prolazi ispod željezničkih kolosjeka kolodvora Rijeka, a spaja se na Krešimirovu ulicu. Nova četverotračna prometnica smješta se na prostoru postojećih željezničkih kolosijeka – predviđena je do ulaza u autobusni kolodvor kao nadzemna, a zatim slijedi tunelska dionica ispod mreže kolosijeka željezničkog kolodvora. Nadzemni dio ulice smješten je na području postojećih kolosijeka koje treba ukloniti.
Kontakt osobe:
Nataša Zrilić, viša savjetnica gradonačelnika – specijalist za razvoj i gospodarstvo
Grad Rijeka
Korzo 16, 51000 Rijeka
Telefon: 051 209 530
Mobitel: 098 726 060
E-mail: natasa.zrilic@rijeka.hr
Srđan Škunca, pročelnik
Odjel gradske uprave za razvoj, urbanizam, ekologiju i gospodarenje zemljištem
Grad Rijeka,
Titov trg 3,
51000 Rijeka
Telefon: 051 209 450
Faks: +051 209 451
E- mail: srdjan.skunca@rijeka.hr
Kompleks Zapadna Žabica