Aktualni sat 31. sjednice Gradskog vijeća Grada Rijeke otvorio je Dušan Sekulić (PGS) koji se zanimao za izgradnju skate staze u parku Jože Vlahovića. Želio je doznati kada će staza biti izgrađena. Naglasivši kako se odobravanje komunalnih aktivnosti upravo nalazi na dnevnom redu Sjednice, gradonačelnik Vojko Obersnel rekao je da će park biti izgrađen kao što je i obećano.

Ivica Pađen (IDF-FDI) osvrnuo se na problem visoke vode koji nastaje za kišnih dana zbog nedostatka odlijeva, na području od crkve do tržnice gdje su prošle godine vršeni radovi. “Kada će se problem riješiti?”, upitao je. Odgovorio je Darko Crnković, član Gradskog vijeća zadužen za područje komunalnog sustava, naglasivši da je problem odvodnje oborinske vode postoji u cijelom gradu i stoga je u pripremi idejni projekt oborinskih voda čijom će  realizacijom biti riješen i taj problem. Pađen je, pak, zaključio da završni radovi nisu izedeni kvalitetno i da cesta nema nagib kojim bi voda mogla otjecati.

Sanju Blatančić (SDP) zanimalo je što je sa rekonstrukcijom Osječke ulice čime bi se riješile prometne gužve prema Škurinjama. Odgovorio je gradonačelnik Obersnel istaknuvši da je Osječka ulica jedan od najvećih problema u gradu te da je za ovu godinu predviđena izgradnja treće vozne trake, od zaobilaznice do skretanja za Škurinje. Lokacijska dozvola je dobivena. Planira se i izgradnja rotora iznad benzinske pumpe. Rekonstrukcijom sporne ulice riješit će se i problem prometne signalizacije. Kraj prve faze radova očekuje se na proljeće 2005. godine.

Ivan Farkaš (SDP) upitao je može li se urediti autobusno stajalište za invalide u blizini gradske plaže na Kantridi. “Rijeka je jedan od prvih gradova s plažom za invalide. Prijevoz težih invalida osigurava se kombi vozilom, dok lakšim invalidima adekvatan pristup još nije osiguran. Iz tehničkih razloga na tom se dijelu ceste ne može izgraditi ugibalište, ali pokušat ćemo iznaći neko drugo rješenje”, odgovorio je Darko Crnković.

Na pitanje Erika Fabijanića (SDP) koje se odnosilo na mogućnost uspostavljanja javnog prijevoza na području Pulca odgovorio je Darko Crnković. “U izradi je idejno rješenje uređenja ceste koje će omogućiti korištenje minibusa. Radovi će započeti u kolovozu, a minibus bi trebao početi prometovati u rujnu”, rekao je.

Ante Matana (HDZ) upitao je zašto kod trgovačkog centra “Kaufland” nema strelice za skretanje u desno koja bi pospješila protočnost prometa. “Za to su odgovorne Hrvatske ceste i postavljanje strelice zasada nije u njihovu planu”, rečeno je.

Darko Franić (HDZ) želio je znati zašto je promijenjen sustav naplate na parkiralištu Gomila odnosno zašto su parkirne automate zamijenile rampe i naplatne kućice. “Na dosadašnji sustav stanari, kao i korisnici parkirališta imali su opravdane primjedbe”, rekao je Gradonačelnik. Neodgovorni vozači ostavljali su vozila ne poštujući označena parkirna mjesta što je stvaralo gužvu. Ovakvim sustavom naplate kontrolirat će se broj automobila na parkiralištu, a to će rezultirati većim redom. Franića je zanimalo kako će se riješiti gužve koje će nastati nepropuštanjem vozila. Obersnel je razjasnio da će se u ulici kod Riječke gimnazije postaviti signalizacija koja će označavati ima li slobodnih mjesta na parkiralištu.

Željko Glavan (HSLS) ponovio je pitanje sa prošle Sjednice Gradskog vijeća. Želio je doznati što je sa sanacijom ulica koje su raskopane tijekom građevinskih radova na plinofikaciji. “Trinajstićeva, Brajšina i Ulica Mirka Franulića su u katastrofalnom stanju. Kada će se to srediti?”, pitao je. Zanimao se i za sudbinu Gradske knjižnice. Želio je znati u kojoj je fazi realizacija projekta. Na oba pitanja odgovorio je Gradonačelnik. Za stanje  spomenutih ulica odgovorni su izvođači koji nisu uskladili dinamiku radova sa zadanim rokovima. “S njima se više neće sklapati ugovor, a morat će i otplatiti troškove zbog prekoračenja ugovorenih obaveza”, rekao je. Osvrnuvši se na problem Gradske knjižnice Obersnel je odgovorio da se prednost dala Muzeju moderne i suvremene umjetnosti. Trenutno se za Gradsku knjižnicu koja bi svoje mjesto trebala pronaći na Klobučarićevom trgu pokušava pronaći najpovoljnije financijsko rješenje te da će početkom rujna biti objavljen natječaj za njezino idejno rješenje. Također je izrazio nadu da će Ministarstvo pokazati razumijevanje i financirati trećinu izgradnje.

