KD Autotrolej, uz sufinanciranje Grada Rijeke, nabavit će još deset novih autobusa na prirodni plin. Riječ je o razvojnoj investiciji vrijednoj 25,4 milijuna kuna, kojom Grad Rijeka i Autotrolej uspješno nastavljaju projekt nabavke vozila za javni gradski prijevoz putnika koja kao pogonsko gorivo koriste ekološki prihvatljive izvore radi smanjenja stakleničkih plinova.

U Salonu Grada Rijeke danas su potpisani ugovori za nabavu četiri solo, četiri zglobna i dva midi bus autobusa za gradski prijevoz putnika, koji kao pogonsko gorivo koriste stlačeni prirodni plin. Riječ je o ugovorima između Komunalnog društva Autotrolej i tvrtki Autobus d.o.o. te Auto Hrvatska Prodajno servisni centri d.o.o. te o ugovoru između Grada Rijeke i KD Autotrolej o sufinanciranju razvojnog projekta nabave gradskih niskopodnih autobusa na stlačeni prirodni plin.

Ugovore su potpisali gradonačelnik Rijeke Vojko Obersnel, direktor KD Autotrolej Marin Rajčić, direktor tvrtke Autobus d.o.o. Robert Vrhovski  i direktor tvrtke Auto Hrvatska Prodajno servisni centri d.o.o. Mario Fabek. Potpisivanju su prisustvovali i Irena Miličević, pročelnica Odjela gradske uprave za komunalni sustav, Zvonko Gabud, direktor prodaje autobusa Poslovne grupe Auto Hrvatska, Bogdan Tihava, glavni izvršni direktor Poslovne grupe Auto Hrvatska, Goran Brozović, pomoćni direktor tvrtke Autobus d.o.o., i Željko Smojver, direktor Rijeka plus d.o.o.

40 autobusa na prirodni plin

„Današnjim potpisivanjem ugovora o nabavi deset novih autobusa koji koriste stlačeni prirodni plin Grad Rijeka i KD Autotrolej nastavljaju projekt nabavke vozila za javni gradski prijevoz putnika koja kao pogonsko gorivo koriste ekološki prihvatljive izvore“,  istaknuo je gradonačelnik Rijeke Vojko Obersnel.

Ugovori s dobavljačima, koji su odabrani putem javnog natječaja, ukupno su vrijedni 25.399.362,50 kuna, a odnose se na nabavku 4 solo autobusa vrijednih 8.713.350,00 kuna i 2 midi autobusa vrijedna 4.372.987,50 kuna dobavljača Autobus d.o.o., te na nabavku 4 zglobna autobusa vrijedna 12.358.025,00 kuna dobavljača Auto Hrvatska PSC d.o.o.

Vojko Obersnel, Marin Rajčić, Irena Miličević i Željko Smojver na potpisivanju ugovora

Vojko Obersnel, Marin Rajčić, Irena Miličević i Željko Smojver na potpisivanju ugovora

Prema riječima direktora Autotroleja Marina Rajčića, nabavkom novih vozila KD Autotrolej u voznom parku imat će ukupno 40 vozila na stlačeni prirodni plin,a isporuka novih autobusa očekuje se u travnju 2017. godine. Istaknuo je, također, da će se time značajno poboljšati usluga i standard javnog prijevoza u Rijeci, uz povećanje kvalitete života u središtu grada zbog smanjenja emisije štetnih plinova i čestica.

Solo vozila marke su lveco Urbanway, kapaciteta 76 putnika, kao i Midi vozila kapaciteta 56 putnika. Zglobna vozila marke su MAN Lion’s City G i kapaciteta su 147 putnika. Sva vozila su opremljena Euro 6 motorima, niskopodni su i opremljeni klima uređajima.

„Gradovima diljem Europe u ovom trenutku kreće se oko 10.000 takvih vozila, taj trend itekako prati i grad Rijeka“, istaknuo je Mario Fabek, direktor Auto Hrvatske.

