Projekt izgradnje spojne ceste lučkog područja s državnom cestom D 403 realizira Lučka uprava Rijeka, uz potporu Ministarstva mora, prometa i infrastrukture. Radove u vrijednosti 36,2 milijuna kuna s PDV-om izvodit će GP KRK d.d. čija je ponuda na javnom natječaju odabrana kao ekonomski najpovoljnija.

Na predstavljanju projekta sudjelovali su Oleg Butković, ministar mora prometa i infrastrukture, Vojko Obersnel, gradonačelnik Grada Rijeke i Denis Vukorepa, ravnatelj Lučke uprave Rijeka.

Projekt izgradnje spojne ceste lučkog područja s državnom cestom D 403 realizira Lučka uprava Rijeka, uz potporu Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.
Radove u vrijednosti 36,225 milijuna kuna s PDV-om izvodit će GP KRK d.d. čija je ponuda na javnom natječaju odabrana, kao ekonomski najpovoljnija.

Ravnatelj Lučke uprave Rijeka je kazao kako spojna cesta lučkog područja s državnom cestom D 403 osigurava prometnu povezanost lučkog terminala za generalne terete u Bazenu Rijeka s državnom cestom D 403 koja je glavni cestovni ulaz na novi Zagreb Deep Sea kontejnerski terminal. Rok za izvršenje radova iznosi 300 dana od datuma potpisa Ugovora s odabranim izvođačem radova.
“Interna spojna cesta lučkog područja je njen fizički nastavak prema istoku kroz lučko područje u Bazenu Rijeka čijom izgradnjom prestaje potreba za ulaz, odnosno izlaz teških kamiona na Trgu Žabica i na vrlo prometnu gradsku ulicu Riva u centru grada”, rekao je Vukorepa te dodao kako je odabir koncesionara za Zagrebačku obalu pomaknut za početak svibnja budući da su od ponuditelja dobili dodatna pitanja.

Govoreći o značaju ovog projekta gradonačelnik Vojko Obersnel je naglasio njegovu važnost u kontekstu daljnjeg razvoja riječkog prometnog pravca. Ova spojna cesta uz njenu funkciju u izgradnji Zagrebačkog terminala imat će i javnu funkciju, odnosno omogućit će pristup kompleksu lučkih skladišta – Metropolisu, industrijskoj baštini koja je trenutno nedostupna unutar lučkog područja. Grad Rijeka je još 2013. g. angažirao tvrtku Rijekaprojekt na izradi nekoliko varijanti moguće izgradnje pristupne ceste Metropolisu. Izrađeno je 5-6 rješenja, od kojih niti jedno nije aplicirano jer je tadašnje rukovodstvo Lučke uprave Rijeka inzistiralo na tome da ta prometnica bude interna lučka prometnica. Zahvaljujući razumijevanju ravnatelja Vukorepe i promjeni karaktera ove ceste, sada će se u dijelu ispred starih skladišta Metropolisa izgraditi javna cesta, koja se može produžiti do Žabice. Sve skupa će doprinijeti rasterećenju prometa na Žabici i poboljšanju prometne strukture i učiniti Metropolis dostupnim za daljnji razvoj i stavljanje u funkciju za druge sadržaje.

Gradonačelnik je izrazio uvjerenje kako će se, zahvaljujući izvrsnoj dosadašnjoj suradnji i razumijevanju Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, zajedno naći načina da se izgradi preostali dio od Metropolisa do Žabice. Time bi se postiglo da se izvrši reorganizacija prometa u centru grada, ulica Riva bi postala dvosmjerna, a Adamićeva ulica služila isključivo javnom gradskom saobraćaju i taksi službi, pa bi se faktički oko Rijeke napravio prometni prsten, koji bi spojio cestu D404 i cestu D403, a promet teških teretnih vozila u potpunosti preusmjerio izvan centra grada.

Interes nam je zajednički, s jedne strane da realiziramo investicije koje potiču razvoj kao i da potičemo investicije koje olakšavaju, odnosno unaprjeđuju život građana Rijeke, rekao je gradonačelnik.

Oleg Butković, ministar mora prometa i infrastrukture kazao je kako, za razliku od ceste D403, ovo nije financijski veliki zahvat, budući da je riječ o nešto više od 32 milijuna kuna, za koji je trebalo izmijeniti prostorno-plansku dokumentaciju, što je Grad Rijeka u suglasju s Lučkom upravom i napravio. Butković je naglasio kako je, bez obzira na političke razlike, suradnja s gradonačelnikom Obersnelom, odnosno Gradom Rijeka bila izvrsna i nastavit će se i u budućnosti. “Postigli smo to da se u različite projekte na području grada Rijeke u posljednjih 4-5 godina uložilo preko 400 milijuna Eura. Vlada RH će za desetak dana donijeti odluku i o koncesionaru za luku Porto Baroš, a uskoro će se otvoriti i ponude za odabir izvođača prve dionice pruge dvosmjernog kolosijeka prema Rijeci”, rekao je ministar Butković.

Projekt izgradnje spojne ceste lučkog područja s državnom cestom D 403 predstavio je Rene Lustig, dipl.ing.građ. iz Rijekaprojekta koji je kazao kako će lučka spojna prometnica biti duga 695 metara i imat će obostrane potporne zidove, a jednim  će dijelom, nadvožnjakom visokim 40 metara preći preko operativnog područja luke. U kontekstu potpunog spajanja ceste D404 i D403, odnosno produžetka ulice Riva, čime se otvaraju nove mogućnosti povezivanja mreže javnih prometnica, bit će potrebno u tri faze izgraditi još 1250 metara ceste, rekao je Lustig.

Spajanje ceste D404 i D403, produžetak ulice Riva

Spajanje ceste D404 i D403, produžetak ulice Riva

Nakon predstavljanja projekta lokaciju buduće spojne ceste ministar Oleg Butković, gradonačelnik Vojko Obersnel, Denis Vukorepa i predsjednik Uprave Luke Rijeka Duško Grabovac obišli su lokaciju buduće spojne ceste te gradilište CEF projekta
„Unaprjeđenje infrastrukture u luci Rijeka – Bazen Rijeka“ (POR2CORE-RijekaBasin) kao i radove na projektu rušenja skladišta 5,6 i 7 u Bazenu.