U Gradskoj vijećnici Grada Rijeke održana je prezentacija i svečano puštanje u probni rad višejezične aplikacije za pametne telefone „nIS – Nautički informacijski servis“. Aplikaciju je razvilo Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture u sklopu programa sigurnosti na moru i prevencije pomorskih nezgoda.

Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture, u sklopu programa sigurnosti na moru i prevencije pomorskih nezgoda, razvilo je besplatnu aplikaciju „Nautički informacijski servis (nIS)“ za nautičku informacijsku podršku i uzbunjivanje službe traganja i spašavanja na moru. Namijenjena je zapovjednicima jahti, voditeljima brodica, ribarima, roniocima, kupačima i drugim osobama koji provode vrijeme uz obalu i na moru. Korištenjem aplikacija nIS  otvara im se mogućnost da otklone opasnost po sebe i druge, ali i da dobiju žurnu pomoć nađu li se u nevolji.

U ime Grada Rijeke zamjenik gradonačelnika Miroslav Matešić zahvalio se Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture što su upravo Rijeku izabrali za prezentaciju ovog novog projekta. „Nekoliko je važnih razloga za to – Luka Rijeka naša je najveća luka i središte jedne od najljepših turističkih regija, a mi u Gradu Rijeci u najvećoj mogućoj mjeri koristimo informatičko-komunikacijske tehnologije i inovacije upravo za servise koje pružamo građanima“, istaknuo je Matešić.

Zamjenik gradonačelnika Miroslav Matešić, zamjenik ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Miro Škrgatić, kapetan Goran Šarin i glavni tajnik ministra turizma Ivo Bašić

Zamjenik gradonačelnika Miroslav Matešić, zamjenik ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Miro Škrgatić, kapetan Goran Šarin i glavni tajnik ministra turizma Ivo Bašić

Svečano puštanje u rad aplikacije „nIS“ dobra je vijest za sve one koji vole more i pomorstvo, rekao je zamjenik ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Miro Škrgatić, ističući da je Hrvatska pomorska zemlja kroz koju prođe 31 milijun putnika. „Nautički turizam svake godine bilježi rast, a samo u prvih šest mjeseci 2016. lučke kapetanije registrirale su 22 tisuće dolazaka jahti i brodica, što je za 45 posto više nego lani“, rekao je Škrgatić, dodajući kako to pokazuje da je Hrvatska u fokusu pomorskog prometa te da je njezina odgovornost da vodi brigu ne samo o ljudima koji dolaze na Jadran nego i o svima koji žive i rade uz more.

Glavni tajnik ministra turizma Ivo Bašić rekao je kako se Hrvatska upravo ovakvim projektom trudi spriječiti štetne događaje na moru, što je u skladu s vizijom hrvatskog turizma. „Naša turistička vizija temelji se na sustavu vrijednosti koji se pita kakav turizam želimo u budućnosti, koje preduvjete moramo ostvariti i kako sačuvati naš okoliš i ljude, ali i kako zadovoljiti potražnju turista 21. stoljeća“, zaključio je Bašić.

Ljudski faktor najčešći je uzrok pomorskih nezgoda, a ova aplikacija omogućuje vremensku prognozu i druge važne podatke za sigurnu plovidbu. Nadamo se da će ona pomoći u prevenciji i smanjenju broja pomorskih nesreća.

KAPETAN Goran Šarin

Pomoćnik ministra pomorstva, prometa i infrastrukture, Uprava sigurnosti plovidbe, kapetan Goran Šarin izrazio je zadovoljstvo što su se danas u Gradskoj vijećnici okupili kapetani, predstavnici lučkih kapetanija, pomorske policije te pomorske akademske zajednice i strukovnih udruženja jer je pružanje pomoći na moru nacionalni prioritet.

„Ljudski faktor najčešći je uzrok pomorskih nezgoda, a ova aplikacija omogućuje vremensku prognozu i druge važne podatke za sigurnu plovidbu. Nadamo se da će ona pomoći u prevenciji i smanjenju broja pomorskih nesreća“, rekao je kapetan Šarin.

Aplikaciju je razvilo Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture u sklopu programa sigurnosti na moru i prevencije pomorskih nezgoda

Aplikaciju je razvilo Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture u sklopu programa sigurnosti na moru i prevencije pomorskih nezgoda

 

Za korisnike koji se na moru nađu u nevolji jedna od najvažnijih značajki aplikacije „nIS“ bit će to što će ona prilikom svakog poziva upućenog na broj 195 Službe traganja i spašavanja na moru istovremeno slati i njihovu točnu lokaciju kako bi im pomoć što brže stigla.

Uz slanje poziva u pomoć, aplikacija nudi i druge korisne informacije i usluge poput prognoze vremena za pomorce, pravila plovidbe, prijave prekršaja ili onečišćenja mora, podatke o marinama, vezovima i sidrištima, lučkim kapetanijama, zdravstvenim i hitnim službama, graničnim prijelazima, benzinskim postajama i ostalo, rekao je Lukša Čičovački, načelnik Sektora za nadzor i upravljanje pomorskim prometom, traganje i spašavanje i zaštitu mora pri Upravi sigurnosti plovidbe koji je održao prezentaciju aplikacije.

Aplikacija je dostupna na 12 jezika, i to putem web-trgovina Google PLAY i Apple STORE pod nazivom NAUTICAL INFO SERVIS – HR.