Početkom mojeg mandata donesene su odluke koje imaju financijski učinak pa se rebalansom planiraju potrebna sredstva za njihovu provedbu. Prvenstveno se radi o financiranju troškova prijevoza za umirovljenike, nezaposlene osobe starije od 60 godina i osobe starije od 65 godina s prebivalištem na području grada Rijeke“, podsjetila je gradonačelnica Rijeke Iva Rinčić na današnjoj konferenciji za novinare.

Gradonačelnica Rinčić sa zamjenikom Aleksandrom-Sašom Milakovićem i v.d. direktora Rijeka plusa Vladom Mezakom predstavila je prijedlog rebalansa proračuna za 2025. godinu i projekcija za 2026. i 2027. godinu, koji su upućeni Gradskom vijeću na raspravu i usvajanje, ali i niz drugih odluka i projekta, od javnog poziva za dodjelu kompostera građanima preko vraćanja „zelenog vala“ na dva koridora u centru grada do najave uvođenja 60 minuta besplatnog parkiranja oko centralne tržnice za vrijeme blagdana.

Rebalansom za 2025. godinu, ukupni rashodi predlažu se u iznosu 227,4 milijuna eura, i to je povećanje za 1 milijun eura ili za 0,5 % u odnosu na plan, dok se prihodi predlažu u iznosu 209,6 milijuna eura, što je povećanje za 3,4 milijuna eura ili za 1,6 %.

Razlika između prihoda i rashoda uravnotežuje se prenesenim sredstvima iz prethodne godine. Grad planira korištenje prenesenih sredstava viška prihoda u iznosu 16,8 milijuna eura, a proračunski korisnici u iznosu 1,2 milijuna eura. Pokriće prenesenog manjka planira proračunski korisnik HNK Ivana pl. Zajca u iznosu od 269.000 eura.

Konferencija za novinare rebalans proračuna

Aleksandar-Saša Milaković, Iva Rinčić i Vlado Mezak

Rebalansom se usklađuje dosadašnje ostvarenje prihoda i rashoda s procjenom ostvarenja do kraja godine.
„Početkom mojeg mandata donesene su odluke koje imaju financijski učinak pa se Rebalansom planiraju potrebna sredstva za njihovu provedbu. Prvenstveno se radi o financiranju troškova prijevoza za umirovljenike, nezaposlene osobe starije od 60 godina i osobe starije od 65 godina s prebivalištem na području grada Rijeke.

Ostale odluke donesene u proteklim mjesecima ove godine, financijski se u najvećoj mjeri odražavaju na Proračun u 2026. godini. To su odluke o povećanju stipendija za učenike i studente, povećanju satnice za pomoćnike u nastavi, subvencioniranju cijene toplinske energije krajnjim korisnicima za tri zimska mjeseca – prosinac 2025. te siječanj i veljaču 2026. godine, , osnivanje Zavoda za prostorno uređenje Grada Rijeke i drugo.

Također, od 2026. godine se smanjuju porezne stope poreza na dohodak, čime ispunjavamo jedno od naših ključnih predizbornih obećanja“, kazala je gradonačelnica Rinčić.

Javne potrebe u sportu: Najveći iznos osiguran od kada postoji Grad Rijeka kao jedinica lokalne samouprave

Uz prijedlog rebalansa, Gradskom vijeću s kolegija gradonačelnice upućeni su prijedlozi odluka vezanih uz realizaciju programa javnih potreba u sportu Grada Rijeke za 2026. godinu i javnih potreba u tehničkoj kulturi.

„Proračunska sredstva Grada Rijeke namijenjena realizaciji Programa javnih potreba u sportu Grada Rijeke za 2026. godinu iznose 3.252.000,00 eura, uz povećanje od 6,11 %, odnosno 187.170,00 eura u odnosu na tekući Proračun za 2025. godinu, što predstavlja najviši iznos osiguran za programsku djelatnost sporta proračunom Grada Rijeke ikada, odnosno od 1993. godine“, kazala je gradonačelnica Rinčić.

Povećat će i ukupna sredstva namijenjena djelatnosti tehničke kulture u odnosu na 2025. godinu za 25 %, odnosno za dodatnih 90.000,00 eura, sveukupno 450.000,00 eura za djelatnost tehničke kulture u 2026. godini.

Operativni tim za krizne situacije u slučaju urbanih poplava

Gradonačelnica je donijela odluku o osnivanju Operativnog tima za krizne situacije u slučaju urbanih poplava, u kojem sudjeluju svi ključni gradski i komunalni sustavi: Rijeka plus, Čistoća, Vodovod i kanalizacija, Energo te Komunalno redarstvo.

„Ova važna tema odnosi se na upravljanje kriznim situacijama izazvanima urbanim poplavama – problemom koji sve češće pogađa europske gradove, pa tako i Rijeku. Inicijativa za osnivanje tima došla je nakon snažnog nevremena u rujnu.  Cilj tima je uspostaviti učinkovitiji model djelovanja i reakcije – radi sigurnosti naših sugrađanki i sugrađana, ali i očuvanja imovine“, poručila je gradonačelnica Rinčić.

