Na kolegiju gradonačelnika Vojka Obersnela prihvaćeno je Izvješće o upisu učenika u 23 osnovne škole Grada Rijeke, prema kojem je u 452 razredna odjela upisano 8.470 učenika. Također, odlučeno je da se provedba edukativnog programa “Moja Rijeka” nastavi u 12 osnovnih škola, kao i stipendiranje deset vukovarskih studenata, a prihvaćeno je i Izvješće o realizaciji projekata Riječkog programa lokalnog partnerstva za 2012. g.

Financiranje edukativnog programa “Moja Rijeka” u 12 riječkih osnovnih škola
U ovoj školskoj godini Grad Rijeka financirat će provođenje izvannastavne aktivnosti „Moja Rijeka“ i to za po jednu skupinu u dvanaest škola (“Dolac”, “Brajda”, “Vladimir Gortan”, “Ivan Zajc”, “Belvedere”, “Trsat”, “Gornja Vežica”, “Eugen Kumičić”, “Pećine”, “Turnić”, “Fran Franković” i “Gelsi”) te dvije skupine u pet škola (“Nikola Tesla”, “Podmurvice”, “Zamet”, “Kozala” i “Srdoči”). O tome je izvijestila pročelnica Odjela gradske uprave za odgoj i školstvo Sanda Sušanj naglasivši da će se ta aktivnost provoditi jedan sat tjedno, za što je iz gradskog proračuna osigurano 170.000 kuna.

Financiranje edukativnog programa "Moja Rijeka" u 12 riječkih osnovnih škola

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sušanj je kazala kako je smjernicama riječkog gradonačelnika Vojka Obersnela za razdoblje 2009.-2013. godine utvrđeno Pokretanje edukativnog programa u osnovnim školama s ciljem povećanja znanja o gradu i jačanja riječkoga identiteta”. Slijedeći navedene ideje, Program „Moja Rijeka“ uveden je 2012. godine kao izvannastavna aktivnost u pet osnovnih škola te ponuđen učenicima petih razreda, vodeći računa o njihovim potrebama i o općeobrazovnim vrijednostima i ciljevima. U okviru programa izrađen je i Priručnik za zavičajnu nastavu te interaktivna web stranica. Zbog vrlo pozitivnih reakcija učenika, njihovih roditelja i učitelja koji su provodili Program, odlučeno je ove da se 2013./2014. školske godine, nastavi njegovo provođenje u šestim razredima škola koje su Program provodile i prethodne školske godine. Broj nastavnih jedinica sadržanih u Priručniku za zavičajnu nastavu “Moja Rijeka” povećan je za njih šest, tako da sada sadrži ukupno trideset i tri nastavne jedinice, čime će se omogućiti još opsežnije usvajanje znanja o svojemu gradu učenicima petih i šestih razreda. Ovog ljeta se pristupilo prevođenju Priručnika na talijanski jezik kako bi i djeca talijanskih škola mogla steći široka znanja o svome gradu koristeći se svojim materinjim jezikom. Priručnik je prevela Melita Sciucca, te je u najvišoj mjeri približen malim talijanima našega grada. Program će u zainteresiranim školama provoditi nastavnici predmetne nastave, društveno-humanističkog usmjerenja i likovne kulture i to u skupinama od najmanje dvanaest učenika petih i šestih razreda (u talijanskim školama u skupinama od najmanje njih petero). Njihov će se rad pratiti i evaluirati, a iskustvo stečeno tijekom nastavne godine poslužiti će za daljnje unapređenje Programa.

