Dorotea Pešić Bukovac (IDS) – postavila je pitanje vezano uz preregulaciju prometa u ulici Riva Boduli o čemu je dobila i dopis MO Luka kojim se traži da Gradsko vijeće raspravlja o izradi novog rješenja prometne preregulacije ulice Riva Boduli. Premda je svjesna da Gradsko vijeće nije nadležno za preregulaciju prometa već Odjel gradske uprave za komunalni sustav, odnosno TD Rijeka promet i policija podsjetila je kako iz mjesnog odbora Luka još od 2011 žele postići preregulaciju pa je pitala gradonačelnika može li se što učiniti.

Gradonačelnik Obersnel je kazao kako je upoznat s inicijativom za preregulaciju i na tu je temu održan velik broj sastanaka pri čemu je utvrđen kako ima puno problema, od funkcioniranja Tržnice pa do rješavanja prometne problematike. Moramo se vratiti na povijest rješenja koje je napravljeno na inzistiranje lučke uprave radi osiguranja prostora za turističke brodove zbog vozila koji su čekali na ukrcaj na dužobalnu liniju. Iz tih razloga uvedena jednosmjeran promet, povećan je i nogostup što je omogućilo postavljanje terasa, a stvorena je mogućnost da se izvan prometnica stvori mjesto za ukrcaj. Dužobalna linija u međuvremenu ukinuta pa danas nema potrebe za prostorom za ukrcaj. Što se tiče preregulacije nije problem samo donijeti odluku nego je problem takvu odluku i provest a da bi ona zadovoljila sve kojih se to tiče, pa s popriličnom neizvjesnošću može reći da ne zna koliko će se to uspjeti provesti. U kontaktu s MO pokušat će se naći adekvatna rješenja, no ne može reći kakvo će rješenje u konačnici biti ali smatra da bi ono bi trebalo zadovoljiti stanovnike tog dijela grada.

Davor Zubović (HSU) je kazao kako su mu se obratile osobe starije životne dobi sa zapadnog dijela Zameta za zamolbom da za uvođenje linije 2a koja nedjeljom ne prometuje. Riječ je o ulicama Ivana Zavidića i Bože Vidasa. Pa je zatražio da se linija 2a uvede i nedjeljom.

Gradonačelnik Obersnel je kazao kako često prima različite zahtjeve za povećanje broja linija, ili povećanje intenziteta prometovanja linija. Moramo znati da svako rješenje nije samo pitanje odluke nego iziskuje određena sredstva, jer povećava trošak Autotroleju koji ne želimo prebaciti na građane. Svako uvođenje dodatnih linija povećava troškove poslovanja Autotroleja koje ono mora nadoknaditi ili se mora povećati subvencija iz proračuna. U proteklih desetak godina se puno toga novog uvelo na unaprjeđenju javnog gradskog prijevoza. Što se zahtjeva za uvođenje linije 2a nedjeljom tiče, dat će zadaću Autotroleju da pokuša pronaći rješenje za poboljšanje prometovanja te linije.
Predrag Miletić (RI) postavio je pitanje vezano uz nedavno postavljeni mural na trgu Matije Flačića Vlacijusa, pri čemu su mišljenja građana podijeljena, za neke je to dobro a za druge devastacija . Neki kažu da je dobro, neki da nije dobro i on je sam u dilemi što se tiče tog murala s obzirom na to da je grad sufinancirao.

Gradonačelnik Obersnel je kazao kako je vijećnik Miletić sam dao odgovor na to pitanje. Nekome se to sviđa, a nekome se ne sviđa. Teško je u tom kontekstu govoriti o subjektivnom dojmu. Pri oslikavanju murala ispoštovana je procedura, prije svega vlasnici zgrade su dali suglasnost za intervenciju na njihovoj fasadi. Svoju suglasnost je dao i nadležni konzervatorski odjel, a Grad je pomogao u logistici. Oslik su napravili studenti akademije primijenjenih umjetnosti pod vodstvom mentora svojih profesora s Akademije primijenjenih umjetnosti. Njemu se osobno mural sviđa i misli da su takve intervencije dobro došle na slijepim fasadama. Ne možemo robovati želji da sve bude isto. Svako vrijeme nosi svoje izazove i očekuju se neki pomaci. To nije trajno rješenje, pa ako stanari odluče da fasadu urede na drugi način oni će to moći učiniti, kazao je gradonačelnik.