Ranije nabavke

Valja podsjetiti da KD Autotrolej, s ciljem očuvanja ekoloških resursa, godinama nabavlja vozila u skladu s europskim normama o dopuštenoj količini ispušnih plinova pa tako u ovom trenutku raspolaže s 30 vozila na stlačeni prirodni plin, od toga 16 solo autobusa, 10 minibusa i 4 zglobna vozila.

Naime, KD Autotrolej još je u 2013. godini realizirao nabavu prvih autobusa na stlačeni prirodni plin (11 solo autobusa i 10 minibusa) vrijednih ukupno 24.986.327,00 kuna. Od strane Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost tom je prilikom osigurano 722.680,47 kuna u svrhu subvencije kamate kredita.

Potom je u 2015. godini nabavljeno još 9 autobusa na stlačeni prirodni plin (5 solo i 4 zglobna vozila), vrijednih ukupno 23.300.200,00 kuna, s tim da je tom prilikom od strane Fonda osigurano 7.456.064,00 kuna bespovratnih sredstava.

Bogdan Tihava, Mario Fabek i Robert Vrhovski

Bogdan Tihava, Mario Fabek i Robert Vrhovski

S ciljem zaštite okoliša, također je preradio 11 autobusa koji su kao pogonsko gorivo koristili dizel gorivo na pogon smjesom OIZEL/UNP (ukapljeni naftni plin).

Svim tim KD Autotrolej realizira obveze iz Akcijskog plana energetski održivog razvitka Grada Rijeke (SEAP) u mjerama za smanjenje emisije C02 iz sektora prometa u Gradu Rijeci. Svrha i cilj ovog projekta su smanjenje emisije C02 u sektoru prometa javnog gradskog prijevoza, zaštita okoliša, poboljšanje kvalitete zraka u gradu.

Projekti energetske učinkovitosti

Gradonačelnik Obersnel najavio je da će se s tom praksom i nastaviti, dodajući da je jedan značajan dio od 50 milijuna eura bespovratnih sredstava koje je Urbana aglomeracija Rijeka dobila iz EU fondova, također predviđen za nabavku vozila koja koriste alternativne izvore kao pogonsko gorivo. „U našem slučaju je to na prvom mjestu plin, ali ćemo razmotriti i mogućnost nabavke hibridnih vozila i električnih vozila“, rekao je. Dodao je da također da je sve to i rezultat opredjeljenja Rijeke prema čišćem okolišu, ali i potpisivanja Povelje gradonačelnika na inicijativu Europske komisije, kojoj je Grad Rijeka pristupio među prvim u Hrvatskoj 2009. godine. „Tada smo napravili i Akcijski plan energetskog održivog razvoja grada Rijeke, što se između ostalog postiže i uvođenjem autobusa koji koriste prirodni plin kao pogonsko gorivo“, rekao je Obersnel.

Inače, uz nabavku autobusa koje pogoni ekološki učinkovitije gorivo Grad Rijeka proveo je i provodi i čitav niz drugih projekata i inicijativa vezanih uz energetsku učinkovitost.

Tako se, primjerice, uz već navedene mjere smanjenja  emisije C02 u sektoru prometa, u sklopu SEAP programa provode i mjere u zgradarstvu i javnoj rasvjeti te je Grad Rijeka u suradnji s komunalnim i trgovačkim društvima tijekom godina proveo niz projekata. Ove godine izrađena je Revizija SEAP-a koju je Grad Rijeka izradio prvi u Hrvatskoj. Tako je u odnosu na referentnu godinu ostvareno smanjenje od 38 kt C02, odnosno 10%.

Isto tako, Grad Rijeka zajedno s komunalnim i trgovačkim društvima provodi energetsku politiku koja je već dugi niz godina usmjerena prema održivom energetskom razvitku. Iste ciljeve prepoznali su i građani grada Rijeke što pokazuje najveći broj obnova višestambenih zgrada.

(A.V.)