7. gradonačelnikov kolegij rujan 2013 (4)

Informacija o upisu učenika u osnovne škole u školskoj 2013./14. godini
Iznoseći informaciju o upisu učenika u osnovne škole u školskoj 2013./14. godini pročelnica Odjela gradske uprave za odgoj i školstvo Sanda Sušanj kazala je kako se djelatnost osnovnog odgoja i obrazovanja u Rijeci provodi u 23 redovne osnovne škole i Centru za odgoj i obrazovanje, čiji je osnivač Grad Rijeka, Osnovnoj waldorfskoj školi čiji je osnivač Društvo prijatelja waldorfske pedagogije i Centru za autizam Zagreb, Podružnica Rijeka, čiji je osnivač Grad Zagreb. Odgoj i obrazovanje učenika s teškoćama u razvoju provodi se u Centru za odgoj i obrazovanje Rijeka s područnim odjelima Baredice, Fortica i Oštro,potom u Centru za autizam, Zagreb- Podružnica Rijeka i u posebnim razrednim odjelima za učenike s organskim uvjetovanim poremećajima u ponašanju progredirajućim psihopatološkim stanjima pri OŠ Fran Franković i OŠ Podmurvice, kao i u odjelima za provođenje produženog stručnog postupka za učenike s motoričkim oštećenjima (tjelesna oštećenja s cerebralnom paralizom) koji djeluju pri OŠ Gornja Vežica i OŠ Kantrida te Edukacijsko-rehabilitacijski postupak, Odjeli za dodatnu defektološku pomoć koji djeluju pri riječkim osnovnim školama kako slijedi.
Na početku nastavne godine 2013./2014. u 24 osnovne škole Grada Rijeke prvog do osmog razreda nastavu pohađa ukupno 8.470 učenika. Razrednu nastavu od prvog do četvrtog razreda pohađa 4.222 učenika u 243 odjela, a predmetnu od petog do osmog 4.248 učenika u 209 odjela. Nastava je organizirana u 452 razredna odjela, a od toga deset kombiniranih razrednih odjela. Uspoređujući broj učenika u osnovnim školama Grada Rijeke kroz posljednjih četrnaest školskih godina uočljiv je stalni pad broja učenika, i to u odnosu na svaku prethodnu školsku godinu. Tako će tekuće školske 2013./2014. godine nastavu pohađati sveukupno 8.470 učenika raspoređenih u 452 razredna odjela, što u usporedbi sa školskom 2012./2013. godinom predstavlja umanjenje za 97 učenika i 5 razrednih odjela. Sušanj je uvjerenja kako je pad broja učenika, osim uz demografska kretanja, vezan i uz novi, zapadnjački način života, u kojoj se partneri sve češće odlučuju samo za jedno dijete.
Odgojno-obrazovni rad u osnovnim školama grada Rijeke u školskoj 2013./2014. godini u 16 riječkih osnovnih škola u potpunosti se provodi u jednoj smjeni. U dvije smjene radit će samo jedna i to Osnovna škola Pehlin, a u dvije smjene djelimice će raditi sedam osnovnih škola.

7. gradonačelnikov kolegij rujan 2013 (3)Grad Rijeka nastavlja stipendirati deset vukovarskih studenata
U sklopu akcije “Solidarnost za Vukovar” prihvaćen je i zaključak o nastavku stipendiranja deset studenata s prebivalištem na području Grada Vukovara u predstojećoj akademskoj godini, za što će se u Proračunu Grada Rijeke za 2014. godinu osigurati 80.000 kuna. Grad Rijeka sklopit će s Gradom Vukovarom Sporazum kojim će se urediti način dodjele i korištenja sredstava koja Grad Rijeka odobrava za stipendiranje deset vukovarskih studenata. Pročelnica Sušanj podsjetila je kako su Rijeka i Vukovar 2010. godine potpisali Sporazum o stipendiranju studenata grada Vukovara za svaku tekuću akademsku godinu. Sukladno tomu Grad Rijeka iz svog proračuna Gradu Vukovaru svake godine osigurava novčana sredstva za deset studenata, i to 800 kuna po studentu, deset mjeseci godišnje. Grad Vukovar isplaćuje sredstva odabranim studentima te, u skladu s Odlukom o stipendiranju studenata i potpisanim ugovorima sa studentima, prati tijek njihovog školovanja tijekom razdoblja stipendiranja. S obzirom na to da je riječ o vrijednom projektu koji ima cilj podizanje kvalitete života Vukovaraca te da je mladim vukovarskim studentima, financijska potpora potrebna tijekom cijelog školovanja, Grad Rijeka će i dalje biti jedan od partnera u ovom projektu.

