Potpisivanjem Povelje upriličenom u Gradskoj vijećnici Grada Rijeke dvadesetak gradova pristupilo je mreži Kreativni gradovi Hrvatske.

U organizaciji Udruge gradova i Hrvatskog klastera konkurentnosti kreativnih i kulturnih industrija održano je službeno pristupanje hrvatskih gradova projektu Kreativni gradovi Hrvatske. Pored Grada Rijeke povelju su potpisali gradovi Donja Stubica, Zlatar, Pregrada, Osijek, Čakovec, Vrgorac, Šibenik, Vodice, Kastav, Đakovo, Jastrebarsko, Drniš, Zabok, Ludbreg, Koprivnica, Pleternica, Oroslavje, Zadar, Zagreb, Ozalj i Kaštela.

Gradonačelnik Rijeke Vojko Obersnel izrazio je zadovoljstvo što je upravo Rijeka, koja će 2020. godine ponijeti titulu Europske prijestolnice kulture, projekt u kojem je značajan naglasak stavljen upravo na razvoj kreativnih industrija, izabrana kao mjesto potpisivanja povelje Mreže Kreativni gradovi Hrvatske.
„Rijeka je na vrijeme prepoznala veliki potencijal i posebnost sektora kreativnih i kulturnih industrija. Tako je razvoj kreativnih industrija zauzeo posebno mjesto u Strategiji razvoja kulture Grada Rijeke od 2013. do 2020. godine, a s partnerima iz Slovenije već smo realizirali 250 tisuća kuna vrijedan EU projekt Creative Startup, kojim smo definirali aktivnosti na razvoju kreativnih industrija. Na tim temeljima upravo provodimo razvojni projekt inkubatora za kreativne industrije, ukupne vrijednosti veće od 5 milijuna eura, koji će se financirati pomoću EU sredstava Urbane aglomeracije Rijeka, a koji će naposljetku zaživjeti na oko 3000 kvadratnih metara bivše Tvornice papira,“ kazao je gradonačelnik Obersnel.

Mreži pristupilo više od dvadeset gradova

Mreži pristupilo više od dvadeset gradova

U ime Udruge gradova gradonačelnik Zaboka Ivan Hanžek izrazio je zadovoljstvo što je značajan broj gradova pristupio mreži Kreativnih gradova Hrvatske, pokazujući na taj način da razmišlja o načinu kako iskoristiti potencijal kreativnih industrija, koje se već ocjenjuju kao industrija budućnosti, u stvaranju novih društvenih vrijednosti.

Predsjednica Hrvatskog klastera konkurentnosti kreativnih i kulturnih industrija Ivana Nikolić Popović naglasila je kako podaci istraživanja koje je Ekonomski institut iz Zagreba proveo 2015. godine pokazuju kako se kreativne industrije po važnosti za domaće gospodarstvo nalaze na visokom drugom mjestu.

Govoreći o prednostima gradova koji su odlučili razvijati svoj kreativni i kulturni potencijal, Nikolić Popović je istaknula kako takvi gradovi razvijaju više radnih mjesta i više kvalitetnih ljudskih resursa, značajno su uspješniji te imaju lakši pristup financiranju. Prema podacima „The Cultural and Creative Cities Monitor“ iz 2017. godine, kreativni gradovi imaju 19% više radnih mjesta, 8% više mladih ljudi, kao i 73% više studenata u visokom obrazovanju i 15% više visoko obrazovanih ljudi.

Projekt Kreativni gradovi Hrvatske usmjeren je na razvoj, suradnju i valorizaciju aktualnih praksi te razmjenu iskustava u poticanju ekonomskih doprinosa kreativnih i kulturnih djelatnosti u najširem smislu kulture i umjetnosti kao ključnog konkurentnog proizvoda Europske unije.

Osim razvoja potencijala kulture i umjetnosti na lokalnim raznima i sektora kreativnih i kulturnih industrija, kroz ovu mrežu će se raditi na razvoju identiteta gradova te na educiranju o važnosti brendinga za razvoj destinacije. Također, poticat će se razvoj inovativnih turističkih atrakcija baziranih na lokalnim vrijednostima, povijesnoj i sakralnoj baštini, promociji domaćih autora i umjetnika te poduzetničkih inicijativa i inovativnih turističkih sudioničkih projekata gradova.