Otkrivanjem spomen obilježja na kojem se nalazi reljef tramvaja s proizvodnom halom u pozadini, postavljenim na ulazu u KD AUTOTROLEJ d.o.o. Rijeka, obilježena je stoipeta obljetnica početka organiziranog javnog prijevoza putnika u Rijeci.

Na tiskovnoj konferenciji koja je tom prigodom održana u prostorijama Autotroleja, o povijesti, ali i budućnosti tog za grad Rijeku i okolne općine važnog čimbenika svakodnevnog života, govorili su direktor Ćiril Jurišić, predsjednik Skupštine društva, riječki gradonačelnik Vojko Obersnel i predsjednik Nadzornog odbora i član Poglavarstva, Darko Crnković.

Gradonačelnik Obersnel, uz zahvalu svim djelatnicima kao i tvrtkama koje su prethodile Autotroleju, naglasio je važnost uvođenja prve tramvajske linije prije 105 godina, koja je Rijeku svrstala u srednje europski grad s dobro uređenim komunalnim životom.

Javni gradski prijevoz sastavni je dio svakodnevnice brojnih žitelja Rijeke i okolnih gradova i općina, i njegova dobra organizacija preduvjet je za nesmetano odvijanje brojnih drugih djelatnosti. Organizacija prijevoza može biti i bolja, pa je u tom smislu ugovorena i nabava 28 novih autobusa koji će u Autotrolej stići u proljeće naredne godine. Budući da se uz obilježavanje obljetnice otkriva spomenik čiji su sastavni dio povijesne šine na kojima je vozio tramvaj na liniji Fiumara – Pioppi, to je istovremeno i svojevrsni pogled u budućnost u kojoj će Autotroleju uz autobuse, bitna odrednica razvoja biti i javna gradska željeznica naglasio je Obersnel.

105. godina organiziranog javnog gradskog prijevoza u Rijeci

Direktor Jurišić predstavio je prigodno tiskano izdanje s povijesnim prikazom razvoja javnog gradskog prijevoza u Rijeci u proteklih 105 godina, a zatim govorio o Autotroleju danas. Gradski i lokalni prijevoz obavlja se na 16, a prigradski na 26 linija. U sastavu voznog parka Autotrolej ima 172 autobusa marke MAN, TAM i SANOS, od toga 104 solo i 68 zglobnih, te 7 minibusa. Prosječna starost voznog parka je 14 godina, pa se stoga krenulo u realizaciju nabave 28 novih vozila, i to 6 zglobnih i 15 solo gradske izvedbe marke Mercedes, te 7 solo prigradske izvedbe marke MAN, što će uveliko poboljšati kvalitetu voznog parka, ali i uslugu prijevoza. Nabavku novih autobusa jednakim iznosima financirat će vlasnici Društva i KD AUTOTROLEJ d.o.o. Rijeka. Nakon niza godina u Društvo se ponovo vraćaju autobusi marke MERCEDES koji će, uz marku MAN, biti okosnica budućeg voznog parka. Ovom nabavkom prosječna starost voznog parka biti će smanjena na 12 godina. Autobusi bi u promet trebali biti uključeni u ožujku 2005. godine. Autotrolej ima 700 djelatnika, a autobusi dnevno pređu oko 30.000 kilometara. Kada bi se odredio jedan europski pravac, onda bismo mogli reći autobusi tri put dnevno pređu udaljenost od Lisabona do Moskve i natrag, rekao je Jurišić.Ulaz u garažu Autotroleja

Spomenik koji je tom prigodom u nazočnosti brojnih djelatnika Autotroleja postavljen na ulazu u tvrtku, čini ploha površine 2,30 x 3,00 m ispunjena originalnim granitnim kockama s dijelom jednotračne pruge po kojoj su prije 105 godina vozili tramvaji, a ispod reljefa tramvaja nalazi se tekst: “7. studenog 1899. godine krenula su prva tramvajska kola od mosta na Rječini duž Fiumare prema zadnjoj stanici na Pioppi, na jednotračnoj pruzi četiri kilometra dugoj, što je Rijeku svrstalo u red modernih gradova u Europi. Taj je dan početak organiziranog javnog prijevoza putnika u Rijeci”.