Kontejnerski terminal Rijeka Gateway, najmoderniji u regiji, službeno je započeo operativni rad dolaskom prvog komercijalnog broda, Al Jasrah, koji je stigao iz egipatske luke Port Said.

Terminal je otvoren nakon dvije godine izgradnje i ulaganja od 380 milijuna eura kroz partnerstvo APM Terminals i ENNA Grupe. Prvi komercijalni brod privezan je na tehnološki najnapredniji održivi terminal u regiji – Rijeka Gateway.

Riječ je o terminalu dužine 400 metara obale, dubinom od 20 metara i godišnjim kapacitetom od 650.000 TEU. Opremljen je s četiri STS dizalice, 15 RTG dizalica, dvije RMG dizalice i 28 terminalskih traktora, sve je povezano u centralizirani sustav s ciljem maksimalne učinkovitosti i održivosti.

Rijeka Gateway dolazak brodaOvaj generacijski projekt rezultat je zajedničkog ulaganja Vlade RH, Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, Lučke uprave Rijeka, HŽ Infrastrukture, Hrvatskih cesta i koncesionara Rijeka Gateway, a ukupna ulaganja u terminal i prometnu infrastrukturu dosežu 600 milijuna eura.
U sklopu toga u prvoj je fazi izgrađeno je 400 metara nove obale uz potporu Svjetske banke, spojna cesta DC 403, željezničko i intermodalno čvorište, kao i moderno zaobalje s najnaprednijom terminalskom opremom. Otvorenju terminala nazočio je ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković

Oleg Butković i Denis Vukorepa

Oleg Butković i Denis Vukorepa

“Rijeka Gateway otvorio je 250 radnih mjesta i donio vrhunski know-how, čime je riječku luku pozicionirao kao lidera sjevernog Jadrana i šire regije“, izjavio je Denis Vukorepa, ravnatelj Lučke uprave Rijeka.

Uz planirano proširenje na 680 metara terminal će i imati kapacitet više od milijun TEU.

Peter Corfitsen, direktor Rijeka Gatewaya, istaknuo je kako je terminal „simbol moderne, održive i tehnološki napredne luke“, dok je Tomislav Rosandić, financijski direktor, naglasio važnost obuke zaposlenika, s više od 50.000 sati treninga te ulaganja u željezničku povezanost, s planom da 60% prometa ide željeznicom.

Rijeka Gateway_Tomislav Rosandić_Peter Corfitsen

Tomislav Rosandić i Peter Corfitsen

Terminal je dio Gemini suradnje Maerska i Hapag-Lloyda, na EA12 ruti Azija–Europa, čime Rijeka postaje ključna točka globalne opskrbne mreže. Johan Sigsgaard iz Maerska istaknuo je stratešku vrijednost Rijeka Gatewaya kao ulaza prema srednjoj i jugoistočnoj Europi.

Uz operativni terminal, obnovljeno je i povijesno skladište 22 u Metropolisu. Ova povijesna građevina, obnovljena uz strogi nadzor konzervatora i primjenu najsuvremenijih protupotresnih mjera, postat će upravna zgrada Rijeka Gatewaya, dajući novu vrijednost kulturnoj baštini Rijeke.