Riječanin Borna Beaković na Global Startup Youth i Global Entrepreneurship Summit-u u Kuala Lumpuru
Prihvaćen je i zaključak o sufinanciranju troškova puta za nastup Start up projekta “Ordsy” na Global Startup Youth i Global Entrepreneurship Summit-u u Kuala Lumpuru. Među više od 1.000 prijavljenih kandidata iz cijelog svijeta za odlazak na Global Startup Summit, odabrano je njih 200-tinjak, a između njih i Borna Beaković, kao jedini iz Hrvatske i jedan od 50 prezentera u grupi budućih svjetskih inovatora i poduzetnika te predstavi projekt Ordsy. Na summitu se očekuje sudjelovanje mladih iz 60 zemalja i više od 3.000 najjačih poduzetnika iz cijelog svijeta te mnogi državnici. Sudjelovanje na tim događajima je izuzetna prilika za predstavljanje projekta Ordsy i mogućnost dobivanja investicija, ali i velika prilika za predstavljati Grad Rijeku i projekt Start-up Rijeka.
O tome je izvijestio pročelnik Odjela gradske uprave za poduzetništvo Andrija Vitezić rekavši da će osnivaču Start-up projekta Borni Beakoviću Grad Rijeka sufinancirati nastup na navedenim događajima i troškove puta. Startup iz Rijeke koji se bavi izradom različitih mobilnih rješenja, Bapps, izabran je da u listopadu sudjeluje na Global StartupYouth i Global Entrepreneurship Summitu u Kuala Lumpuru. Bapps je član Startup inkubatora Rijeka, a njegov osnivač Borna Beaković je ovih dana diplomirao na ljetnom semestru Founder Instituta, američkog globalnog akceleratora koji je svoj program provodio u Start-up inkubatoru Rijeka. Uz Bornu, koji se bavi programiranjem mobilnih aplikacija, u Bapps timu se nalazi i Dejan Hren. Ordsy, proizvod s kojim će se predstaviti u Maleziji, platforma je za naručivanje hrane i pića koja restoranima nudi prilagođene stranice, module ili aplikacije koje pružaju njihovim posjetiteljima personalizirano iskustvo naručivanja. Proizvod će uskoro biti dostupan, a planira osvajati veliko Europsko tržište.

7. gradonačelnikov kolegij rujan 2013 (6)

Izvješće o realizaciji projekata Riječkog programa lokalnog partnerstva za 2012. godinu
Kroz riječki program lokalnog partnerstva koji omogućuje da se neposrednim sudjelovanjem grupe građana, udruga i mjesnih odbora, u suradnji s Gradom Rijekom i javnim i gospodarskim sektorom brže i ekonomičnije riješi dio potreba stanovnika u uređenju manjih javnih površina kao što su dječja igrališta, neuređene zelene površine, manji divlji deponiji i sl. prošle je godine realizirano osam projekata, vrijednih 430.000 kuna. Od toga je iz proračuna osigurano 166.000 kuna, a doprinos lokalne zajednice iznosi 264.000 kuna. U svim tim projektima sudjelovala je 286 volontera. Realizirani su projekti “Vrtić Galeb – oaza sretnog djetinjstva”, “Interaktivno igralište po mjeri djeteta- vrtić Kvarner”, uređeno je dvorište DV Delfin, “Zelena vrata znanja”, “Zelena oaza Podmurvica – Dječje igralište u Čandekovoj”, Park Markovići, “Revitalizacija nasada drena na području MO Drenova” i “Put z raštela za Mistraž”.
“Promocijom ovog projekta ne bježimo od odgovornosti uređenja javnog prostora, za što svake godine iz gradskog proračuna izdvajamo znatna sredstva. Ovako se potiče osjećaj pripadnosti užoj zajednici, odgovornost za okoliš i volonterski rad. Rezultati provedbe ovog programa definitivno opravdavaju utrošena sredstva. Grad Rijeka osigurao je inicijalna sredstva, a značajan dio postigli su građani prikupljanjem novca i osiguranjem raznih usluga za svaki Svake godine u ove projekte uključuje se sve veći broj građana. Otkako se provodi, uređeni su mnogi dijelovi grada”,kazao je gradonačelnik Obersnel.

