Turistička zajednica grada Rijeke i Gastronaut pozivaju ugostitelje grada Rijeke da kandidiraju svoje objekte za titule Riječkih gastronomskih luka 2023.

Projekt Riječke gastronomske luke je pokrenut 2022. godine s ciljem povezivanja ugostiteljskih objekata u zajedničku priču s marketinškim potencijalom, izgradnje gastronomskog brenda u sklopu brenda grada Rijeke kao lučkog grada, podrške u profiliranju ugostiteljskih objekata s ciljem dizanja ukupne kvalitete i prepoznatljivosti ponude destinacije te edukacija za ugostitelje o novim trendovima u ugostiteljskoj ponudi.

Provodi ga Turistička zajednica grada Rijeke u suradnji s riječkom tvrtkom Abisal, Gastronaut.

Rok za prijavu ugostitelja je 20. veljače 2023. s time da ugostitelji koji tek planiraju uskladiti ponudu s propozicijama pojedinih luka, do tog datuma mogu zatražiti produžetak roka za tri tjedna.

Svaki se ugostiteljski objekt može kandidirati u do tri kategorije luka uz argumente i obrazloženja prema traženim propozicijama, koje provjeravaju i potvrđuju organizatori projekta.

Restorani koji smatraju da zadovoljavaju kriterije za neku Riječkih gastronomskih luka 2023. ili želite zadržati titulu stečenu u prošloj godini, mogu ispuniti obrazac  za kandidaturu

Pod brendom Riječke gastronomske luke, ugostiteljima su u 2023. godini za kandidature na raspolaganju:

Poslovna luka – restorani koji se kandidiraju za titulu Poslovne luke, trebaju imati najbolji dostupan Wi-Fi, separe ili odvojenu prostoriju za sastanke, mogućnosti različitih načina plaćanja računa, a poželjan je i parking ukoliko se nalaze van užeg centra grada.

Romantična luka – restorani titulu trebaju opravdati uređenjem, dekoracijama, rasvjetom, atmosferom, ponudom jela. O tome da li restoran pruža romantičan dojam odlučuju organizatori.

Obiteljska luka – dječji kutak za igru, kutak za presvlačenje beba; mogućnost organiziranja raznih proslava, prilagođeni dječji meniji, bojalice i druge igre koje mogu okupirati pažnju djeteta za stolom.

Luka za vinske entuzijaste – imati barem 30 vrsta vina u ponudi, vinsku kartu razrađenu po vinogorjima ili sortama s opisima vina, a osoblje znanje o slaganju vina s hranom, serviranju i dekantiranju.

Pivska luka – najmanje 20 vrsta piva u ponudi i znanje osoblja o slaganju piva s jelima.

Luka lokalnih namirnica – najmanje 7 lokalnih dobavljača (od kojih je barem 5 prehrambenih) u krugu od 100 km. Potkrijepiti dokumentacijom.

Veganska luka – najmanje 7 jela u ponudi koja zadovoljavaju veganske standarde – jela bazirana na mahunarkama, cjelovitim žitaricama, grahoricama, orašastim plodovima, voću, povrću, sjemenkama (bez mlijeka, jaja, meda, želatine…).

Ribarska luka – trebale bi moći svoju titulu opravdati i dokumentacijom koja dokazuje vlastiti ribarski obrt ili ugovore s ribarima.

Luke posebnosti – u ovu kategoriju spadaju restorani koji mogu ponudom i uslugom argumentirati posebnost svoje ponude usluge i ambijenta te predložiti marketinški prihvatljiv naziv za svoju luku. U ovoj se kategoriji mogu kandidirati i restorani specijalizirani za kuhinje drugih destinacija i zemalja pod uvjetom da imaju u ponudi najmanje 7 jela karakteristična za kuhinju za koju se kandidiraju, jelovnik preveden na jezik zemlje čiju kuhinju zastupaju i barem jednog zaposlenog koji taj jezik govori.

Organizatori su voljni ovu listu luka nadopuniti s prijedlozima ugostitelja za koje procijene da u svom nazivu i sadržaju nose marketinški potencijal – poruke o specifičnoj ponudi i usluzi koja može biti zanimljiva građanima Rijeke i njihovim gostima.

Krajem travnja 2022. g. proglašene su Riječke gastronomske luke za 2022. godinu, a u travnju ove godine, u planu je proglašenje Riječkih gastronomskih luka 2023.