Održan je sastanak predstavnika brodogradilišta 3. maj, na čelu s direktorom Edijem Kučanom te premijera Andreja Plenkovića, ministra gospodarstva, poduzetništva i obrta Darka Horvata, ministra pravosuđa Dražena Bošnjakovića i ministra mora, prometa i infrastrukture Olega Butkovića.

Sastanak se zbio nakon što je na prošlotjednoj sjednici Vlade RH donesen zaključak o spremnosti o uključivanju u proces izdavanja državnih jamstava za deblokadu računa, pripremu i pokretanje proizvodnje te dovršetak započetih gradnji u riječkom brodogradilištu.

Nakon gotovo dvosatnog susreta, prilikom izjava za medije, direktor 3. maja Edi Kučan kazao je kako je premijeru prezentirano ne samo sadašnje stanje brodogradilišta te predloženi modeli dovršetka započetih brodova, već i njegova povijest od osnutka 1905. godine te pozicija i značaj u svjetskoj brodogradnji.

„Trenutno smo se fokusirali na dovršetak tri broda – broda za rasuti teret za kanadske naručitelje, jednog kemijskog tankera te broda za prijevoz kamiona i automobila koji spada u stečajnu masu Uljanika“, rekao je Kučan, nadodavši kako će se posljednji brod užurbano završiti s obzirom da 3. maj ima potreban materijal. „Za kanadski brod planiramo do kraja mjeseca riješiti ugovor, a za dolazak materijala nam treba oko mjesec i pol dana“, kazao je Kučan, istaknuvši kako financiranje za ovaj brod treba krenuti početkom rujna, budući da se ne smije dozvoliti skupo kašnjenje isporuke. Na novinarsko pitanje o dopremi tankera koji se trenutno nalazi u Puli, Kučan je rekao kako se ne boji za potencijalne probleme, no kako treba napraviti plan aktivnosti te riješiti dugovanja prema Jadranskom pomorskom servisu koji će brod dopremiti u 3. maj.

Održan sastanak premijera Plenkovića s predstavnicima 3. maja

Brod za prijevoz kamiona i automobila “Siem Ashanti”

Poslije sastanka, predsjednik Vlade RH Andrej Plenković kazao je kako su riječi direktora Kučana bile ohrabrujuće te kako je stupanj motiviranosti uprave i radnika 3. maja za dovršenjem narudžbi koje se nalaze u brodogradilištu visok. „Cilj našeg angažmana je prije svega riješiti ono što je nužno, pa da potom, kroz otprilike dvije godine koliko bi trebalo trajati dovršavanje ovih brodova, omogućimo opstanak brodogradnje u 3. maju uz pronalazak strateškog partnera“, rekao je Plenković.

Na pitanje o odvajanju 3. maja od Uljanik grupe, premijer je naglasio kako je to „i pravno, i financijsko, i ekonomsko i stručno pitanje“. „Vlada je uključila Ministarstvo gospodarstva, Ministarstvo financija, Ministarstvo pravosuđa te Hrvatsku brodogradnju – Jadranbrod d.d, a svaka od ovih institucija ima svoju zadaću u pronalasku čvrstog okvira s kojim je u punoj mjeri moguće provesti zaključak kojeg smo donijeli prošlog tjedna“, izjavio je premijer Plenković, dodavši kako cjeloviti plan spašavanja 3. maja podrazumijeva i isplatu svih neisplaćenih plaća radnicima, no odgodio je odgovor o iznosima državnih jamstava i financijskoj konstrukciji dovršetka brodova za nadolazeću sjednicu Vlade.

Kako je kazano prilikom izjava za medije, u 3. maju je trenutno zaposleno 740 ljudi, od čega je posao više od 50% radnika vezan za proizvodnju, dok još 30% radi na pomoćnim proizvodnim poslovima, uz 35 radnika 3. maja koji intenzivno rade u brodogradilištu Viktor Lenac. Također, navedeno je kako će dio dovršetka brodova obaviti i radnici Uljanika te kooperanti, a najavljen je i sutrašnji sastanak 3. maja s tvrtkom Italaqua, koja radi za talijanski Fincantieri.

Sastanku su nazočili i zamjenik gradonačelnika Rijeke Marko Filipović i župan primorsko-goranski Zlatko Komadina koji su kazali kako Grad i Županije stoje iza 3. maja i kao cilj imaju nastavak gradnje brodova u Rijeci. „Odluka Vlade je donesena, sada ju se treba operativno provesti te ispoštivati rokove“, rekao je Komadina, dodavši kako posjet premijera nije bio kurtoazan, već temelj za operativni i provedbeni postupak spašavanja brodogradilišta.