Intendant Marin Blažević i ravnatelji i ravnateljice riječkog HNK Ivana pl. Zajca najavili su program riječkog kazališta za sezonu 2023./2024.

Intendant Marin Blažević, koji vjeruje da će sezona 2023./2024. početi i završiti velikim umjetničkim postignućima, pomalo začudan i provokativan slogan „Sada ili nikada“ prepustio je osobnim tumačenjima, ali je i napomenuo da isti naslov nosi prva, velika baletna premijera u idućoj sezoni. Istaknuo je kako repertoar riječkog HNK donosi čak 17 premijera, a od toga 10 koprodukcija. Već je izvjestan i velik broj gostovanja u Hrvatskoj i inozemstvu, a 8 će predstava ostvariti gostovanja u okviru platforme K-HNK, Konzorcija hrvatskih nacionalnih kazališta.

Program Hrvatske drame najavila je ravnateljica Renata Carola Gatica u čijoj će režiji biti ostvarena prva premijera, Dickensova „Božićna priča“. Potom sljedi „Macbeth“ Williama Shakespearea, u režiji Eduarda Milera s Aleksandrom Cvjetkovićem i Oliverom Baljak u glavnim ulogama. U koprodukciji s HNK-om u Varaždinu, a prema još neobjavljenom dvodjelnom romanu Kristiana Novaka, Ivan Plazibat će režirati predstavu u dva dijela „Znaš da nema bliže“. Senka Bulić će pak režirati Marinkovićevu „Gloriju“.
Osim četiri naslova na velikoj pozornici, Hrvatska će drama ostvariti i dva projekta u okviru programa Zajc lab u prostoru Exportdrva, a u koprodukcijama s nezavisnom scenom: kazališni diptih „Cure“ u koprodukciji s Kolektivom Igralke i u suradnji sa Slovenskim mladinskim gledališčem i Maskom iz Ljubljane i režiji Tjaše Črnigoj te „Gamad“, cabaret noir po motivima Slavka Gruma i Janka Polića Kamova, u režiji i koreografiji Natalije Manojlović Varga i koprodukciji s Plesnim teatrom Ljubljana.
„Želim vjerovati da će sezona zaista biti kulminacija za koju smo se pripremali prošlih sezona“, rekla je Renata Carola Gatica.

Putem video snimke sa gostovanja u Pečuhu, ravnateljica Maša Kolar najavila je program Baleta. Prvi je na redu baletni diptih „Sada ili nikada“ što ga čine „Adam i Eva“ prema Krležinoj drami u koreografiji Maše Kolar i „Za nikada“ koreografa Jeroena Verbruggena koji će prvi put raditi u Hrvatskoj. Cjelovečernji balet Nadana Zelnera radnog naslova Grand finale ponovno će na riječku pozornicu donijeti kreacije ovog izraelskog koreografa koji je već ove sezone oduševio koreografijom „Medium rare“. Za najmlađu će publiku Michele Pastorini koreografirati balet „Pinocchio“ prema Carlu Collodiju.

Ravnatelj Talijanske drame, Giulio Settimo kao prvu premijeru umjetničkog ansambla kojem je na čelu najavio je „A ritmo di Broadway“/“U ritmu Broadwaya“, večer uspješnica iz brojnih mjuzikala u izvedbi Leonore Surian Popov kojom će prvakinja „Zajca“ proslaviti 20 godina svog umjetničkog rada. Ova glamurozna večer nastaje u koprodukciji s B GLAD produkcijom, pod redateljskom palicom Tihane Strmečki i glazbenim ravnanjem Filipa Gjuda, uz scenarij Igora Weidlicha. Potom će, po prvi put, Talijanska drama u koprodukciji s Teatrom Rosseti iz Trsta uprizoriti „Memories“ Carla Goldonija u režiji Lina Marrazza. A u koprodukciji s Teatrom Biondo iz Palerma premijerno će biti izvedene „Kamikaze“ Emanuelea Aldrovaldija, predstava koja nosi podnaslov  Associerò la tua faccia a tutte le cose che esplodono / Povezat ću tvoje lice sa svim stvarima koje eksplodiraju u režiji Marca Lorenzija koji je ove sezone s velikom uspjehom režirao Pirandellovog „Henrika IV.“ Uz gostovanja po Istri i Sloveniji, ansambl Talijanske drame će i dalje pripremati programe za talijansku zajednicu izvan kazališne zgrade.

O opernom programu govorio je ravnatelj Dražen Siriščević koji je istaknuo kako su umjesto sigurnih puteva izabrani oni neutabani odnosno kako im je od komfora „željeznog repertoara“ daleko draža energija i strast. A najavio je čak pet opernih naslova.  Prva je „Anna Bolena“ Gaetana Donizettija pod dirigentskim vodstvom Villea Matvejeffa, koji se vraća na riječku opernu i koncertnu pozornicu. U režiji Dore Ruždjak Podolski, u glavnim će ulogama nastupiti Anamarija Knego, Diana Haller, Michaela Selinger i Luka Ortar. Komorna opera  „Napudraj joj lice” (“Powder her face”), moderni operni klasik,  bit će ostvarena u koprodukciji sa Slovenskim komornim glazbenim gledališčem i Cankarjevim domom u Ljubljani. “La Fanciulla del West” Giacoma Puccinija, pravi operni western, stići će pod ravnanjem maestra Valentina Egela i u režiji Giorgia Suriana, koji će uz Kristinu Kolar i Ivana Momirova, pjevati jednu od glavnih uloga. U koprodukcija s Istarskim narodnim kazalištem u Puli, a povodom 170. obljetnice rođenja autora i snimanja cjelovite opere za njemačku diskografsku kompaniju CPO, bit će premijerno izvedena opera „Nozze istriane“ Antonia Smareglije pod dirigentskom palicom Simona Krečiča i u režiji Marina Blaževića. Wagnerovo „Rajnino zlato“ peti je premijerni naslov, pod ravnanjem Valentina Egela, a u režiji Dražena Siriščevića.

Šef dirigent Riječkog simfonijskog orkestra, maestro Valentin Egel podsjetio je na neke od vrhunaca koncertne sezone koja još traje, a za sljedeću, osim tradicionalnih Božićnog i Novogodišnjeg koncerta, najavio i simfonijske koncerte „Rahmanjinov“, „Čajkovski“, „Chopin, Lutoslawski“ te Verdijev Requiem i Mahlerovu Šestu.

(Foto: Dražen Šokčević)