U četvrtak 11. listopada 2018. godine Vijeće MO Srdoči održalo je još jedan zbor građana, koji je i ovoga puta imao aktualnu temu: Prometna problematika Srdoča i Martinkovca.

U atriju OŠ Srdoči okupilo se 89 građana upisanih u listu prisutnih, koji su došli poslušati što im je željelo saopćiti Vijeće MO, kao i iznijeti neke svoje probleme.

Zbor je vodila predsjednica Vijeća MO Srdoči Željka Matković koja je prisutne obavijestila da se na području Srdoča planira izgradnja više višestambenih objekata s velikim kapacitetom stanara, i to redom na gornjem dijelu Srdoča na prostoru bivšeg Elektromaterijala 7 zgrada, ispod Centra Srdoči 2 stambene zgrade, na prostoru kamionskog terminala 3 POS-ove zgrade te ispod stambenog niza Dobriše Cesarića 2 zgrade. Na donjem dijelu Martinkovca ispod postrojenja HEP-a, na trenutno zelenom području, planiraju se osim POS –ovih zgrada i brojne zgrade privatnih investitora izvijestila je Matković prisutne. Navela je da je ukupno procijenjen budući broj stanovnika donjeg dijela Martinkovca  oko 3.000,00  ljudi.

Ono što Vijeće MO Srdoči vidi kao problem je što se trenutno ne vidi konkretna naznaka rasterećenja već sada blokiranog čvora Diračje i ceste D304 Rijeka – Kastav. Predsjednica Matković je navela da će svi budući stanovnici imati izlaz na ovu istu prometnicu te da je nužno planiranje alternativnih prometnica koje bi odvele dio stanovništva drugim pravcima iz područja Srdoča. Kao moguće alternativne pravce navela je redom: završetak ceste D233 kao poveznicu  s Kastvom, koja bi pravcem u smjeru Grbaca rasteretila promet, kako Srdoča tako i Kastva. Sljedeća predložena prometnica bila je u prostornom planu ucrtana cesta koja bi preko šume u Dirakima spajala Srdoče i Viškovo. Slijedio je prijedlog izgradnje ceste koja bi spajala ulice Tina Ujevića – Dražička, za koju je u tijeku obnova dokumentacije. Četvrti predloženi prijedlog od strane predsjednice je izgradnja, po prostornom planu ucrtane ceste, koja bi akumulirala promet donjeg dijela Martinkovca i odvela ga ispod zaobilaznice na područje Zameta, ulicu Ivana Zavidića. Predsjednica je posebno istaknula važnost treće i četvrte opcije te otvorila raspravu.

Na zboru građana bio je prisutan i predsjednik VMO Grbci Tomo Abramović koji je rekao da se Grpci protive izgradnji spoja Tina Ujevića i Dražičke ceste jer bi tada sav promet išao kroz Grbce koji su već sada prometno blokirani.

Za riječ su se javljali građani s različitim komentarima, nakon njihovog izlaganja i predstavnici Grada Rijeke: pročelnik Odjela gradske uprave za urbanizam Srđan Škunca, te Kristina Banić i Eddy Ropac. Oni su sa stajališta Grada objasnili način na koji se vode procesi stvaranja nekog prometnog pravca od izrade tehničke dokumentacije, rješavanja imovinsko pravnih pitanja te fizičke realizacije ceste.

Većinom glasova prisutnih osoba na zboru građana donesena je odluka da se obaveže Vijeće MO Srdoči da prema Gradu Rijeci zagovara izgradnju dvaju prometnih pravaca i to ceste D233 i ceste Martinkovac – Zamet (Ivana Zavidića) u cilju rasterećenja prometnog čvora Diračje i ceste D304 Rijeka-Kastav.