Na preporuku Fakulteta za informatiku i digitalne tehnologije, čija je vježbaonica već dugi niz godina, Osnovna škola Vežica spremno se odazvala pozivu EUNEOS-a, vodeće finske organizacije za edukaciju učitelja.

Profesor Mart Laanpere, član upravnog odbora EUNEOS-a i profesor matematike i informatike na Sveučilištu u Talinu, s dugogodišnjim iskustvom rada na EU projektima iz područja računalnog razmišljanja i informatike te stručnog osposobljavanja učitelja, obratio se OŠ Vežica radi organizacije posjeta učitelja i ravnatelja iz više europskih zemalja koje uvode primjenu IKT-a u školsku nastavu svih predmeta.
Posjet se zbio u okviru Erasmus+ programa „Digital Turn in Schools“, skupa koji se održao u Rijeci od 5. do 11. ožujka. Organizatori skupa izabrali su Hrvatsku zbog iskustva u projektu e-Škole Ministarstva znanosti i obrazovanja.

Dvadeset učitelja i ravnatelja osnovnih škola iz Estonije, Velike Britanije, Sjeverne Irske, Rumunjske, Grčke i Italije posjetilo je 9. ožujka OŠ Vežica, koja zahvaljujući senzibilitetu ravnateljice Violete Nikolić za važnost korištenja IKT-a u obrazovne svrhe i inovativnog poučavanja mladih naraštaja, ima bogato dugogodišnje iskustvo na tom polju. Posjetitelji su imali priliku čuti na koji način OŠ Vežica još od 2012., najprije kroz vlastiti projekt i-Škola (iPad-i u nastavi svih predmeta), a potom kao pilot-škola u projektu e-Škole, provodi inovativne oblike i metode učenja i poučavanja.

Program trosatnog posjeta osmislile su i provele Loredana Zima Krnelić, prof. informatike, Mirela Babić, prof. matematike, i Klara Starkl Crnković, prof. engleskoga jezika, a bili su uključeni i učenici šestih i osmih razreda. Boraveći na nastavnim satovima posjetitelji su svjedočili primjerima učinkovite primjene različitih digitalnih alata u nastavi, a učenici su ih iznenadili izvrsnim poznavanjem i izgovorom engleskoga jezika.  Gosti iz EU vidjeli su kako izgleda nastava matematike u kojoj učenici uče matematički razmišljati na zanimljiv način, kreativno primjenjuju različite aplikacije, crtaju na papiru i u programima dinamičke geometrije, u timskom radu punom diskusije i matematičkih pitalica dijele nastavne sadržaje i objavljuju te zajednički stvaraju sadržaj. Učenici osmog razreda prikazali su kako uz pomoć tehnologije rade na međurazrednom projektu čitanja i pisanja, kako uz pjesmu i glazbu omiljenih izvođača proširuju vokabular i razgovaraju o raznim temama te kako se gramatika i pravopis engleskoga jezika mogu uvježbavati na zabavan način kroz igru i timski rad. Posjetitelji su također imali prilike čuti  kako izgleda nastava informatike u kojoj  učenici  već od malih nogu stječu digitalne kompetencije te vještine online-suradnje u virtualnom okruženju, danas već uobičajenom načinu rada u mnogim djelatnostima. Profesorica informatike potiče zanimanje učenika za predmetne sadržaje i nove tehnologije stvarajući interaktivne nastavne materijale i online lekcije. Kako bi primjena IKT-a bila svrsishodna i poticajna, upoznaje ih s različitim digitalnim alatima i obrađuje međupredmetne teme (zdrava prehrana, financijska pismenost i sl.) koje učenici prezentiraju kroz izradu e-knjiga, mrežnih stranica i digitalnih bilježnica. Na izvannastavnoj aktivnosti Robotika uvodi ih u njima zanimljivo i poticajno okruženje za stvaranje i učenje, u kojem kroz iskustvo programiranja i kreativno izražavanje razvijaju STEM vještine.

Učitelji i ravnatelji iz inozemstva iznimno su pohvalno komentirali viđeno, a dobili su i odgovore na mnogobrojna pitanja: o sadržajima i organizaciji edukacije koju su učitelji u OŠ Vežica prošli, o izazovima (primjerice, tehničkoj podršci učiteljima i financiranju licenci za digitalne alate), o ishodima implementacije IKT-a u nastavu svih predmeta, kao i o održivosti projekta. Zadovoljstvo europskih učitelja i ravnatelja uspješnom prezentacijom nastavnoga rada potvrđuje i najava daljnje suradnje ove riječke osnovne škole i organizacije EUNEOS.