Informacija o rezultatima natječaja projekta “Zelena energija u mom domu”
Na gradonačelnikovom kolegiju prihvaćena je i Informacija o rezultatima natječaja projekta “Zelena energija u mom domu”, o čemu je izvijestio pročelnik Odjela gradske uprave za razvoj, urbanizam, ekologiju i gospodarenje zemljištem Srđan Škunca. Tako je taj Odjel zadužen za isplatu 36.000 kuna Primorsko-goranskoj županiji, što predstavlja financijsko učešće Grada Rijeke u subvencioniranju nabava sustava obnovljivih izvora energije za grijanje i pripremu tople vode fizičkim osobama s područja grada Rijeke u projektu “Zelena energija u mom domu”. Grad Rijeka je od 2011. godine uključen u ta projekt provodi Regionalna energetska agencija (REA) “Kvarner” u suradnji s Primorsko-goranskom županijom i jedinicama lokalne samouprave. Ova aktivnost, ujedno je i obveza Grada Rijeke sukladno mjerama i aktivnostima Akcijskog plana energetski održivog razvitka Grada Rijeke (SEAP-a). Navedenim projektom se fizičkim osobama s područja grada Rijeke, a koje su ostvarile pravo na subvenciju putem provedenog javnog natječaja objavljenog 11. siječnja prošle godine od strane REA Kvarner, subvencionira nabava sustava obnovljivih izvora energije za grijanje i pripremu tople vode. Fizičke osobe koje su ostvarile pravo na subvenciju imale su rok za realizaciju projekta do 30. lipnja 2013. godine. REA Kvarner provodi komisijske preglede završenih instalacija te po pozitivnom ishodu pregleda odobrava isplatu subvencija, čiju isplatu izvršava Primorsko-goranska županija. Temeljem rezultata natječaja trideset i šest osoba s područja Rijeke ostvarilo je pravo na subvenciju, a to su Dejan Pupovac, Franjo Capan, Verica Jančić, Tomislav Paušić, Ana Taškovska, Veronika Milinović, Branko Srdoč, Vladimir Karlović, Mirjana Jovičić, Ciprijan Šokić, Mile Dragičević, Maša Gapit, Veljo Božunović, Halil Golubić, Nada Jezidžić, Ružica Bizjak, Dragan Tomić, Goran Banić, Kosta i Ada Bobić, Nada Pejković, Tatjana Šenk-Kezele, Milan Ivančević, Salko Dulić, Roberta Bilić, Želimir Kalčić, Ivan Beletić, Marina Vodopija, Milan Dušević, Đevada Kozarčanin, Irene Peršić, Fatima Gosić, Tomislav Mihaljević, Slavica Terzić, Emil Dobrović, Mirsad Kozarčanin i Tatjana Filipović.
Ukupni troškovi nabave i ugradnje sustava za korištenje obnovljivih izvora energije u kućanstvima subvencioniraju se nepovratnim novčanim iznosima u visini do 40% investicije, odnosno do najvećeg iznosa od 8.000 kuna po kućanstvu, u kojem je udio Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost 75%, odnosno 6.000 kuna po pojedinačnom zahtjevu, dok je udio Primorsko-goranske županije 12,5%, što je 1.000 kuna, a isti taj postotak i iznos po osobi osigurava i Grad Rijeka.

