U sklopu javne kampanje „Sve na jednom mjestu“, koje Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta provodi diljem Hrvatske, građani i poduzetnici u Rijeci imali su priliku upoznati se s mogućnostima koje im se pružaju na tržištu Europske unije te pravima potrošača.

U suradnji s Hrvatskom udrugom poslodavaca u prostorima Grada Rijeke održane su stručne prezentacije za gospodarstvenike „Instrumenti unutarnjeg tržišta EU za lakše poslovanje gospodarstvenika“, dok su putem štanda postavljenog na Korzu svi zainteresirani mogli doznati brojne informacije o pravima potrošača, digitalnom gospodarstvu, e-računu i e-potpisu, kako pokrenuti poslovanje i pružati usluge ili plasirati vlastiti proizvod na tržišta drugih država EU-a.

Stručne prezentacije za gospodarstvenike

Stručne prezentacije za gospodarstvenike

Povodom održavanja kampanje Rijeku su posjetili potpredsjednica Vlade i ministrica gospodarstva, poduzetništva i obrta Matina Dalić te voditelj Predstavništva Europske komisije u Hrvatskoj Branko Baričević, a u kampanji su im se pridružili i primorsko-goranski župan Zlatko Komadina i gradonačelnik Rijeke Vojko Obersnel.

Ministrica Dalić istaknula je kako je Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta putem različitih web-servisa i portala povezano sa sličnim institucijama drugih zemalja članica Europske unije. Kroz tu mrežu poduzetnici, ali i građani mogu dobiti odgovor o načinu rješavanja problema na koje su naišli u poslovanju na tržištu EU, primjerice ako smatraju da nisu trebali platiti porez u drugoj članici EU ili ih zanimaju kakvi su uvjeti i propisi u pojedinim državama vezanim uz neke karakteristike proizvoda pri izvozu.

Za građane, koje najviše zanima zaštita potrošača, pripremljene su mnoge brošure, koje im daju informacije o tome kakva su prava potrošača, kako ostvariti povrat robe kupljena u on-line trgovini, kako dobiti novac natrag te, primjerice, kako i kome se obratiti u slučaju ostvarenje neispravne robe na našem tržištu ili tržištu EU.

Građani mogli dobiti informacije o pravima potrošača u EU

Građani mogli dobiti informacije o pravima potrošača u EU

Upravo su servisi vezani uz zaštitu potrošača, istaknula je ministrica Dalić, najkorišteniji. Građani koriste servise kako bi uputili svoje pritužbe i postavili pitanja vezano uz tretman u trgovinama ili kvalitetnu proizvoda. Tako je putem telefona, web-stranice ili registra „Ne zovi“ zaprimljeno čak 27 000 pitanja.
„Poduzetnici koriste različite mogućnosti, no još uvijek u manjoj mjeri. Stoga je naš cilj je povećati znanje i svijet o postojanju tih servisa, jer želimo poručiti – zato što je Hrvatska članica EU, Ministarstvo i sami poduzetnici imamo priliku koristiti instrumente koji pomažu u rješavanju problema u poslovanju tržištu EU, kazala je Dalić.

Ciklus javnih događanja do sada se održao u Zagrebu, Osijeku i Varaždinu, a nakon Rijeke slijedi predstavljanje u Splitu.