Turistička zajednica Kvarnera, Turistička zajednica grada Rijeke te turističke zajednice Riječkog prstena organizirale su dvodnevnu edukaciju na kojoj je predstavljen projekt „Kvarner – Europska regija gastronomije 2026.”

Cilj događanja bio je povezati dionike iz ugostiteljskog, turističkog i proizvodnog sektora, potaknuti razmjenu znanja i iskustava te detaljnije predstaviti projekt koji će Kvarner pozicionirati kao jednu od vodećih gastronomskih destinacija Europe.

Uvodno izlaganje održala je Irena Peršić Živadinov, direktorica Turističke zajednice Kvarnera, koja je predstavila brend Kvarner – Europska regija gastronomije 2026. i naglasila važnost umrežavanja svih dionika destinacije.

Kvarner gastronomy edukacijaPoseban naglasak stavljen je na istraživanje baštinske gastronomije Rijeke i Riječkog prstena, uz predstavljanje Vodiča po okusima od mora do gora, o kojem su govorili Irina Ban i chef Zdravko Tomšić. Žarko Stilin iz Udruženja Kvarner Wines organizirao je degustaciju vina autohtonih kvarnerskih sorti, a program prvog dana zaokružila je edukacija o prepoznavanju i primjeni maslinovih ulja u gastronomiji koju je vodila Marina Selak.

Kvarner gastronomy edukacijaU svom predavanju Irina Ban i Zdravko Tomšić istaknuli su kako je baštinska gastronomija temelj identiteta destinacije. “Naša ponuda dobiva značenje tek kada je stavimo u kontekst i objasnimo njezino porijeklo, jer baština je pitanje identiteta i prepoznatljivosti. A upravo je prepoznatljivost u fokusu suvremenog turizma i destinacijskog razvoja. Kvarnerska gastronomija obuhvaća tri osnovne kuhinje – primorsku, otočnu i goransku – a svaka od njih crpi nadahnuće iz vlastitih vrela tradicije, stvarajući jedinstveni gastronomski mozaik našeg kraja”, istaknula je Ban.

Direktorica Turističke zajednice Kvarnera Irena Peršić Živadinov podsjetila je kako je Kvarner oduvijek bio poznat po gastronomiji, koja je danas postala snažan motiv dolaska gostiju tijekom cijele godine.

Kvarner gastronomy edukacija“Tijekom godina postigli smo da gastronomija doista postane ključan razlog dolaska na destinaciju. U suradnji s ugostiteljima sustavno smo radili na brendiranju restorana i lokalne autohtone kuhinje kroz projekte poput Kvarner Gourmet i Kvarner Food. Sve što se do sada radilo bilo je promišljeno i strateški usmjereno, a rezultat tog višegodišnjeg rada jest titula Kvarner – Europska regija gastronomije 2026. To priznanje potvrđuje kvalitetu i kontinuitet našeg rada te otvara nove mogućnosti za ugostitelje, vinare, proizvođače i cijelu regiju”, naglasila je Peršić Živadinov.

Dodala je i da će se edukacije za ugostitelje nastaviti, kako bi svi koji sudjeluju u lancu vrijednosti znali na koji se način mogu uključiti i kako od toga mogu profitirati:

” Ova titula nije samo priznanje, već snažna marketinška platforma koja povećava vidljivost Kvarnera, privlači nove goste i dodatno jača imidž destinacije. Tijekom 2026. godine neće nedostajati događaja – bit će to godina u kojoj će Kvarner uistinu zasjati kao Europska regija gastronomije.”

Direktor Turističke zajednice grada Rijeke Petar Škarpa istaknuo je važnost projekta i za sam grad Rijeku.

Kvarner gastronomy edukacija” Cijeli projekt veliki je iskorak za cijeli Kvarner, ali i za Rijeku. Nadam se da će svi prepoznati njegov potencijal te dodatno podignuti kvalitetu i standarde ponude. Gastronomija je dio svakog putovanja, a svatko tko putuje želi probati nešto novo i autentično. Vjerujem da ćemo 2026. godinu odraditi izvrsno i da će to biti godina u kojoj ćemo imati priliku prezentirati brojne projekte, okuse i gastro priče našeg kraja”, poručio je Škarpa.

Program edukacije završava u srijedu, 15. listopada, pokaznom radionicom chefa Zdravka Tomšića pod nazivom „Tradicijska jela Rijeke i Riječkog prstena”, o pripremi tradicionalnih jela uz korištenje kvarnerskih maslinovih ulja.