Vijećnik Miletić je u replici apelirao da se iznađe naći načina da se u Starom gradu obnove one zgrade koje imaju povijesno značenje i smatra kako bi bilo dobro kada bi se svake godine napravio neki pomak u uređenju tih zgrada.

Gradonačelnik Obersnel je kazao kako se na tu temu dosta razgovaralo. Činjenica je da je promjenom društvenog sistema, privatno vlasništvo postavljeno na pijedestal o kojem se ne raspravlja. Odgovornost za uređenje tih zgrada je u rukama vlasnika. Grad Rijeka godinama provodi natječaj kojim se sufinancira uređenje fasada i krovova zaštićene urbane cjeline grada iz sredstava spomeničke rente. Prema tome vlasnici tih zgrada su imali nebrojeni broj prilika da iskoriste sredstva za njihovu obnovu iz spomeničke rente ili da se jave na natječaj za obnovu fasada i bolju energetsku učinkovitost. Kada je riječ o staroj zgradi riječkog Komuna, Grad je osigurao znatna sredstva za njenu obnovu, međutim sami vlasnici stanova to odbijaju. Pretvorbom vlasništva nismo osigurali neke druge zakonske pretpostavke koje bi nam omogućile da kao u nekim drugim europskim zemljama gradske vlasti mogu narediti vlasnicima da takve zgrade urede, a ako to ne učine onda to Grad učini o njihovom trošku. Nama preostaje samo da apeliramo na vlasnike da iskoriste te natječaje.

Duško Milovanović (SDP) je postavio pitanje vezano uz uređenje državnih prometnica u gradu. Zanima ga kada se očekuje početak dviju najavljenih velikih investicija, kako napreduju radovi na Krnjevu i što nas još očekuje tijekom ljeta.
Gradonačelnik Obersnel je kazao kako u posljednjih 40 godina za uređenje glavnih prometnica nije učinjeno ništa. Ono što je učinjeno u dvije godine bio je dogovor s Vladom i Hrvatskim cestama. Do sada je sređena ulica Janka Polić Kamova, Šetalište 13 divizije, Strossmayerova, dio ulice Riva, dio Liburnijske ceste, a u fazi realizacije su cesta Rešetari – Krnjevo. Do kraja ove godine nastavak radova na dionici Ivana Zajca Transadria – Mrtvi kanal, u sklopu kojeg će se urediti i željeznička pruga. Pred neki dan poljednji ugovor za rotor na martinkovcu odmah nakon godišnjih odmora priprema natječajne dokumnetacije i izvođenje rasdova na tom rotoru, kroz projekt obnove kanalizacijskog sustava Adamićeva i Krešimirova ulica. Tmo su predviđeni radovi na kolektoru i kanalizacijskoj mreži u drugoj polovici iduće godine kada se bude to gradilo. Time bi najveće prometnice bile u potpunosti obnove. Kada bi imali osigurani izvor financiranja, osim malog iznosa koji smo dobili za ostalo se koriste sredstva komunalne naknade koja su nedostatna jer gradskih cesta ima nekoliko stotina kilometara.

Petra Karanikić (SDP) je postavila pitanje vezano za uvođenje građanskog odgoja u riječke škole. Svjedoci smo netolerancije, isključivosti, netolerantnosti, političke nepismenosti među mladima. S obzirom da je Grad Rijeka izradio priručnik za građanski odgoj zanima ju na koji način će se to riješiti, s obzirom na Ministarstvo nije ništa napravilo.

Gradonačelnik Obersnel je kazao kako se predugo čekalo da to učini Ministarstvo koje je za to i nadležno, osim deklarativnih tvrdnji ništa se nije učinilo posljednjih 20 godina. U međuvremenu smo mogli vidjeti poražavajuće rezultati anketa među mladim ljudima. Procijenili smo da je potrebo krenuti u uvođenje građanskog odgoja na isti način kako je svojedobno krenuo program Moja rijeka. Građanski odgoj kreće u šest riječkih osnovnih škola na jesen kao izvannastavna aktivnost. U tijeku je postupak edukacije nastavnika za provođenje programa, a nedavno smo promovirali i udžbenik. U ovom trenutku nema druge mogućnosti da se građanski odgoj provodi u školama osim kao vannastavna aktivnost. Kod nas će to biti u petim razredima, a iduće godine u šestim razredima. Udžbenik pokriva 35 nastavnih cjelina i odgovara programu 5 i 6 razreda. Iduće godine će se pripremiti udžbenik za 7 i 8 razrede. Gradonačelnik je rekao kako vjeruje da će program biti dobro prihvaćen. Do sada je uloženo 250.000 kuna za izradu udžbenika, edukaciju i naknadu za nastavnike koji će program provoditi.