Kratkoročne zadaće Operativnog tima su provođenje preventivnih aktivnosti (čišćenje slivnika i odvodnje, uklanjanje nakupljenog lišća, kontrola gradilišta, priprema kritičnih točaka…); koordinirano djelovanje tijekom obilnih padalina (dežurstva, zaprimanje prijava, zatvaranje kritičnih prometnica, obavještavanje javnosti i brza sanacija) te izrada operativnog plana postupanja.

Dugoročne zadaće Operativnog tima su razrada mjera za smanjenje učestalosti i ozbiljnosti urbanih poplava te utvrđivanje nositelja provedbe i jasnih rokova za svaku mjeru.

„Kontekst jasno pokazuje zašto su ove mjere nužne: u rujnu i listopadu zabilježene su rekordne količine oborina u različitim dijelovima grada. Već sada postoji funkcionalan sustav najave i koordinacije putem Prometnog centra, koji surađuje s ophodarskom službom, policijom, vatrogascima te komunalnim sustavima. Kako bismo sustav dodatno unaprijedili, održani su sastanci s komunalnim društvima, interventnim službama i stručnjacima iz područja hidrotehnike. Zaključak je jasan: rješenja moraju biti integrirana i višeslojna – od jačanja sustava odvodnje i izgradnje retencija do plavo-zelenih rješenja, povećanja broja meteoroloških postaja te izrade karata rizika od poplava“, poručila je gradonačelnica Rinčić.

Najavljen Javni poziv za dodjelu kućnih kompostera

Gradonačelnica Rinčić je najavila kako će se tijekom prosinca raspisati Javni poziv za dodjelu kućnih kompostera. Cilj ovog poziva je potaknuti kućno kompostiranje, smanjiti količinu komunalnog otpada i unaprijediti sustav odvojenog prikupljanja biootpada u našem gradu.

U sklopu pilot projekta „Nabava kućnih kompostera“ kojeg je financirala Primorsko-goranska županija nabavljeno je 400 kompostera u vrijednosti 18.500 eura.

Građanima će se dodijeliti komposteri zapremnine 630 litara, namijenjeni kućnom kompostiranju u okućnicama. Za provedbu javnog poziva zadužen je Upravni odjel za komunalni sustav i promet.

Odluka o financiranje političkih stranaka i nezavisnih vijećnika u Gradskom vijeću

Gradskom vijeću na raspravu i usvajanje upućen je prijedlog odluke koja se odnosi na raspoređivanje sredstava za financiranje političkih stranaka i nezavisnih vijećnika u Gradskom vijeću Grada Rijeke za 2026. godinu.

Pripremljen je prijedlog odluke kojim se, sukladno zakonskim obvezama, utvrđuje iznos koji pripada svakoj stranci i svakom vijećniku, razmjerno broju osvojenih mandata, uz dodatno uvećanje od 10% za vijećnice kao pripadnice podzastupljenog spola. Mjesečni iznos po članu vijeća iznosi 335 eura, odnosno 368,50 eura za vijećnice.

Konferencija za novinare rebalans proračunaRijeka Advent: produženo radno vrijeme ugostitelja i proglašenje sajamskih dana

Isto tako, ranije je donesena i odluka kojom je u sklopu Rijeka Adventa riječkim ugostiteljima omogućeno produženo radno vrijeme. Na ovaj način riječkim se ugostiteljima osigurava mogućnost dužeg rada bez potrebe podnošenja pojedinačnih zahtjeva za produženje radnog vremena, čime se postupak bitno pojednostavljuje, a kako bi se omogućilo njihovo aktivno sudjelovanje u prigodnim zabavnim programima i bogatoj gastronomskoj ponudi u vrijeme manifestacije „Rijeka Adventa 2025“. Na taj se način nastoji odgovoriti na očekivano povećanu potražnju za ugostiteljskim uslugama te posjetiteljima pružiti kvalitetniji i sadržajniji doživljaj blagdanskog ugođaja u gradu.

Donesena je i odluka kojom se, u svrhu promidžbeno-turističkih aktivnosti sve nedjelje i blagdani za vrijeme trajanja Rijeka adventa, u razdoblju od 29. studenog 2025. godine do 3. siječnja 2026. godine proglašavaju sajamskim danima na području Korza i Trga Riječke rezolucije te od 29. studenog 2025. godine do 4. siječnja 2026. godine na području Trsatskog kaštela. Dozvoljena je prigodna prodaja proizvoda i robe koji su predmet i svrha sajamskog dana, izvan prodavaonica, kao sastavni dio sajamskog događanja.

Od subote, 6. prosinca vozit će adventski autobus

Još jedna tema koja se tiče blagdansko perioda je uvođenje adventskog autobusa, koji će voziti od 6. prosinca 2025. do 7. siječnja 2026. Prigodno ukrašen, ovaj će katni autobus u popodnevnim satima, besplatno prevoziti sve Riječanke i Riječane, goste i posjetitelje našega grada na relaciji Jadranski trg – Trsat, kako bi što više ljudi moglo vidjeti i proživjeti blagdanske trenutke u naše gradu, omogućujući na taj način bolje povezivanje centra grada s Trsatom te smanjenje prometnih gužvi u tom dijelu grada. Više obavijesti o samom voznom redu bit će objavljeno na stranicama KD Autotroleja i gradskim stranicama.

