Grad Rijeka objavio je Javni poziv za podnošenje zahtjeva za umanjenje zakupnine zakupnicima privatnih poslovnih prostora na koridoru radova koji se izvode u sklopu projekta “Poboljšanje vodnokomunalne infrastrukture na području aglomeracije Rijeka“.

Predmet javnog poziva

Predmet Javnog poziva za podnošenje zahtjeva za umanjenje zakupnine zakupnicima privatnih poslovnih prostora na koridoru radova koji se izvode u sklopu projekta “Poboljšanje vodno-komunalne infrastrukture na području aglomeracije Rijeka“ (u daljnjem tekstu: Javni poziv) je dodjela nepovratnih potpora gospodarskim subjektima koji svoju djelatnost obavljaju u poslovnim prostorima koji nisu u vlasništvu/suvlasništvu Grada Rijeke u ulicama koje se nalaze ili gravitiraju koridoru radova koji se izvode u sklopu navedenog projekta.

Nepovratne potpore po Javnom pozivu dodjeljuju se sukladno pravilima sadržanim u Uredbi Komisije (EU) 2023/2831 od 13. prosinca 2023. o primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na de minimis potpore (Službeni list Europske unije, L 2023/2831, 15.12.2023.) (u daljnjem tekstu: Uredba).

Korisnici sredstava

Korisnici sredstava iz ovog Javnog poziva su subjekti malog gospodarstva utvrđeni Zakonom o poticanju razvoja malog gospodarstva („Narodne novine“ broj 29/02, 63/07, 53/12, 56/13 i 121/16) kojim se uređuje poticanje razvoja malog gospodarstva, a koji obavljaju djelatnost u poslovnim prostorima u privatnom vlasništvu na području grada Rijeke, na adresama kako slijedi:

Trg 111. Brigade bb, 1 i 2 Splitska, cijelom dužinom ulice
Trg Republike Hrvatske 3, 3A i 5 Trninina, cijelom dužinom ulice
Adamićeva, cijelom dužinom ulice Trpimirova, cijelom dužinom ulice
Bačvarska, cijelom dužinom ulice Uljarska, cijelom dužinom ulice
Demetrova, cijelom dužinom ulice Ul. Ignacia Henckea, cijelom dužinom ulice
Ivana Zajca, cijelom dužinom ulice Vatroslava Lisinskog, cijelom dužinom ulice
Jedrarska, cijelom dužinom ulice Verdieva, cijelom dužinom ulice
Jelačićev trg od broja 1 do 7/A Veslarska, cijelom dužinom ulice
Matačićeva, cijelom dužinom ulice Wenzelova, cijelom dužinom ulice
Matije Gupca, cijelom dužinom ulice Zadarska, cijelom dužinom ulice
Ribarska, cijelom dužinom ulice Zagrebačka, cijelom dužinom ulice
Riva, cijelom dužinom ulice, osim poslovnih prostora unutar poslovnog objekta Robna Kuća Ri na adresi Riva 6 Zanonova, cijelom dužinom ulice,
Riva Boduli, cijelom dužinom ulice, Žabica broj 1, 2 i 7
Scarpina, cijelom dužinom ulice Blaža Polića broj 1A, 1 B, 1 C, 3 /B, 3 i 2/A
Korzo 2 d Krešimirova ulica od broja 1-18 sjeverni kolnik i nogostup
Jadranski trg broj 1

Sredstva za provedbu javnog poziva

Za provedbu ovog Javnog poziva planirana su sredstva u planu Proračuna Grada Rijeke za 2025. godinu ( u daljnje tekstu: Proračun) na pozicijama 4409 – konto 3522 i 4410 – konto 3523 Upravnog odjela za gospodarstvo, razvoj, ekologiju i europske projekte (u daljnjem tekstu: Upravni odjel) te će realizacija Javnog poziva ovisiti o usvajanju Proračuna.

Uvjeti dodjele nepovratnih potpora

Nepovratne potpore dodjeljuju se za pokriće 50% iznosa zakupnine najviše do 2.000,00 eura mjesečno, u razdoblju od 01.02.2024. do 30.09.2024. godine.

Potpore se ostvaruju na temelju ugovorene (dokumentirane) i plaćene zakupnine koje je zakupnik uplatio zakupodavcu u predmetnom razdoblju.

Iznimno, potpore se ostvaruju na temelju ugovorene (dokumentirane) zakupnine i budućih uplata (zaostataka po ugovoru o zakupu) zakupodavcu za predmetno razdoblje uz dostavljenu Izjavu o nepodmirenoj zakupnini po ugovoru o zakupu poslovnog prostora. Zakupnik korisnik potpore u tom je slučaju dužan ne kasnije od 15 dana od dana primitka (na račun) potpore od strane Grada Rijeke, uplatiti zakupodavcu puni iznos nepodmirene zakupnine te dokaz o uplati dostaviti Gradu Rijeci. Ukoliko korisnik potpore ne uplati zakupodavcu ugovorenu (nepodmirenu) zakupninu, iznos ostvarene potpore vratiti će Gradu Rijeci na način i u rokovima
propisanim u Ugovoru o dodjeli bespovratnih sredstava (u daljnjem tekstu: Ugovor).

