U nazočnosti predstavnika Ministarstva mora, prometa i infrastrukture te Grada Rijeke u Gradskoj vijećnici održana je javna prezentacija „Studije izvedivosti državne ceste D403 od čvora Škurinje do luke Rijeka“. Riječ je o cesti koja bi trebala biti gotova do 2021. godine, a spajat će kontejnerski terminal Zagrebačka obala s obilaznicom te omogućiti još jedan ulaz u središte grada.

Prezentaciju u Gradskoj vijećnici organizirale su Hrvatske ceste d.o.o. zajedno s izrađivačem studije tvrtkom Trafficon. Studija je vrijedna 773.400 kuna (bez PDV-a), a sa 85% sredstava sufinancirana je iz Europskog fonda  za regionalni razvoj.

Glavni cilj projekta bio je ispitati prometna rješenja, odnosno moguće pravce povezivanja luke Rijeka, odnosno budućeg Zagrebačkog pristaništa s autocestom A7 kao dijelom transeuropske prometne mreže (TEN-T), te iznaći optimalnu varijantu s ekonomskog, ekološkog i prometno-sigurnosnog gledišta, u svrhu poboljšanja međunarodne i regionalne dostupnosti prema riječkoj aglomeraciji, rasterećenja gradske prometne mreže, doprinosa poboljšanju povezanosti s otocima te povećanja prometne sigurnosti.

Za tri moguće varijante buduće trase državne ceste D403 sagledani su financijski i tehničko-tehnološki aspekti te utjecaj na okoliš, a na kraju je odabran čvor Škurinje na riječkoj obilaznici kao optimalan za spoj buduće državne ceste D403.

Gradonačelnik Vojko Obersnel, državni tajnik za infrastrukturu Tomislav Mihotić, pomoćnik ministra Marijo Klement, načelnik Sektora Sven Jesenković i zamjenik gradonačelnika Miroslav Matešić Duljina glavne trase D403 je 2977 metara, a spojne ceste 380 metara. Projekt uključuje rekonstrukciju 385 metara Zvonimirove ulice te gradnju više objekata: tunela Podmurvice (1255 m), vijadukta Piopi (316 m), vijadukta Mlaka (144m), podvožnjaka Piopi (50 m), dvaju kružnih tokova i jednog četverokrakog raskrižja u Zvonimirovoj ulici.

Prema riječima Tomislava Mihotića, državnog tajnika za infrastrukturu Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, radovi na izgradnji ceste trebali bi početi u roku od 18 mjeseci. S obzirom na to da je s aspekta izvedivosti riječ o vrlo zahtjevnom projektu, očekuje se da bi cesta D403 mogla biti puštena u promet tek krajem 2020. ili početkom 2021. godine.

Sama izgradnja koštala bi oko 420 milijuna kuna, a u Ministarstvu se nadaju da bi ovaj projekt mogao biti sa 85 posto sufinanciran iz CEF fonda, namijenjenog upravo za ulaganje infrastrukturne prioritete Europske unije u području prometa, energetike i digitalne tehnologije. Skoro apliciranje projekta na natječaj za ta sredstva najavio je danas i Boris Majić, direktor Sektora EU projekata i programa Hrvatskih cesta.

Studijom je obrađena postojeća prometna mreža grada Rijeke te analizirani utjecaji izgradnje kontejnerskog terminala Zagrebačka obala. Uzevši u obzir količinu teškog teretnog prometa koji će generirati kontejnerski terminal, analizirani su i načini rješavanja njegovog utjecaja na riječku prometnu mrežu.

U ime Ministarstva mora, prometa i infrastrukture javnome predstavljanju Studije prisustvovali su i pomoćnik ministra ispred Uprave za EU fondove Marijo Klement te načelnik Sektora nadležne Uprave Sven Jesenković, a u ime Grada Rijeke gradonačelnik Vojko Obersnel, njegovi zamjenici Marko Filipović i Miroslav Matešić, pročelnica Odjela za komunalni sustav Irena Miličević i pročelnik Odjel za razvoj, urbanizam, ekologiju i gospodarenje zemljištem Srđan Škunca.

(A.V.)