Besplatan sat parkiranja u ulicama u okolici centralne gradske tržnice

Također, u blagdansko vrijeme Rijeka plus uvodi i još jednu novost, sa ciljem da centralna gradska tržnica postane atraktivnija i dostupnija za kupce.

„Upravo zato pripremljen je prijedlog za Gradsko vijeće, kako bi se Riječanima i svim posjetiteljima omogućilo besplatno parkiranje od 60 minuta na području centralne gradske tržnice.  To znači da će, kada budu napravljene sve potrebne zakonske predradnje, a za očekivati je upravo negdje prije božićnih blagdana pa do 7. siječnja, ta pogodnost bit dostupna sugrađanima. Svakako naglašavam kako je ovo mjera koja će vrijediti u određeno vrijeme, ali sigurni smo da će potaknuti dolazak na tržnicu u još većem broju“, poručila je gradonačelnica Rinčić.

Besplatan sat parkiranja odnosi se na ulice u okolici tržnice, dakle Zagrebačku ulicu, Matačićevu, Wenzelovu i Verdievu ulicu.

Semaforizacija i vraćanje tzv. „zelenog vala“ u središte grada

Svoje izlaganje gradonačelnica je završila na temu koja se odnosi se na prometnu protočnost u samom središtu grada, točnije na niz semafora u Ulici Riva.
„Svi smo bili svjedoci da je u proteklom razdoblju došlo do poremećaja u njihovom funkcioniranju, što je onemogućavalo uspostavu tzv. zelenog vala, a time i usporavalo promet. Danas napokon mogu potvrditi – problem je riješen.

Zeleni val uspostavljen je 28. studenoga na potezu od Rive, odnosno Žabice do ulice Andrije Kačića Miošića (kod hotela Continental), te će se testni period provoditi tijekom narednih 30 dana. Sustav je ponovno usklađen, semafori su sinkronizirani i promet teče onako kako bi i trebao – sigurnije, brže i predvidljivije za sve sudionike“, poručila je gradonačelnica Rinčić.

Ovim zahvatom napravljen je važan korak prema boljem upravljanju prometom u centru grada i smanjenju svakodnevnih zastoja na jednoj od ključnih prometnih dionica.

Stručne službe Rijeka plusa zajedno s ugovornim partnerima već su u kolovozu pristupile izradi elaborata kako bi se semafori ponovno osposobili, odnosno kako bi se uspostavio “zeleni val” i to je učinjeno na osam semaforiziranih raskrižja. Uz to, radi unapređenja prometnog sustava, postavljene su i videoanalitičke kamere.

„U ovom trenutku usklađen je i sjeverni koridor odnosno Ulica Pomerio, od Ulice žrtava fašizma do Prvomajske ulice, čime je osigurana maksimalna moguća protočnost. To znači da je kroz najuži centar grada uspostavljen “zeleni val”, te će prometovanje ponovno biti lakše za naše sugrađane“, zaključila je gradonačelnica Rinčić.

V.d. direktora Rijeka plusa Mezak je naglasio kako putem javne nabave za izradu prometno-tehničkog projekta vrijednosti 26 tisuća eura izabrana tvrtka Traf signal, dok je za 11 tisuća eura u suradnji s tvrtkom SWARCO, s kojom Rijeka plus ima potpisan godišnji ugovor, omogućeno programiranje zelenog vala.
„Semafori koji se nalaze na tom potezu su semafori druge generacije iz 1996. godine i njima nije jednostavno upravljati, ali smo ih uspjeli povezati. Cilj da se u nekom budućem razdoblju ti semafori, a pogotovo oni stariji – imamo i dosta uređaja koji su iz 1970. godina – zamijene novima. Krajnji cilj je da svi semafori u Rijeci budu bežični i povezani na naš gradski prometni centar. Za sada to nije moguće i sve što radimo, radimo po principu da se svaki semafor mora ručno uštimavati i staviti u koordinaciju s drugima“, kazao je Mezak, istaknuvši kako nije problem samo u starosti semafora, nego i u instalacijama, poput problema sa semaforom na raskrižju Liburnijske, Zametske i Zvonimirove ulice, koji bi trebao sljedeće godine u popravak.

Također, usklađeni su i semafori na nekim drugim dijelovima grada, poput semafora raskrižja Kumičićeve ulice i Ulice Drage Geravisa te semafora odmah iznad, pored Tete Rože. Također, promjenom semaforskog uređaja na Orehovici omogućena je bolja protočnost prometa.

Mezak je najavio za budućnost i projekte modernizacije semaforiziranih raskrižja, u prvom redu najstarijih semafora, a potom i svih ostalih, uz pomoć europskih sredstava ili iz vlastitih izvora.