
U RiHubu je predstavljen Javni poziv za ulazak 17. generacije timova u Startup inkubator Rijeka, kao i promjene u programu koje se uvode od iduće generacije korisnika. Prijave su otvorene do 19. studenog.
Na predstavljanju su sudjelovali Aleksandar-Saša Milaković, zamjenik gradonačelnice grada Rijeke, Jana Sertić, pročelnica Upravnog odjela za gospodarstvo, razvoj, ekologiju i europske projekte, Dean Cimera, mentor u Startup inkubatoru te Arian Skoki, član pobjedničkog tima 16. generacije korisnika i dobitnik 15.000 eura potpore Grada Rijeke za poduzetničku ideju go-to Fizio.
“Bez jačanja poduzetničke scene, neće biti napretka riječkog gospodarstva. Stoga pozivamo mlade poduzetnike s novim idejama da se prijave i iskoriste dragocjenu potporu Grada i mentorske mreže”, rekao je zamjenik gradonačelnice Milaković.
Grad Rijeka, putem Upravnog odjela za gospodarstvo, razvoj, ekologiju i europske projekte, objavio je javni poziv za prijavu 17. generacije korisnika Startup inkubatora Rijeka. Javni poziv je otvoren od 17. rujna do 19. studenog 2025. godine.
Prijaviti se mogu isključivo fizičke osobe koje u trenutku prijave nemaju registriran vlastiti poslovni subjekt, bilo samostalno ili kao članovi tima. Prijava se podnosi isključivo putem online obrasca dostupnog na službenim mrežnim stranicama Startup inkubatora Rijeka. Svi prijavljeni bit će pozvani na prezentaciju svoje ideje pred Komisijom za ocjenjivanje, koja će vrednovati motiviranost i spremnost tima, inovativnost poslovne ideje, njezin tržišni potencijal te stupanj razrade.
Odluku o ulasku timova u inkubator donosi Programsko vijeće sastavljeno od predstavnika Grada Rijeke, Riječke razvojne agencije Porin, Sveučilišta u Rijeci, Veleučilišta u Rijeci, Ekonomskog fakulteta, Veleučilišta PAR, Erste banke i tvrtke Infobip, kao i pridruženih članova.
Sve usluge inkubatora, uključujući edukacije, mentorsku podršku, korištenje prostora i financijske potpore, ostaju u potpunosti besplatne za korisnike.
Novosti u inkubacijskom programu
Novosti u inkubacijskom programu predstavila je pročelnica Jana Serić. “Sve idu u korist stvarnih potreba korisnika, unaprjeđenja kvalitete rada s timovima i veće učinkovitosti potpore”, najavila je Sertić.
Najvažnija promjena odnosi se na skraćivanje trajanja inkubacijskog programa s dosadašnjih osam na šest mjeseci. Program postaje intenzivniji, a vrijeme provedeno u inkubatoru kraće, kako bi se izbjegla demotivacija sudionika i osigurao brži razvoj poslovnih ideja. Umjesto dosadašnja tri, program će biti podijeljen na dva edukativna modula, svaki u trajanju od tri mjeseca. Po završetku svakog modula, Programsko vijeće donosit će odluku o nastavku sudjelovanja timova u programu, temeljem napretka i angažmana.
Također, produžen je rok za prijavu poslovnih ideja s četiri na najmanje osam tjedana, čime se potencijalnim korisnicima omogućuje da svoju ideju temeljitije razrade prije podnošenja prijave i time povećaju šanse za ulazak u program.
Inkubacija će početi početkom siječnja, prvi modul završit će u travnju, a drugi u srpnju, kada će biti organiziran završni Demo dan. Tom prilikom, timovi finalisti prezentiraju svoje projekte, a biraju se i najuspješniji među njima.
Novost je i uvođenje dodatnog razdoblja mentorske podrške, koja se za najbolje timove nastavlja i nakon završetka inkubacijskog programa, sve do kraja kalendarske godine. Time se želi pružiti stručna pomoć upravo u razdoblju kada startupovi najčešće osnivaju svoje poslovne subjekte i suočavaju se s prvim poslovnim izazovima.
Novu generaciju očekuje potpora šezdesetak mentora, koji prenose svoje znanje i iskustvo. “Umrežavanje poslovnih i prijateljskih veza je među najvažnijim iskustvima Startup inkubatora, kako za polaznike, tako i za mentore, koji upoznaju mlade generacije poduzetnika”, naglasio je mentor Dean Cimera.
Adrian Skoki, član pobjedničkog tima 16, generacije, istaknuo je da su znanja za rješavanje problema dobili upravo u fazama kada su ih trebali. Osim dragocjenih iskustava mentora, bila su nam značajna i iskustva i razmišljanja drugih polaznika, rekao je Skoki te najavio da će njihov proizvod uskoro biti dostupan na tržištu, upravo zahvaljujući pomoći mentora i Grada Rijeke.
Program RiBiz – novi izvaninkubacijski program
Osim promjena unutar samog inkubacijskog programa, od ove godine uvodi se i novi, izvaninkubacijski program pod nazivom RiBiz.
Riječ je o otvorenom edukativno-informativnom programu koji se provodi u centru RiHub, a namijenjen je svim zainteresiranim građanima koji žele razvijati svoja poduzetnička znanja, informirati se o mogućnostima podrške Grada Rijeke ili umrežiti se s ostalim akterima riječkog poduzetničkog ekosustava.
Program se sastoji od raznovrsnih aktivnosti – predavanja, radionica i susreta – koji pokrivaju aktualne teme iz svijeta poduzetništva, a najintenzivnije se provodi uoči ulaska novih korisnika u Startup inkubator. Cilj programa RiBiz je stvoriti dodatne prilike za edukaciju, informiranje i povezivanje, a njegova otvorenost i dostupnost ga čini jedinstvenim resursom za razvoj poduzetništva u Rijeci.
Do danas 611 korisnika Startup inkubatora
Startup inkubator Rijeka djeluje od 2013. godine kao potpora osobama koje žele razviti vlastite poslovne ideje i postati poduzetnici. U Startup inkubatoru korisnicima se pružaju edukacije neophodne za evaluaciju poslovne ideje i pokretanje poduzetničke aktivnosti, savjetovanja stručnih mentora, mogućnost korištenja infrastrukturnih kapaciteta RiHub-a, pomoć u stvaranju poslovnog plana i postavljanju optimalnog poslovnog modela te nepovratne financijske potpore za realizaciju najuspješnijih poslovnih ideja, uz uvjet osnivanja poslovnog subjekta sa sjedištem u Rijeci.
Kroz program je do danas prošlo 611 korisnika, odnosno 268 timova. Održano je više od 500 edukacija i radionica, a korisnicima je pruženo više od 1600 individualnih savjetovanja s mentorima. Od 2019. godine, Grad Rijeka kroz program nepovratnih potpora dodjeljuje financijsku pomoć najuspješnijim timovima. Do danas je na taj način dodijeljeno gotovo 158.000 eura, a osnovano je 36 poslovnih subjekata sa sjedištem u Rijeci. Mentorska mreža inkubatora danas okuplja 59 stručnjaka iz različitih područja poslovanja, koji su korisnicima na raspolaganju za podršku i savjetovanje.
Startup inkubator Rijeka i program RiBiz predstavljaju ne samo platforme za jačanje poduzetničkih vještina i realizaciju poslovnih ideja, već i centre susreta, razmjene znanja i nastanka novih projekata i inicijativa.
Za sve dodatne informacije i podršku oko prijave, zainteresirani se mogu obratiti na email adresu startup@rijeka.hr ili telefonom na broj 051 209 940.