U Osnovnoj školi Fran Franković održane su posljednje edukativne radionice iz ovogodišnjeg ciklusa radionica „Sigurnost i kultura u prometu“, namijenjenih učenicima drugih razreda riječkih osnovnih škola.

Preventivne radionice namijenjene najmlađim sugrađanima već drugu godinu zaredom provodi Prometno redarstvo, koje djeluje u sklopu Upravnog odjela za komunalni sustav i promet.

Cilj radionica je utjecati na ponašanje današnjih pješaka, a sutrašnjih vozača i potaknuti razumijevanje različitih situacija u prometu, kao i postići da djeca razviju kritički stav prema nepoželjnim ponašanjima u prometu i svojih vršnjaka, ali i svojih roditelja te da sagledavaju prometnu problematiku iz različitih kuteva. Poseban je naglasak stavljen na važnost omogućavanja pristupačnosti osobama sa invaliditetom.

Radionice o sigurnosti u prometu u OŠ Fran Franković

Radionice vodi Marko Drpić iz prometnog redarstva

Tijekom ove nastavne godine, Marko Drpić iz prometnog redarstva održao je radionice u 50 razreda 23 osnovnih škola, a njima je bilo obuhvaćeno 793 učenika. Kroz radionice, učenicima je naglašena važnost poznavanja prometnih pravila i znakove, ali i pridržavanja prometne kulture kako bi svakodnevni život bio sigurniji i kvalitetniji. Posebno je istaknuto kako je potrebno misliti na sebe, ali i na druge sudionike u prometu.

Naglašavajući važnost preventivnih aktivnosti, Drpić je istaknuo: „Prometna kultura je sastavni dio opće kulture. Naime, stvaranje prometne kulture već u najranijoj dobi iznimno je važno, osobito u urbanoj i gusto naseljenoj sredini kao što je Rijeka, a posebno u današnje vrijeme kada se promet iz godine u godinu sve više mijenja i kada se pojavljuju novi oblici prijevoza. Pretpostavka je da će se iz godine u godinu promet sve više razvijati i rasti. Ponašanje u prometu je odgovornost svakog sudionika u prometu te je potrebno voditi računa o sigurnosti i razvijati solidarnost, humane i etičke odnose među sudionicima u prometu na cestama“.

Vrijeme trajanja radionice je jedan školski sat, a odvijaju se u sklopu predmeta „Priroda i društvo“. Teme koje su obrađene s osnovnoškolcima su ponašanje pješaka u prometu, sigurni pravci za kretanje školske djece, pravo na pristupačnost osoba s invaliditetom, površine za kretanje bicikala, parkiranje i ostavljanje električnih romobila i drugih prijevoznih sredstava, parkiranje (mjesta za vozila osoba s invaliditetom, pješački prijelazi…) i drugi sigurnosni aspekti.

Navedene teme prezentirane su učenicima na njima pristupačan i zanimljiv način. Radionice se provede na način da se djecu motivira na aktivno sudjelovanje, kako putem poticanja da iznesu svoja opažanja u prometu, tako i kroz testove u kojem su slikovnim primjerima prikazane određene situacije u prometu među kojima su djeca zajednički moraju odabrati ispravno rješenje.

S obzirom na izvrsne reakcije naših najmlađih sugrađana, koji su radionice ocijenili s prosječnom ocjenom 4,91, ali i pohvalne riječi pedagoške struke, radionice će se odvijati i tijekom nadolazeće školske godine, sukladno raspoloživim ljudskim i vremenskim resursima.

Projekt se provodi u suradnji sa Upravnim odjelom za odgoj i obrazovanje, kulturu, sport i mlade, a podržan je i od strane Ureda pravobraniteljice za osobe s invaliditetom – područni ured Rijeka.