U ime učenika Elektroindustrijske škole Nevenka Licul-Nedoh (IDF-FDI) zanimala se za mogućnost uređenja školskog dvorišta te izgradnje sportske dvorane. Odgovorio je Darko Crnković naglasivši da se srednje škole nalaze u nadležnosti Županije. Obećao je dostaviti pisani odgovor.

Ognjen Crnković (HDZ) osvrnuo se na problem sigurnosti ceste Rijeka-Zagreb. Upitao je zašto prometna signalizacija ne odgovara postojećem stanju i jesu li upozorene Hrvatske ceste. Gradnačelnik je podsjetio na obećanje Sanadera koji je u travnju ove godine, na sjednici Vladina Povjerenstva za građenje javnih cesta, rekao da će se u proračunu naći sredstva za izgradnju punog profila autoceste. Dodao je i da Hrvatske autoceste rade na novoj prometnoj signalizaciji.

Vladimira Bebića (Treći blok) zanimalo je što je sa devastiranim područjem u samom centru grada, iza Jadroagenta. Želio je doznati i zašto jedna od najljepših riječkih plaža, ona kod hotela Park nije uređena. “Za devastirano područje iza Jadroagenta nadležan je Konzervatorski odjel s kojim se pregovara već nekoliko godina. Na tom bi se prostoru trebao nalaziti arheološki park,” odgovorio je Obersnel. Gradonačelnik je odgovorio i na drugo pitanje objasnivši da sve do pred nekoliko mjeseci Gradsko vijeće nije imalo nadležnost nad gradskim plažama kojima je upravljala županijska skupština. Početkom jeseni bit će objavljen natječaj za koncesije, pa će i plaže biti kvalitetnije. “Plaža kod hotela Park nije u nadležnosti grada, već Hotela Jadran”, zaključio je.

Šime Jagičić (HNS) osvrnuo se na 80-postotni pad organiziranih posjeta Trsatskoj gradini te upitao koliko je bila prijašnja cijena ulaznice, tko određuje tu cijenu i tko raspolaže sa utrškom. Komentirao je i da uspostavljanjem treće trake na potezu od Žabice do Transadrie protočnost prometa nije povećana te da parkirna mjesta rezervirana za invalide zloupotrebljavaju građani koji ne prezaju od plaćanja kazni. Odgovorio je Obersnel istaknuvši da je Trsatska gradina slobodna za pristup svim građanima i da se plaćaju samo organizirani turistički posjeti. “Tim se novcem, između ostalog, osiguravaju sredstva za održavanje Gradine. To je uvriježena praksa svih zemalja u Europi, a cijena je smatram primjerena”, zaključio je Gradonačelnik. Obersnel je ustvrdio da je uvriježeno mišljenje da je treća traka ipak povećala protočnost prometa te da bi protočnost bila i veća kada bi se vozači pridržavali prometnih propisa.

Ivana Ivaniša (SDP) zanimalo je zašto kasne radovi na izgradnji prometnice D-404, od Delte do čvora Drage. Odgovorio je Obersnel objesnivši da ta dionica ceste prelazi preko lučkog područja koje se nalazi pod koncesijom Luka Rijeka. S obzirom da Luka od Hrvatskih cesta potražuje naknadu za gubitak prioritetne koncesije  u iznosu od 18 milijuna eura, imovinsko-pravni odnosi još nisu razrješeni. “Apsurdno je da se Luka pojavljuje s takvim zahtjevom, jer je cesta D-404 predmet kredita Svjetske banke namijenjenog razvoju lučke djelatnosti. Cesta se gradi prioritetno zbog interesa same luke”, naglasio je Gradonačelnik. Napomenuo je i kako su za prvu i treću dionicu izabrani izvođači, dok će se za središnju, spornu dionicu ponovo raspisati natječaj.

Zoran Frković (HSS) pitao je jesu li planirana sredstva kojima će Energo, po završetku radova na postavljanju plinofikacije, sanirati kolnike. Crnković je odgovorio da su sve prekope dužni sanirati oni koji su ih i učinili. Na Frkovićevo drugo pitanje o podizanju katova na zgradi Korzo 11 odgovorio je Obersnel objasnivši da je za izgradnju nekoliko katova ishodovana građevinska dozvola te da pogled na Riječku uru neće biti narušen. Dodao je i kako zgrada nikada nije bila izgrađena u predviđenim gabaritima.