U tunelu Podmurvice održana je svečanost otvaranja državne ceste DC403, od čvora Škurinje do luke Rijeka, ceste koja predstavlja novu, izravnu i brzu vezu riječke zaobilaznice s lukom Rijeka, odnosno planiranom Zagrebačkom obalom.

Svečanosti otvorenja prisustvovali su brojni uzvanici među kojima i premijer Vlade RH Andrej Plenković, ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, gradonačelnik Grada Rijeke Marko Filipović, župan Primorsko-goranske županije Zlatko Komadina i direktor Hrvatskih cesta Josip Škorić.

Cesta DC403 dugačka je gotovo tri tisuće metara. Riječ je o investiciji vrijednoj oko 70 milijuna eura, za čiju je gradnju 80% bespovratnih sredstava osigurano iz Europskog fonda za regionalni razvoj, a ostatak iz državnog proračuna.

Na trasi koja prolazi kroz izgrađeno gradsko područje više je složenih objekata, među kojima su značajniji tunel Podmurvice (1253 metra) te vijadukti Piopi (316 metara) i Mlaka (144 metra). Cesta DC 403 vezana je, ne samo uz Zagrebačku obalu, već je vitalna za unaprjeđenje prometa u zapadnom dijelu Rijeke.

Premijer Plenković rekao je kako će dovršetak ceste DC403 Zagrebačku obalu učiniti smislenom i učinkovitom, te kako je riječ o cesti koja je korisna, kako u prometnom smislu, tako i u smislu gospodarskog jačanja Rijeke i Hrvatske te daljnjih investicija u riječku luku. „Ova cesta, fascinantan je građevinski projekt i imat će veliki značaj u kontekstu gospodarskog razvoja i prometnog povezivanja Rijeke kao naše najveće luke“, rekao je Plenković i čestitao svima koji su bili uključeni u realizaciju ovog projekta.

Ministar Butković istaknuo je kako ovo nije HDZ-ov projekt već nadstranački projekt koji je Rijeci bio potreban. „Završetkom ove ceste Rijeka postaje jedan od rijetkih gradova na Mediteranu koji je uspješno riješio svoje prometne probleme. Također, izgradnjom ceste D404 uz terminal na Brajdici i izgradnjom ove ceste D403 usmjereni smo krajnjem gospodarskom cilju, a to je da se u riječkoj luci prekrcava više od milijun kontejnera na godinu“, rekao je Butković.

Zadovoljstvo dovršetkom radova nije krio ni riječki gradonačelnik Marko Filipović koji se složio s ministrom Butkovićem da je riječ o nadstranačkom projektu. „Ovaj projekt važan je i za buduće generacije i u takvim situacijama politiku treba staviti sa strane i treba reći da su u realizaciji ovog projekta svi akteri maksimalno dali svoj doprinos“, rekao je gradonačelnik. „Ova cesta spaja mrežu europskih autocesta sa Zagrebačkom obalom, s Bratislavskim, Bečkim i Praškim pristaništima i zaokružuje povijesnu priču Rijeke koja je uvijek bila vezana uz more“, rekao je Filipović i dodao da bi možda baš upravo iz tog razloga valjalo razmisliti da se ovu cestu nazove „Mediteranska“. Uz gospodarsku važnost ceste, gradonačelnik je istaknuo i kako će ona doprinijeti i prometnom rasterećenju tog djela grada.
„Što se tiče daljnjih radova, slijedi nam još priključak ceste i na Osječku ulicu gdje će se izgraditi i dva rotora, zatim investicija u čvor Orehovica, projektiranje i izgradnja čvora Kozala“, najavio je gradonačelnik i dodao kako se u narednih nekoliko godina očekuje i projektiranje i nastavak izgradnje ceste od Metropolisa do Žabice čime će se stvoriti prometni prsten oko Rijeke kojim će se riješiti problem cestovne i prometne infrastrukture.

Župan Zlatko Komadina zahvalio je Vladi Republike Hrvatske na realizaciji ovog projekta istaknuvši važan geostrateški položaj Rijeke koji je zaslužan za to da je Rijeka i u povijesti sa zaleđem bila dobro povezana i cestom i željeznicom.

Direktor Hrvatskih cesta Josip Škorić istaknuo je tehničku zahtjevnost izvedbe ovog projekta. „Budući da je riječ o cesti koja se gradila ispod gusto naseljenog naselja, ovom prilikom želim zahvaliti i građanima na strpljenju i razumijevanju prilikom izvođenja radova“, rekao je Škorić.

Investitor na ovom projektu su Hrvatske ceste, a izvođači radova tvrtke Kolektor, GP Krk i Euroasfalt.