Danko Švorinić (RI) postavio je pitanje vezano uz ploče s nazivom grada koje se nalaze na ulazima u grad. Trenutno su ploče nestandardizirane i neadekvatne. Na pojedinim ulazima u grad uopće nema ploča s nazivima grada pa ga interesira je li taj problem uočen i hoće li se nešto poduzeti jer nemamo jednaka rješenja na svim ulazima u grad. Smatra kako bi na natpisima trebalo bi uključiti nekoliko jezika uz hrvatski.

Gradonačelnik Obersnel je kazao kako su natpisne ploče rješenja nastalo kao rezultat natječaja koji su ponudili arhitekti. Njemu se osobno ne sviđa ali poštuje stavove struke i natječaja. Koliko je njemu poznato, napravljena su poboljšanja i na svim glavnim ulazima u grad taj znak postoji. Slaže se da bi bilo dobro razmišljati o nekom drugačijem i atraktivnijem rješenju.

Hrvoje Burić (Nezavisni) zatražio je od gradonačelnika ispriku jer smatra kako je gradonačelnik Obersnel na prošloj sjednici kada se u sklopu aktualnog sata raspravljalo o Kazalištu izrekao neistine i sada traži da se zbog tih neistina ispriča predstavnicima medija, vijećnicima i građanima. K. Dodao je kako je Kazalište bilo mu blokadi 12i 13 travnja 2016. dok je Obersnel tvrdio da nije. Kazao je kako 2017.g. ističe koncesija za Tržnice Rijeka pa je pitao hoće li za produljenje koncesije Obersnel pitati svog mentora gospodina Linića hoće li će se Tržnicama produžiti koncesija ili neće. Što se tiče Tržnica, kazao je kako one imaju neto dobit 5 milijuna godišnje, pa su u posljednjih 20 godina uprihodile 200 milijuna kuna.

Gradonačelnik Obersnel je kazao kako se nema što ispričavati vijećniku Buriću, čiji je govor bio prepun besmislica i uvreda. Znao je da se vodi postupak protiv bivše intendantice u Ministarstvu financija, te da je u međuvremenu podignuta i kaznena prijava. Nismo htjeli realizirati ugovor dok se situacija ne iskristalizira. Naravno da je sudstvo reagiralo kako je reagiralo, i odredilo isplatu temeljem ugovora. Ponovio je da on to tada nije znao. Sada treba pričekati da se vidi što će biti sa kaznenom prijavom protiv bivše intendantice. Što će biti s Tržnicama saznat će kada za to bude vrijeme, jer će o tome odlučiti Gradsko vijeće kao i do sada.

Andrej Brišćik (AM) je pitao zašto je dopušteno parkiranje vozila u dvorištu škole Dolac. Razumljivo je da tamo parkiraju djelatnici škole tijekom školske godine ali zašto tamo parkiraju vozači cijelu godinu kada imamo blizu nedavno izgrađenu garažu.

Gradonačelnik Obersnel je kazao kako o načinu korištenja prostora škole odlučuje sam škola i dodao kako to pitanje može poslati ravnateljicama Srednje talijanske škole i OŠ Dolac.

Vedran Sabljak (Hrvatski laburisti -stranka rada) pitao je o mogućnosti povećanja parkirnih mjesta za motocikle i mopede u centru grada jer je to u Rijeci kronični problem. Vozači su prisiljeni parkirati na za to neoznačenim mjestima nepropisno za što dobivaju kazne. 2010 izrađen elaborat koji je predviđao nekih izgradnju 220 mjesta za motocikle koji nikad nije zaživio jer prema njegovim informacijama Grad nije bio vlasnik tih čestica na kojima su trebali biti uređena parkirališta

Gradonačelnik Obersnel je kazao kako u užem centru grada ne postoji niti jedna lokacija za parkiranje a da nije iskorištena. Nakon tog elaborata ipak je označeno dosta parkirnih mjesta na Rivi i Kurelčevoj ulici. Nekih novih lokacija nema niti će ih biti dok svi ne shvatimo da moramo koristiti garaže. Niti jedna od novijih garaža nije u potpunosti popunjena. Kada bi se koristile garaže moglo bi se neko od parkirnih mjesta iskoristiti za motocikle. Vijećniku Sabljaku odgovorit će pisanim putem koliko je parkirnih mjesta označeno i što je temeljem tog elaborata riješeno.

