Izgradnja državne ceste DC403, najskuplje ceste u Hrvatskoj, odnosno njen dovršetak i puštanje u promet očekuje se za mjesec dana, rečeno je danas prilikom obilaska gradilišta, ove za Rijeku i Riječki prometni pravac te budući kontejnerski terminal Zagrebačka obala izuzetno važne ceste.

Gradilište državne ceste DC403 obišao je potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, u pratnji Josipa Škorića, predsjednika Uprave Hrvatskih cesta, Petra Mamule zamjenika župana, gradonačelnika Grada Rijeke Marka Filipovića, Denisa Vukorepe, ravnatelja Lučke uprave Rijeka i Duška Grabovca, predsjednika Uprave Luka Rijeka.

S čvora Škurinje, kolona vozila s predstavnicima medija se kroz gotovo 1,3 kilometara dug tunel Podmurvice za nekoliko minuta spustila do vijadukata Piopi gdje je održana konferencija za medije. Tijekom vožnje bilo je vidljivo da su svi kapitalni objekti opremljeni potrebnim instalacijama te infrastrukturom, a na pojedinim mjestima je još dovršava asfaltni sloj i montira završna oprema rubnika.

Cesta D403 čija je vrijednost oko 70 milijuna Eura trebala bi biti puštena u promet sredinom listopada. Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković  u svom obraćanju je zahvalio Gradu Rijeci i županiji na izuzetno dobroj suradnji na ovom projektu.
“Imali smo velikih problema prije nekoliko godina, budući da se tada nisu mogla osigurati sredstva za ovu cestu koja je prvenstveno vezana na realizaciju kontejnerskog terminala na Zagrebačkoj obali, a koji bi trebao početi raditi 2025.g., što bez ove ceste nije moguće. Njena je važnost i u tome što ima spoj na Zvonimirovu ulicu, tako da će promet ovim dijelom grada sada biti puno protočniji. Ono što nam je 
na tzv „riječkom prstenu“ ostalo za izgraditi je 800 m ceste prema Žabici,  o čemu se razgovara s Gradom. Izgradnjom ceste D404, dovršenjem ceste D403 i spojem na Žabicu, nema grada na Mediteranu, ali i šire koji je u cestovnoj infrastrukturi tako dobro i pametno riješio svoje prometne probleme kao Rijeka. Butković je zahvalio Hrvatskim cestama koje su vodile ovaj projekt za kojeg je Hrvatska iz iz Europskog fonda za regionalni razvoj dobila 85% bespovratnih sredstava.

“Vlada je donijela odluku da se krene u refinanciranje preostala tri velika kredita Hrvatskih autocesta i dodatno zaduži u iznosu od 600 mil. eura, kako bi se u cijelosti mogao izgraditi Jadransko-jonski koridor kroz Hrvatsku, odnosno autocesta  Križišće – Žuta lokva i Doli – Dubrovnik. S tih 1.3 milijarde eura kompletno je zatvorena i osigurana financijska konstrukcija i sada je sve stvar dinamike realizacije. Natječaji će biti raspisani do kraja godine, a dio projektne dokumentacije za prvu dionicu Križišće – Selce je spreman. Premda nije izravno povezano s time, u ponedjeljak se očekuje probijanje druge cijevi tunela Učka i početak radova na posljednjoj dionici Istarskog ipsilona Učka – Matulji, za što su također osigurana financijska sredstva”, kazao je Butković

Josip Škorić, predsjednik Uprave Hrvatskih cesta je naglasio kako su radovi na cesti D403 u završnoj fazi. “Tehnički pregledi su već započeli i očekujemo završetak radova polovinom listopada, što je nešto malo duže od planiranih i ugovorenih rokova. Uzrok tome je Covid kriza, izbijanje rata u Ukrajini i poskupljenje materijala pa je ovaj prolongirani rok od 6 mjeseci apsolutno prihvatljiv”, rekao je Škorić

Gradonačelnik Grada Rijeke Marko Filipović je kazao kako je riječ o velikoj investiciji potpomognutoj europskim sredstvima koja se realizira praktički u centru Rijeke i  zapadnog dijela grada. “Spoj Zagrebačke obale, Baračeve ulice te Zvonimirove ulice s čvorom Škurinje i mrežom autocesta značajno će rasteretiti promet u Rijeci. Nakon otvaranja ove ceste slijede radovi na čvoru Škurinje, na dva rotora na spoju Osječke ulice i same ceste D403 s riječkom zaobilaznicom. Za najkasnije pola mjeseca trebali bi početi i radovi na čvoru Orehovica, za što je s izvođačem radova već sklopljen ugovor. Projektira se i čvor Kozala, širi čvor prema Opatiji tako da se kroz dvije – tri godine može očekivati zaokruženje tog prstena oko grada Rijeke, o kojem je govorio  ministar Butković. Preostaje nam izgraditi tih 850 metara do Žabice. Očekujem od privatnog partnera da pristupi radovima. Predali su sve projekte na izdavanje građevinske dozvole i Žabica bi trebala biti dovršena do 2025.g.. Do tada se trebao pronaći modalitet i način financiranja, kako projektne dokumentacije tako i projekta da se cestom D403 dođe i do Žabice, a onda praktički rekonstruira trg Žabica, kad autobusni kolodvor bude preseljen i kada se promet Rivom uspostavi dvosmjerno, a Adamićeva ulica prepusti javnom gradskom prijevozu. Sve to donosi  velike prometne promjene u samom centru grada. To potencijalno otvara i cijelo područje Metropolisa, od kojeg je jedan dio u koncesiji od strane koncesionara terminala Zagrebačke obale. Očekujemo od Luke i Lučke uprave da se taj kompleks Metropolisa izuzme iz lučkog područja i da koncesionar Luka Rijeka taj neiskorišteni prostor stavi u javnu funkciju sukladno Generalnom urbanističkom planu. Drago mi je da je Rijeka prepoznata kao glavna hrvatska luka, što je u povijesti i bila. Tu su i europska sredstva koja su uz pametan pristup urbanističkom planiranju sve ovo i omogućila. Veseli me da su sve ove investicije ugledale svjetlo dana jer o njima se definitivno previše pričalo, a malo radilo. Filipović se na kraju zahvalio Hrvatskim cestama, HAC-u, ministarstvu i potpredsjedniku Vlade ministru Butkoviću na kvalitetnoj i dobroj suradnji za koju vjeruje da će se nastaviti i u narednom periodu.

Zamjenik župana Petar Mamula je kazao kako je ova cesta nešto što je Rijeci i riječkoj luci te gospodarstvu Primorsko-goranske županije i Hrvatske trebalo jer će dobar dio prometa iz riječke luke ići preko nje te dodao kako vjeruje da će veliki dio Europe osjetiti učinke ove ceste.