U Gradskoj vijećnici predstavljen je sustav “Gradsko oko” – Internet platforma posvećena dvosmjernoj komunikaciji s građanima po pitanjima vezanim za komunalnu problematiku na području Rijeke.

Putem „Gradskog oka“ građani mogu prijavljivati različite komunalne probleme u sustav koji objedinjeno koriste sve nadležne institucije Grada Rijeke. Zaprima se najširi spektar komunalnih problema poput grafita i vandalizma do oštećenja asfalta, prometnih znakova, sprava na dječjim igralištima, problema s javnom rasvjetom, olupinama vozila na javnim površinama, nepropisno odbačenom otpadu i slično.

Partnerstvo s građanima u rješavanju komunalnih problema

Želja je da pomoću sustava Gradsko oko Grad Rijeka, odnosno gradski Odjel za komunalni sustav, kroz partnerski odnos s građanima, unaprijedi postojeći sustav  rješavanja manjih komunalnih nepravilnosti.
„Svjesni smo činjenice da će nam stići ogroman broj prijava i fotografija, no vjerujem da smo uspjeli složiti sustav koji će u kratkom roku moći odgovoriti što je sa zaprimljenom prijavom građana“, poručio je gradonačelnik Rijeke Vojko Obersnel.

Dakle, ovaj sustav dodatni je alat pomoću kojeg građani Rijeke mogu, u suradnji s Gradom Rijeka, doprinijeti efikasnijem rješavanju različitih komunalnih kvarova i nepravilnosti i tako pridonijeti poboljšanju kvalitete života u gradu.

„S obzirom na to da smo nedavno usvojili Akcijski plan za sprječavanje vandalizma na području grada Rijeke, pozivamo građane da putem ove aplikacije prijave i slučajeve vandalizma. Vidimo to kao način da zajedničkim snagama intenziviramo borba protiv vandalizma, za kojeg smo svjesni da je itekako prisutan“, poručio je gradonačelnik Obersnel.

Pročelnica Odjela za komunalni sustav Irena Miličević naglasila je kako je problem vandalizma u gradu u posljednje vrijeme sve izraženiji, a najviše je zabilježeno uništavanje urbane opreme, poput autobusnih čekaonica, iscrtavanje grafita te odlaganje otpada na ilegalnim deponijima.

Jednostavni koraci prijave komunalnog problema putem mobilne aplikacije

Jednostavni koraci prijave komunalnog problema putem mobilne aplikacije

Prijava putem mobilne aplikacije ili internetske stranice

Aplikaciju je razvila tvrtka RI-ING NET, s kojom Grad Rijeka surađuje niz godina, pa je ova riječka tvrtka za gradsko Prometno redarstvo osmislila naprednu tehnologiju za prijavu i obradu prometnih prekršaja u nadležnosti gradske uprave.

„Gradsko oko“ je dostupno u vidu besplatne aplikacije za mobilne uređaje (preuzimanje za Android i iPhone uređaje), a moguće ju je koristiti i putem internet stranice http://rijeka.oko.hr.

Korištenje „Gradskog oka“ je jednostavno, kazao je direktor tvrtke RI-ING NET Marko Andrić. Nakon preuzimanja i pokretanja aplikacije (ili pristupa Internet stranici), slijedi jednostavna registracija, odabir grada Rijeke te prijava problema u nekoliko koraka – potrebno je učitati fotografiju problematike, navesti lokaciju/adresu, unijeti opis problema i podnijeti prijavu. Aplikacija omogućuje da prijavitelj ima ažurnu informaciju o stanju obrade njegove prijave, tko ju je zaprimio, te na prijavljeni e-mail ili SMS porukom na prijavljeni broj mobitela dobiva obavijest kada je prijava riješena.

Komunalni problem moguće je prijaviti i putem internetske stranice

Komunalni problem moguće je prijaviti i putem internetske stranice

Svaku prijavu zaprima administrator Komunalnog redarstva

Kako je kazao ravnatelj Direkcije za komunalno redarstvo Alen Razum, na zaprimanju prijava građana rade dva administratora koji će prijavu prosljeđivati na rješavanje nadležnima. Po rješavanju prijavljenog problema građanin će dobiti obavijest da je prijavljeni problem riješen.

U slučaju da prijavljeni problem nije u nadležnosti Grada Rijeke i povezanih tvrtki, građanin će dobiti informaciju i o tome ali i popratnu informaciju kome je problem upućen na rješavanje te kontakt podatke navedene organizacije.

Prijava komunalnih problema i dalje je moguća putem već postojećih kanala – besplatnog telefona komunalnog redarstva 0800 5100 ili e-maila komunalno.dezurstvo@rijeka.hr.