Predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Vladimir Bizjak sa suradnicima na prezentaciji projekta državne ceste D-8, dionica Orehovica – Draga – Sv. Kuzam upriličenoj u Hotelu Bonavia u Rijeci, svečano je uveo u posao izvoditelje radova na tom, za grad Rijeku i Primorsko-goransku županiju izuzetno značajnom projektu.

Orehovica - Draga - Sv. KuzamSvečanom činu uvođenja u posao nazočili su gradonačelnik grada Rijeke, mr.sc. Vojko Obersnel, župan Primorsko goranske županije, Zlatko Komadina te predstavnici izvoditelja, nadzora i projektanata. Ukupna cijena ugovorenih radova iznosi bez PDV-a 549 mil. kuna, a rok izgradnje je 2 godine, odnosno do konca 2005. Projekt je financijski zatvoren, svi ugovori potpisani, a polovica sredstava osigurana je iz kredita Svjetske banke. Radove na toj građevinski zahtjevnoj trasi izvode domaći izvođači koji su se za taj posao natjecali na međunarodnom natječaju; Konstruktor inženjering d.d., Split Viadukt d.d., Zagreb, Poslovna udruga – Hidroelektra niskogradnja d.d. i partneri, podijeljeni na tri dionice ukupne dužine 6,35 km, a nadzor nad radovima izvodi tvrtka IGH.

Prema riječima direktora Hrvatskih cesta, Vladimira Bizjaka, državna cesta D-8 Orehovica – Sv- Kuzam ukupne dužine 6,35 km, definirana je kao trasa autoceste koja počinje u Rupi, čini Riječku zaobilaznicu koja će u konačnici biti građena kao brza cesta u cijelom profilu, što znači da neće imati zaustavnih traka, ali će imati istu propusnu moć kao autocesta. Radi se o složenom građevinskom zahvatu s nekoliko vijadukata i tunela pa će se gotovo 30% ceste nalaziti pod objektima. Od Sv. Kuzma do Žute lokve projektirat će se i izgradit puni profil autoceste.

Prezentacija ceste D-8Budući da su već obavljeni poslovi predkvalifikacije za obavljanje poslova, do konca ožujka bit će potpisani ugovori i za izgradnju ceste D-403 koja će voditi od Kazališta do čvora Orehovica, čime će se stvoriti uvjeti za preusmjeravanje prometa iz centra grada izravno na zaobilaznicu.

Koliki je značaj ulaganja u prometnice govori i podatak da je od svršetka spojne ceste D – 40 Čvor Čavle – Sv. Kuzam – Bakar u špici sezone zabilježen promet od 15 000 vozila dnevno, dok je istovremeno promet kroz Kostrenu opao za 25%, pa će dovršetkom ceste D – 8 od Orehovice do Sv. Kuzma 2005. u Rijeci konačno nestati gužve koje je stvarao ogroman protok vozila u sezoni.

Upravo to je naznačio i gradonačelnik Obersnel govoreći o izgradnji te prometnice, koja je od izuzetna značaja za rješavanje cestovne problematike Rijeke i stvaranje preduvjeta za razvoj Luke i grada. Valja spomenuti da je prvi dio Riječke zaobilaznice građen s prekidom 13 godina, dok će se ovaj zahtjevniji graditi samo dvije godine što od izvođača radova, projektanata i nadzora zahtjeva potpunu predanost i kontinuirano izvođenje.