KD Čistoća od 1. studenog primjenjuje nove cijene odvoza komunalnog otpada za kućanstva i gospodarstvo.

Suglasnost KD Čistoći na nove cjenike javne usluge prikupljanja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada za kućanstva i gospodarstvo dao je gradonačelnik Rijeke Vojko Obersnel, nakon pribavljenog pozitivnog mišljenja Savjeta za zaštitu potrošača javnih usluga.

Razlog povećanja cijene odvoza u povećanoj cijeni zbrinjavanja otpada na CZGO Marišćina

Kako je pojašnjeno na konferenciji za novinare nakon 69. gradonačelnikovog kolegija održanog elektronskim putem, riječ je o promjeni cijena uzrokovanoj povećanjem cijene obrade otpada na Centralnoj zoni za gospodarenje otpadom Marišćina, kojom gospodari tvrtka Ekoplus.

Tvrtka Ekoplus je jednostrano komunalnim društvima raskinula ugovore i dostavila novi cjenik, da bi nakon pritiska Grada Rijeke i KD Čistoća kao suosnivača Ekoplusa te komunalnih društava i gradova i općina s područja Primorsko-goranske županije, nešto umanjila prvotno ponuđene cijene, ali na određeni rok, i to do srpnja 2021. godine.

Novim cjenikom Ekoplusa cijena obrade i zbrinjavanje komunalnog otpada povećana je sa 470 na 540 kuna po toni, dok je cijena zbrinjavanja glomaznog otpada povećana sa 232 na čak 1990 kuna po toni. To znači da će KD Čistoća sada Ekoplusu za zbrinjavanje otpada, umjesto 27 milijuna, morati godišnje plaćati 47 milijuna kuna.

KD Čistoća i Grad Rijeka, kao suosnivači tvrtke Ekoplus, u narednom će periodu inzistirati na detaljnoj analizi svake pojedine stavke cjenika te pregovarati o mogućnostima smanjenja pojedinih stavki koje čine cijenu odvoza otpada.

Ekoplus je cijene zbrinjavanja otpada povećao od 1. listopada, dok će građani i gospodarstvenici veću cijenu odvoza plaćati od 1. studenog, što znači da je KD Čistoća pokrilo povećanu cijenu zbrinjavanja otpada za građane za listopad.

Nove cijene za građane u prosjeku 25% veće od dosadašnjih

Radi se o prosječnom povećanju računa za građane od 25%. Dvočlana obitelj će za odvoz otpada umjesto dosadašnjih 57,38 kuna plaćati 71,53 kune, tročlana obitelj umjesto 81,43 kuna ubuduće će plaćati 101,52 kune, a četveročlana obitelj umjesto dosadašnjih 93,11 kuna plaćat će 114,92 kune. U cijene je uračunat PDV.

Radi se o cijeni koje obitelj, ovisno o veličini, plaća za 8 puta mjesečno pražnjenje zajedničkog spremnika od 1100 litara, kakvi se uobičajeno nalaze na riječkim ulicama.

Što se tiče gospodarstva, prosječne su cijene povećane za 35%. Primjerice, kulturne ustanove veličine do 200 m² ubuduće će odvoz otpada plaćati 274,96 kuna, zdravstvena ustanova do 200m² plaćat će 549,92 kuna, a trgovina voćem iste veličine 1300,15 kuna mjesečno.

Cijene su izražene bez PDV-a, a radi se o cijeni koju tvrtke i obrtnici plaćaju za pražnjenje zajedničkog spremnika 4 puta mjesečno.