U susret Danu darovitih učenika, koji se od 2011. godine obilježava u ožujku, stručne suradnice i učiteljice riječkih osnovnih škola koje provode programe za darovite učenike organizirale su interdisciplinarni stručni skup „Kako da dar ne postane nemar: Podrška učiteljima u radu s darovitima.“

Darovita djeca imaju posebne obrazovne potrebe koje zahtijevaju posebnu prilagodbu redovnih školskih programa koji zahtijevaju interdisciplinarni pristup učitelja, stručnih suradnika i stručnjaka u zajednici. Obaveza škole je omogućiti adekvatne načine rada i sadržaje kako bi daroviti učenici razvijali svoje potencijale no učitelji često napominju manjak edukacije i sustavne podrške.

Skup je organiziran s ciljem poticanja na sustavnu brigu o darovitim učenicima te osnaživanja kapaciteta odgojno-obrazovnih djelatnika kroz razmjenu znanja i iskustava stečenih dugogodišnjim radom s darovitima. Naglasak je stavljen na razvijanje učiteljskih kompetencija, kao i inspiriranje i motiviranje učitelja za korištenje inovativnih pristupe u radu te umrežavanje sudionika kroz interdisciplinarnu mrežu podrške.

Stručni skup o darovitima

Sudionike skupa uvodno je pozdravila zamjenica gradonačelnika Rijeke Sandra Krpan

Sudionike skupa uvodno je pozdravila zamjenica gradonačelnika Rijeke Sandra Krpan, izrazivši zadovoljstvo održavanjem interdisciplinarnog skupa koji okuplja oko zajedničkog cilja, a to je kako podržati, prepoznati i potaknuti talentirane učenike koji predstavljaju budućnost našeg grada i društva.

„Grad Rijeka s ponosom već desetljećima ulaže u obrazovanje i razvoj darovitih učenika, stvarajući okruženje u kojem mladi mogu razvijati svoje talente, istraživati nove mogućnosti i ostvarivati vrhunske rezultate. Kroz unaprijeđeni sustav stipendiranja, programe obrazovnog nadstandarda i potporu kreativnim i inovativnim inicijativama, nastojimo osigurati da svaki daroviti učenik dobije priliku za učenje, rast i napredak.

Svjesni smo koliko je važno ulagati u mlade jer upravo oni oblikuju budućnost našeg grada. Povećane stipendije, proširen broj korisnika, kao i podrška programima poput E-matematičke učionice i Likovnog istraživačkog ateljea, samo su neki od koraka koje poduzimamo kako bismo mladim talentima osigurali što bolje uvjete za razvoj. Osim toga, kroz sufinanciranje sudjelovanja na prestižnim manifestacijama poput LiDraNa i Novigradskog proljeća, omogućavamo učenicima da svoje vještine i znanja predstave široj publici i steknu nova iskustva.

Pritom ne smijemo zaboraviti ni one koji su često iza kulisa – učitelje, profesore, mentore i roditelje, koji svojim trudom, posvećenošću i podrškom igraju ključnu ulogu u usmjeravanju darovitih učenika. Vaša predanost i motivacija inspiracija su svima nama i zaslužuju posebno priznanje. Također, važno je spomenuti i neizostavnu ulogu Doma mladih, koja već desetljećima kroz raznovrsne radionice i programe pomaže u otkrivanju i razvijanju talenata naših učenika“, istaknula je Krpan, naglasivši kako vjeruje kako će i na ovom skupu biti ispričane mnoge inspirativne priče, vidjeti sjajne primjere uspjeha i razmijeniti iskustva koja će svima pružiti dodatnu motivaciju za nastavak ulaganja u mlade.

Stručni skup o darovitima

Naglasak je stavljen na razvijanje učiteljskih kompetencija

Uvodu u temu skupa dala je psihologica Osnovne škole Gornja Vežica Tanja Tuhtan Maras. Stručni skup osmišljen je kroz tri ključna segmenta: predavanja, panela i radionice. Predavačice Aleksandra Smolić iz OŠ Srdoči i Josipa Gračanin iz OŠ Ivana Zajca predstavile su primjenu smjernica Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih u svakodnevnom radu s darovitima te prednosti eTwinning platforme u razvoju darovitih učenika. Na panelu „Školski sustav i darovitost: mogućnosti, prilagodbe/izazovi i budućnost“, koji je moderirala stručna suradnica Centra za pružanje usluga u zajednici Tić Nana Gulić,  sudjelovalo je šest učitelja i stručnih suradnika koje su predstavili primjere dobre prakse škola Gornja Vežica, Milan Brozović, Škurinje i Kantrida. Na kraju, održana radionica radionici koju su organizirale socijalna pedagoginja Osnovne škole Zamet Sanda Šoić i učiteljica razredne nastave u Osnovnoj školi San Nicolo Melita Adany. Na interaktivnoj radionici sudionici su dobili praktične materijale i aktivnosti koje mogu koristiti u radu s darovitima.