Nepovratne potpore neće se dodijeliti gospodarskim subjektima:

  • zakupnicima koji obavljaju djelatnost privatnih iznajmljivača u turizmu temeljem
    Rješenja o pružanju ugostiteljskih usluga u domaćinstvu kao i zakupnicima koji
    obavljaju djelatnost smještaja ( odjeljak 55, NKD 2007.)
  • zakupnicima koji obavljaju djelatnost kockanja i klađenja (Odjeljak 92, NKD 2007.) te
    financijske uslužne djelatnosti, osim osiguranja i mirovinskih fondova (Odjeljak 64, NKD 2007.)

Trošak Poreza na dodanu vrijednost (u daljnjem tekstu: PDV) prihvatljiv je trošak korisnicima sredstava koji nisu u sustavu PDV-a.

Postupak dodjele

Postupak administrativne provjere prijava provodi Povjerenstvo za ocjenu prijava (u daljnjem tekstu: Povjerenstvo).

Nakon administrativne provjere i utvrđenja pravovaljanosti prijava, a na prijedlog Upravnog odjela, Gradonačelnik Grada Rijeke (u daljnjem tekstu: Gradonačelnik) donosi odluku (Zaključak) o dodjeli potpora malih vrijednosti.

S prijaviteljem koji na temelju odluke Gradonačelnika ostvari pravo na dodjelu potpore male vrijednosti, sklopit će se Ugovor. Ako se prijavitelj ne odazove potpisivanju Ugovora u roku određenom od strane Upravnog odjela, smatrat će se da je prijavitelj odustao od potpore.

Prijavitelj ima pravo podnošenja prigovora vezanog uz obradu svoje prijave. Rok za prigovor je 10 (deset) kalendarskih dana od dana primitka obavijesti o dodjeli odnosno ne dodjeli potpore. Prigovor mora sadržavati podatke o prijavitelju (ime/naziv, adresa, OIB) – naziv Javnog poziva, potpis prijavitelja ili ovlaštene osobe prijavitelja. Prijave podnesene od neovlaštene osobe (osoba koja nije prijavitelj ili nije ovlaštena od strane prijavitelja) neće se uzimati u razmatranje. Prigovor se podnosi u pisanoj formi, putem elektroničke pošte na email adresu gospodarstvo@rijeka.hr. O prigovoru odlučuje pročelnica Upravnog odjela u roku od 15 (petnaest) kalendarskih dana od dana primitka prigovora.

O dodijeljenoj potpori male vrijednosti, izvješćuje se Ministarstvo financija Republike Hrvatske.

Obvezna dokumentacija

koja se prilaže prijavnom e-obrascu:

  • Izjava o davanju suglasnosti za obradu podataka,
  • Izjava o korištenim potporama male vrijednosti
  • ugovor o zakupu poslovnog prostora
  • dokaz o uplati zakupnine za mjesece koji su definirani kao razdoblje u kojem se može ostvariti potpora za pokriće 50% iznosa zakupnine
  • Izjava o nepodmirenoj zakupnini po ugovoru o zakupu poslovnog prostora

Grad Rijeka zadržava pravo zatražiti uvid u izvornike dostavljene dokumentacije, a po potrebi zatražiti i dodatnu dokumentaciju.

Način i rokovi podnošenja prijava

Prijave na Javni poziv zaprimaju se od dana 4. prosinca 2024. od 08,00 sati do 20.
prosinca 2024. godine do 16,00 sati.

Prijave na Javni poziv podnose se Gradu Rijeci, Upravnom odjelu putem Informacijskog Servisa Grada Rijeke (on-line prijava), a upute za prijavu sa potrebnom dokumentacijom biti će dostupne na portalu eUsluge Grada Rijeke u rubrici Poduzetništvo sa danom objave Javnog poziva.

Grad Rijeka zadržava pravo izmjene i dopune te produljenje roka ovog Javnog poziva. Sve eventualne izmjene i dopune Javnog poziva bit će objavljene na isti način kao i Javni poziv (na službenim stranicama Grada Rijeke).

Ostale odredbe

Ovaj Javni poziv objavljuje se na web stranici Grada Rijeke www.rijeka.hr.

Dodatne informacije mogu se dobiti na mail-ove: dario.dobrilovic@rijeka.hr,
verica.sabo@rijeka.hr i vesna.martic@rijeka.hr.