Vesna Buterin (HDZ) je u ime roditelja djece koji dolaze na bazene na Kantridi ukazala na potrebu veće sigurnosti djece koja koriste bazene jer je cesta iznad bazena vrlo prometna i mišljenja su roditelja da bi pješačke prijelaze u Istarskoj ulici bolje označiti. Brojni vozači ne voze prema propisima pa je putem MO Kantrida tražila ugradnju led lampica na tim pješačkim prijelazima. Od Rijeka prometa je dobila negativan odgovor premda je na dva od tri pješačka prijelaza vidljivost pješaka veoma loša. Hoće li učiniti sve što može da se na tri pješačka prijelaza postave led markeri. Citirala je dopis od 14. lipnja kojeg je uputio Robert Maršanić iz Rijeka prometa u kojem stoji da su u Rijeka prometu mišljenja da na tim pješačkim prijelazima nisu potrebni led markeri. Iz odgovora kojeg je dobila proizlazi kako se mora čekati da se pokaže da su ti prijelazi opasni odnosno da netko strada, da bi se nešto poduzelo.
Gradonačelnik Obersnel je kazao kako se o sigurnosti pješaka vodi računa. Rijeka promet priprema program postavljanja led rasvjete na više pješačkih prijelaza. Raspitat će se da se u tom segmentu sigurnosti učini čim više. Ipak kakva god rješenja napravili ona ne mogu spriječiti nesavjesne vozače. Jedino rješenje su tzv. ležeći policajci koji se ne mogu ugraditi na cestama kojima vozi javni gradski prijevoz. I do sada je tamo učinjeno sve što se do sada u tehničkom smislu moglo učiniti postavljanjem vertikalne i horizontalne signalizacije. Ono što vijećnica Buterin tvrdi može se dogodit pred svakom školom i javnom ustanovom, naglasio je gradonačelnik. Ako nema odgovornosti vozača nesreće izbjeći nećemo.

Danijel Paliska (Nezavisni) je kazao kako se u Rijeci već 15 godina uspješno provodi projekt POS-a. Pitao je što je s izgradnjom POS- stanova na Martinkovcu odnosno kada bi trebala početi izgradnja 92 stana u dva objekta na Martinkovcu.

Gradonačelnik Obersnel je kazao kako su što se tiče Martinkovca poduzete dvije aktivnosti. Osigurana su sredstava i raspisan natječaj za izgradnju odgovarajuće ceste, te natječaj za izgradnju stanova. Na žalost, na natječaj su stigle samo 4 ponude koje su bile previsoke u odnosu na osigurana sredstva, odnosno premašivale su cijenu od 120 eura po kvadratu. Morali smo poništi natječaj i pokušali preprojektirati rješenja. Radovi na infrastrukturi su završeni. Uskoro bi trebao ići natječaj za radove. Uz objekte na Martinkovcu pripremaju se i neke druge lokacije, a stalno se traže neke nove lokacije o čemu pregovaramo s nadležnim Ministarstvom.

Tea Čaljkušić Mance pitala je da li bi Grad dao potporu dječjem vrtiću koji bi bio izgrađen u KBC Rijeka koji bi bio smješten na riječkom lokalitetu

Gradonačelnik Obersnel je kazao kako se na lokalitetu Kantrida se nalazi Dječji vrtić i Osnovna škola s najdužim stažom u hrvatskoj. Volja Grada Rijeke nikad nije bila upitna, ali nema informacija o tome kakav bi to bio vrtić bio i kojeg kapaciteta i Uu čijem sastavu. Uvijek smo zainteresirani za povećanje vrtićkog kapaciteta, ali je pitanje u čijem će sastavu biti vrtić, je li riječ o potpori neke druge ustanove. Zainteresirani smo ali da bismo dali odgovor trebamo više informacija.