Riječka podružnica Udruge za razumijevanje ADHD-a „Buđenje“ od 16. do 20. listopada 2017. u Rijeci organizira Tjedan ADHD-a, poznatog kao poremećaj hiperaktivnosti i deficita pažnje kod djece. Cilj manifestacije je upoznati zainteresiranu javnost, prije svega roditelje i obitelj te stručne djelatnike s ovom tematikom te načinima na koje se poteškoće izazvane ADHD-om mogu ublažiti i ili čak potpuno riješiti.

ADHD postoji kao skup sindroma koji se kod djece manifestiraju razdražljivošću, nedostatkom  pažnje i koncentracije, u nekim slučajevima čak i agresivnim ponašanjem, no na njega je adekvatnim pristupom itekako moguće utjecati te tako djeci omogućiti kvalitetniji razvoj u okolini u kojoj se nalaze.

Kompjuterskim programom do poboljšanja pažnje

Kako su istaknule Morana Jokić i Ivana Golubović, udruga „Buđenje“ djeci s poremećajem hiperaktivnosti i deficitom pažnje pristupa pomno osmišljenim projektom „Play Attention Gradionice”. Radi se o jedinstvenom spoju grupnih socijalizacijskih radionica nazvanih „Gradionice” te individualnih treninga pažnje putem sustava učenja Play Attention u trajanju od 8 tjedana.

Opći cilj „Gradionica“ je unaprjeđenje socijalnih vještina djece s ADHD-om, a najbolji kontekst za jačanje socijalnih vještina jest upravo grupa vršnjaka gdje svaki sudionik može „učiti“ na tuđim greškama, ali imati pozitivan model ponašanja u drugim vršnjacima, te i „vježbati“ određene vještine o kojima se govori. Na taj način postaju vještija u socijalnim vještinama, a potom i prihvaćenija u društvu. Radionice provode dvije voditeljice uz pomoć volontera s Učiteljskog fakulteta u Rijeci.

Tjedan ADHD-a najava

Nataša Buzarinov, Morana Jokić, Karla Mušković i Ivana Golubić

Ovaj projekt omogućava i  prolaženje kroz devet besplatnih individualnih tretmana pažnje za svakog sudionika putem Play Attentiona. Radi se o svjetski priznatom sveobuhvatnom kompjuterskom sustavu za uvježbavanje pažnje, koji pomaže pojedincu da uvidi svoj potencijal u kontroli pažnje i ponašanja te da ga u velikoj mjeri i poboljša. Ključno jest to da djeca kroz igru i na zabavan način kontroliraju vlastitu pažnju, koncentraciju pa čak i ponašanje.

Uz potporu Grada Rijeke radionice su potpuno besplatne za polaznike, grupu od osmero učenika od 5. do 8. razreda, koji će polaziti program od sredine listopada do sredine prosinca. Kako je istaknula pročelnica Odjela za zdravstvo i socijalnu skrb Karla Mušković, iako se ne radi o velikom broju polaznika, Grad Rijeka je odlučio financirati program procjenjujući kako se radi o adekvatnom tretmanu za djecu s poremećajem hiperaktivnosti i manjka pažnje.

O ADHD-u iz usta stručnjaka i roditelja

Manifestacija „Tjedan ADHD-a“ započinje otvaranjem štanda na Korzu gdje će članovi udruge razgovarati s građanima te ih upoznavati sa svojim radom i odgovarati na pitanja o ADHD-u. U petak, 20. listopada u 18 sati u Gradskoj vijećnici Grada Rijeke, Korzo 16, bit će organizirano i besplatno predavanje za sve zainteresirane, posebice za roditelje, pedagoge i nastavnike.

Stručni dio predavanja održat će dr. sc. Nataša Vlah te Emina Kovačić mag. rehab. educ. koje će prikazati rezultate multimodalnog pristupa radu s učenikom s ADHD-om. Predavanju će prisustovati i predsjednik Udruge „Buđenje“ Marko Ferek, a prisutnima će se obratiti i roditelj jednog ADHD-ovca – Marko Anić, inače profesor po zanimanju. Ulaz na predavanje je slobodan.

Također, građani će dobiti informaciju o oformljavanju grupa od šestero djece od 1. do 4. razreda osnovne škole, za koje bi „gradionice“ počele u siječnju 2018. godine.

Program vršnjačkog pomaganja djeci s ADHD-om

Pored programa „Gradionica“ i individualnih treninga Play Attention, udruga Buđenje s Osnovnom školom Srdoči provodi program vršnjačkog pomaganja djeci s ADHD-om. Cilj radionica je osigurati program potpore učiteljima, poboljšati socijalni status djece sa ADHD-om, sačuvati i jačati njihovo samopouzdanje, razviti jezik prihvaćanja, pozitivne vršnjačke interakcije te podignuti razinu svjesnosti da neka djeca trebaju više pažnje zbog objektivnih okolnosti – biološke predispozicije. Kako je kazala psihologinja škole Nataša Buzarinov, radionice su odlično prihvaćene i od učenika i od nastavnika.