Deset pokretnih rampi koje se pri prolasku pješaka aktiviraju i zaustavljaju pod kutom od sedamdeset stupnjeva, umjetnička je instalacija AutomaTic talijanskog umjetnika Giovannija Morbina postavljena u Ulici Pavla Rittera Vitezovića, 10. listopada ove godine.

Prolaznici lišeni konteksta umjetnikova opusa ulicom mogu prošetati ne pridajući zaustavljenim rampama posebnu pažnju. No ova instalacija poziva na opažanje „upisane opasnosti“, naime kut pod kojim se podignute rampe zaustavljaju isti je kao kut koji s tlom stvara ruka u fašističkom pozdravu. Giovanni Morbin ovim se radom nastavlja na seriju radova „Kut pozdrava“ te ostaje vjeran umjetničkoj strategiji kojom, riječima kustosa Daniele Capre, namjerno izbjegava jasnoću i didaktičnost i ne odaje svoj politički stav.

Ono što pak instalacija komunicira jest da i nakon gašenja političkih režima i odricanja od određenih ideologija, neki obrasci mišljenja i destruktivni nagoni ipak nastavljaju tinjati u pozadini.

Nakon više od sto godina od početka D’Annunzijeve okupacije Rijeke, u tijeku koje se uvelo korištenje „rimskog pozdrava“, Giovanni Morbin stavlja nas u stanje pripravnosti pri susretu s instalacijom. Meandrirajući kroz postav možemo izbjeći interakciju s rampama, no jesmo li im zaista uspjeli pobjeći, smijemo li AutomaTic ispustiti iz vida?

Ova se umjetnička instalacija postavlja u sklopu programa Rijeke 2020 – Europske prijestolnice kulture i programskog pravca Doba moći, a dio serije umjetničkih intervencija u javnom prostoru Izvrnuti džep u organizaciji riječkog Muzeja moderne i suvremene umjetnosti.

Instalacija ostaje postavljena do 31. prosinca 2020.
Giovanni Morbin rođen je u Valdagnu, Vicenza, 9. kolovoza 1956. Studirao je slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Veneciji, nakon završenog tečaja slikanja kod Emilija Vedove. Živi i radi u Cornedo Vicentinu.