Nakon zatvaranja zelenih dijelova tržnica, kao mjere prevencije širenja zaraze koronavirusom, obiteljska poljoprivredna gospodarstva svoje su domaće proizvode građanima Rijeke i Primorsko-goranske županije ponudila putem interneta.

Naime, domaći proizvođači su prvo dobili mogućnost da svoje proizvode građanima dostave okviru Facebook grupe Kupuj lokalno!, koju je pokrenula Bojana Guberac. Uslijed prevelike potražnje i nemogućnosti sistematiziranja ponude i sadržaja, pojavila potreba da se ovo tržište preseli u samostalni virtualni prostor.

Korisnik Startup inkubatora besplatno izradio web stranicu KupujLokalno.hr

Korisnik 10. generacije Startup inkubatora Rijeka, a ujedno i trećenagrađeni u toj pretposljednjoj generaciji Matija Lukanić odlučio je pomoći lokalnim OPG-ovima i proizvođačima hrane  pića na način da je u iznimno kratkom roku razvio web stranicu KupujLokalno.hr, koja je tako postala virtualno tržište domaćih proizvoda uz mogućnost dostave. Matija je stranicu razvio bez ikakve naknade, isključivo ponukan potrebom da se u okolnostima krize podrže mali proizvođači, ali jednako tako da se time namiri i rastuća potražnja za prehrambenim namirnicama i dostavom istih. Stranica je izrazito pregledna, intuitivna i jednostavna za pretragu i registraciju OPG-ova/proizvoda, a sadrži sve relevantne informacije koje u ovom trenutku tržište traži: kategorija proizvoda, popis OPG-ova, obrtnika i ostalih subjekata po područjima (općinama i gradovima PGŽ), njihovi kontakti, vrsta i cijena proizvoda te područje i uvjeti dostave. Stranica omogućuje samostalno unošenje proizvođača (OPG, obrtnika, ostalih subjekata), za što čak nije potrebna niti mail adresa, što olakšava digitalnu vidljivost i onima koji nemaju potrebne kompetencije.

Stranica je, u svjetlu okolnosti u kojima je nastala, potpuno funkcionalna I zadovoljavajuća, no već I u ovoj početnoj fazi njen autor Matija Lukanić, zajedno s potencijalnim suradnicima, razmišlja o njenoj nadogradnji, odnosno transformaciji u eMarket place, koji bi imao dodatne mogućnosti. Tim povodom pročelnica Odjela gradske uprave za poduzetništvo Jana Sertić izrazila je podršku Grada Rijeke ovom projektu, potencijalno i kroz prijavu nekog budućeg EU projekta.

Domaći proizvodi i na Kašetici, projekt „OPGovi Hrvatske“ stvara centralno mjesto za hrvatske OPG-ovce

U e-katalogu Primorsko-goranske kašetice, kojeg je pokrenuo Centar za poljoprivredu i ruralni razvoj PGŽ, mogu se pronaći kontakti više od stotinu proizvođača s područja Primorsko-goranske županije. Pretraživanje je moguće po kategorijama proizvoda i po lokaciji proizvođača. Stalno se ažuriraju podaci proizvođača o mogućnostima dostave, cijeni i vrsti proizvoda. Ponudu je moguće pogledati i na Facebook profilu Primorsko-goranske kašetice.

Trenutna velika potražnja za domaćim proizvodima potaknula je i raniju provedbu projekta “OPGovi Hrvatske”, odnosno uspostavljanje web-platforme kojoj je za cilj obuhvatiti svih 162.966 OPG-ova na području 20 županija i Grada Zagreba. Platforma se ne bi bavila samo kontaktima OPG-ova koji dostavljaju svoje proizvode nego bi predstavljala njihov sustavni i cjelovit pregled. Naime, velika većina OPG-ova ne posjeduje vlastitu web stranicu putem koje bi na osobniji način predstavila rad svoje obitelji, a putem ove platforme će to moći napraviti.

Od dodatnog sadržaja na platformi moći će se pronaći aktualni natječaji od lokalne, preko regionalne i nacionalne pa sve do europske razine. Nadalje, u info kutku će biti svi relevantni dokumenti za OPG-ove, a odnose se na osnivanje, izvještavanje, umrežavanje i slično.

Radi se o neprofitnom projektu udruge Inovativni projekti iz Rijeke i Hrvatske zajednice županija dviju udruga i u potpunosti je besplatan za sve korisnike. Trenutno se na stranicama nalazi po jedan OPG iz svake županije, pa obiteljska poljoprivredna gospodarstva, koja će sama uređivati svoje profile, mogu pogledati način predstavljanja.