7. gradonačelnikov kolegij rujan 2013 (2)

Sufinanciranje projekta “Inženjerska analiza oborinskih značajki grada Rijeke” Građevinskog fakulteta u Rijeci
Državnom hidrometeorološkom zavodu iz Zagreba odobrena je isplata 21.500 kuna za nabavu i primarnu obradu prikupljenih podataka s ombrografske postaje Rijeka. Naime, Građevinski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Zavod za hidrotehniku i geotehniku u 2014. godini ima namjeru započeti realizaciju projekta „Inžinjerska analiza oborinskih značajki grada Rijeke – „pljusak za projektiranje“. Cilj navedenih aktivnosti je definiranje oblika jakih kišnih pljuskova, odnosno tzv. „pljuska za projektiranje“. Sustavi za odvodnju oborinskih voda do sada su se uglavnom planirali i projektirali na način da su se cijevnim ili kanalskim sustavima odvodnje evakuirale pale oborine, pri čemu je kriterij bila isključivo vrijednost maksimalne protoke, a koja se određivala u ovisnosti o značajkama palih oborina izraženih preko tzv. ITP ili HTP krivulja koje su za područje Rijeke definirane. No kako s povećanjima udjela vodonepropusnih površina na urbanim područjima rastu i zahtjevi za izgradnjom i rekonstrukcijom postojećih odvodnih sustava, suvremeni pristupi rješavanju problema oborinske odvodnje idu za većim stupnjem zbrinjavanja (infiltracije, retencioniranja, privremenog zadržavanja) oborinskih voda što bliže mjestu njihova nastajanja. Za projektiranje kakvih rješenja važno je poznavati cjelokupni režim padanja oborina, odnosno poznavanje oblika „pljuska za projektiranje“. Područje grada Rijeke karakteriziraju oborinski intenziteti koji su među najvećima u Hrvatskoj. Usporedbe radi, oborinski intenziteti koji na području Zagreba imaju karakter 100-godišnjeg povratnog perioda na području Rijeke imaju karakter 2-5 godišnjeg, tj. daleko učestalije pojave.

Suglasnost za nabavu servera i diskovnog podsustava za Grad Rijeku putem operativnog leasinga
Između ostalog, na 7. gradonačelnikovom kolegiju Zavod za informatičku djelatnost Grada Rijeke dobio je suglasnost za preuzimanje obveza na teret sredstava Proračuna Grada Rijeke za razdoblje od 2014.g. do 2018.g., za nabavu servera i diskovnog podsustava putem operativnog leasinga. Pročelnik Zavoda Željko Jurić kazao je kako Grad Rijeka od rujna 2006.godine nabavlja informatičku opremu putem operativnog leasinga. Osnovni smisao nabave računala i informatičke opreme putem operativnog leasinga je korištenje računala i informatičke opreme u ugovorenom roku, bez stjecanja vlasništva nad istima, da bi se istekom roka korištenja računala i informatička oprema vratila odabranom ponuditelju-leasing društvu. U slijedećem ciklusu nabave računala i informatičke opreme putem operativnog leasinga uzimaju se nova, tehnološki osuvremenjena računala i informatička oprema prema potrebama naručitelja. Gradonačelnik je u lipnju ove godine donio Zaključak kojim je odobrio pokretanje postupka zajedničke javne nabave za računala i informatičku opremu putem operativnog leasinga sudionika Grada Rijeke i društva Rijeka sport d.o.o. U Proračunu Grada Rijeke za 2013.godinu ukupno su planirana sredstva u iznosu od 2.600.000,00 kuna za navedenu zajedničku nabavu od kojeg iznosa se na Grad Rijeku odnosi 2.350.000,00 kuna, a na Rijeka sport d.o.o. 250.000,00 kuna. U Zavodu za informatičku djelatnost u tijeku je provođenje postupka zajedničke javne nabave. Predviđeni rok trajanja ugovora o leasingu je 48 mjeseci, očekivani datum dospijeća prve rate leasinga je 15. listopada ove, a zadnje 15. rujna 2017.godine.