Povodom početka nove školske godine, zamjenica gradonačelnika, Sandra Krpan održala je sastanak s ravnateljima osnovnih škola kojima je Grad Rijeka osnivač.

Sastanak je održan u prostorijama Dječje kuće, uz prisustvo ravnatelja Gradske knjižnice Rijeka Nike Cvjetkovića i pročelnice Odjela za odgoj i školstvo Sande Sušanj. Ovom sastanku glavni je cilj bio razmijeniti izazove s kojima se ravnatelji suočavaju te razmotriti moguća rješenja. Tako je otvorena tema obuhvata učenika programom produženog boravka, u kontekstu činjenice da je Uputama za sprječavanje i suzbijanje epidemije COVID-19 vezano za rad predškolskih ustanova, osnovnih i srednjih škola u školskoj godini 2021./2022., ove školske godine omogućeno miješanje djece i učenika različitih odgojno-obrazovnih skupina koji su slične dobi i uobičajeno provode školske i izvanškolske aktivnosti zajedno s drugim učenicima i nastavnicima. Na sastanku se tako raspravljalo o načinu organizacije programa produženog boravka u slučaju pooštravanja epidemioloških mjera.

S ravnateljima se sastala zamjenica gradonačelnika Sandra Krpan

S ravnateljima se sastala zamjenica gradonačelnika Sandra Krpan

Istovremeno je najavljen nastavak provedbe programa koji se protekle školske godine zbog preporuka o nemiješanju različitih skupina, nisu mogli odvijati u učionici, kao što su program zavičajne nastave Moja Rijeka, izvannastavna aktivnost Građanski odgoj i obrazovanje te programi  za potencijalno darovite učenike LIADO i E-matematička učionica. Navedeni programi, koji predstavljaju nadstandard osnovnoškolskog obrazovanja, financiraju se sredstvima iz gradskog proračuna.

Ravnatelji su informirani o provedbi programa Rinkluzija, kojim se preko Europskog socijalnog fonda osiguravaju sredstva za pomoćnike u nastavi. Prilikom prijave na Javni poziv, Grad je osigurao maksimalan predviđeni iznos za 63 pomoćnika, čime se, na žalost, ne zadovoljavaju sve potrebe učenika s teškoćama u redovnom odgojno-obrazovnom sustavu. Upravo zbog svjesnosti o važnosti inkluzivnog obrazovanja te prava na obrazovanje svih učenika u jednakim uvjetima, u tijeku je osmišljavanje modela osiguravanja dodatnih pomoćnika za djecu kojoj je to osnovni preduvjet za praćenje nastave i socijalizaciju u školama.

Dogovor uoči početka još jedne školske godine u Dječjoj kući

Dogovor uoči početka još jedne školske godine u Dječjoj kući

Istovremeno se razgovaralo o potrebi analiziranja uvjeta u kojima svaka škola djeluje, a s dugoročnim ciljem poboljšanja tih uvjeta, postupnog osiguravanja prelaska u jednu smjenu te uvođenja cjelodnevne nastave, a vezano za najave nadležnog ministarstva.

Ravnatelji su izrazili svoje nezadovoljstvo izostankom suglasnosti nadležnog ministarstva za zapošljavanje stručnih suradnika, pretežito psihologa, za koje drže da su, u ovim izazovnim vremenima, iznimno potrebni. Škola više nije samo mjesto učenja i socijalizacije već i osnaživanja kako učenika tako i djelatnika. Istovremeno postoji aktualni manjak namještenika za pomoćno –  tehničke poslove, uvjetovano odlukama nadležnog ministarstva, što škole stavlja pred nove izazove i otežava njihovo funkcioniranje.

Jedna od tema o kojoj se razgovaralo, odnosi se na otvaranja školskih sportskih dvorana za školski sport i ulaganje dodatnih napora kako bi se što većem broju klubova omogućilo vraćanje aktivnim treninzima kao u razdoblju prije pojave epidemije.

Zamjenica gradonačelnika, Sandra Krpan, uručila je ravnateljima škola prigodne poklone i zaželjela uspješan početak nove školske godine.

Nakon sastanka, ravnateljima je, uz stručno vodstvo, omogućen obilazak Dječje kuće.

Po završetku obilaska, prisutni ravnatelji uključili su se izravno iz Dječje kuće na virtualni sastanak s ministrom znanosti i obrazovanja, prof. dr. sc. Radovanom Fuchsom. Tema sastanka bila je primjena Uputa za sprječavanje i suzbijanje epidemije COVID-19 vezano za rad predškolskih ustanova, osnovnih i srednjih škola u školskoj godini 2021./2022.