Prijave se zaprimaju od 25. travnja 2017. godine u 8 sati i to putem Informacijskog Servisa Grada Rijeke (on-line prijava).

Sukladno odredbi članka 14. Općeg programa mjera poticanja razvoja poduzetništva na području grada Rijeke (“Službene novine Grada Rijeke“ broj 7/14), Gradonačelnik Grada Rijeke objavljuje sljedeći:

J A V N I  P O Z I V
za podnošenje prijava za dodjelu nepovratnih subvencija
iz Općeg programa mjera poticanja razvoja poduzetništva
na području grada Rijeke

PREDMET JAVNOG POZIVA       

Predmet ovog javnog poziva je dodjela nepovratnih subvencija iz Općeg programa mjera poticanja razvoja poduzetništva na području grada Rijeke s ciljem jačanja konkurentnog nastupa poduzetnika na tržištu te ostvarivanja dodatnog praktičnog obrazovanja i boljeg informiranja u poduzetništvu (u daljnjem tekstu: Javni poziv).

U okviru Javnog poziva realiziraju se sljedeće mjere:

  • Subvencioniranje certificiranja proizvoda i procesa – CERT 17
  • Subvencioniranje izrade marketinških planova i/ili istraživanja tržišta – SMP17
  • Poticanje udruživanja gospodarskih subjekata – KLASTER 17
  • Subvencioniranje uvođenja sustava i aplikacija pri odlučivanju, upravljanju i elektronskom poslovanju – SUSP 17
  • Subvencioniranje troškova implementacije industrijskog i grafičkog dizajna – SID 17
  • Subvencioniranje nabave i ugradnje strojeva i opreme – SUSO 17
  • Subvencioniranje inicijalnih troškova pokretanja gospodarske aktivnosti poduzetnika početnika – SIT 17
  • Subvencioniranje troškova izrade projektnih prijedloga za sufinanciranje iz fondova Europske unije – SIFEU 17
  • Subvencioniranje troškova obrazovanja, stručnog osposobljavanja i usavršavanja zaposlenika – EDU 17

Nepovratne subvencije po Javnom pozivu dodjeljuju se sukladno pravilima sadržanim u Uredbi Komisije EU br. 1407/2013 od 18. prosinca 2013. o primjeni članka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju EU na de minimis potpore (Službeni list Europske unije L 352/1), (u daljnjem tekstu: Uredba).

KORISNICI SREDSTAVA

Korisnici sredstava su:

  • subjekti malog gospodarstva utvrđeni Zakonom o poticanju razvoja malog gospodarstva (“Narodne novine” broj 29/02, 63/07, 53/12, 56/13, 121/16), koji su u cijelosti u privatnom vlasništvu i čije je sjedište na području grada Rijeke,
  • udruge osnovane kao pravne osobe čija je svrha promicanje gospodarskih interesa članica klastera, koje imaju sjedište na području grada Rijeke ili imaju članicu/e sa sjedištem na području grada Rijeke, koje posluju pozitivno i koje ostvaruju suradnju sa znanstveno – istraživačkom institucijom. U smislu ovog Javnog poziva pod pojmom klaster smatra se koncept povezivanja poduzetnika unutar jednog industrijskog sektora radi boljeg plasmana određene vrste proizvoda i/ili usluga.

Korisnici sredstava ne mogu biti gospodarski subjekti koji djeluju u sektorima koji su isključeni iz područja primjene Uredbe.

UVJETI DODJELE NEPOVRATNIH SUBVENCIJA

Nepovratne subvencije se dodjeljuju za pokriće dijela troškova izvršenog ulaganja te iznimno za buduće troškove. Porez na dodanu vrijednost (u daljnjem tekstu: PDV) te sve zakonom regulirane pristojbe nisu prihvatljiv trošak. Troškovi se priznaju ako nastanu u razdoblju trajanja Javnog poziva te ako su nastali u razdoblju od 31. ožujka 2016. godine (dan objavljivanja Javnog poziva za dodjelu nepovratnih subvencija subjektima malog gospodarstva iz Općeg programa mjera poticanja razvoja poduzetništva na području grada Rijeke za 2016. godinu).

Iznimno za mjeru „Poticanje udruživanja gospodarskih subjekata”, dio troškova priznaje se unaprijed za razdoblje od godinu dana, od dana objave ovog Javnog poziva.

Ako je gospodarski subjekt već koristio potpore za učinjene troškove za koje traži potporu po ovom Javnom pozivu, iznos potpore koji se dodjeljuje i ostvarenih potpora za taj trošak, neovisno od kojeg tijela je odobren, ne može prelaziti ukupan iznos troškova koje je imao gospodarski subjekt.

Ako korisnik mjere stekne pravo na subvenciju u trenutku u kojem po ovom Javnom pozivu preostane manji iznos sredstava od pripadajućeg iznosa subvencije, korisniku će se dodijeliti potpora u visini preostalog iznosa.

Nepovratne subvencije se neće dodijeliti gospodarskim subjektima:

  • nad kojima je otvoren stečajni postupak ili predstečajna nagodba, koji se nalaze u postupku likvidacije te onima koji su obustavili poslovnu djelatnost,
  • koji imaju dospjeli dug s osnova poreza i doprinosa za mirovinsko i zdravstveno osiguranje, osim ako im je sukladno posebnim propisima, odobrena odgoda plaćanja navedenih obveza,
  • koji imaju dospjeli, nepodmireni dug s osnove poduzetničkih kredita iz programa kreditiranja Grada Rijeke.

Nepovratne subvencije dodjeljuju se prema uvjetima određenim za provedbu određene mjere kako slijedi:

Subvencioniranje certificiranja proizvoda i procesa

Nepovratne subvencije dodjeljuju se za troškove uvođenja i implementacije sustava upravljanja kvalitetom i okolišem, certificiranje sukladnosti vlastitih proizvoda prema hrvatskim i europskim normama i smjernicama u visini od 50% troškova (bez PDV-a), a najviše 15.000,00 kuna. Subvencije se odobravaju i za obnovu certifikata, ako je riječ o obnovi certifikata radi isteka redovnog roka trajanja certifikata. U obzir dolaze samo certifikati  dobiveni od ovlaštenih akreditacijskih ustanova.

Prijave se podnose na e-obrascu CERT17, kojem se prilaže:

  • izjava i  izvješće o primljenim državnim potporama (obrazac IZJ-17),
  • dokaz o dobivenom certifikatu -preslika certifikata i/ili obnove certifikata,
  • računi za uvođenje sustava i/ili troškove edukacije kod uvođenja ili obnavljanja sustava i certificiranja sustava, koji je izdan i/ili su nastali nakon 31. ožujka 2016. godine (minimalan iznos računa 500,00 kuna bez PDV-a) te izvodi iz žiro računa kojim se dokazuje izvršeno plaćanje istih,
  • potvrda Porezne uprave o stanju duga (ne starija od 30 dana od dana podnošenja zahtjeva) iz koje je razvidno da nema duga s osnova poreza i doprinosa za mirovinsko i zdravstveno osiguranje, osim ako im je sukladno posebnim propisima, odobrena odgoda plaćanja navedenih obveza.

Subvencioniranje izrade marketinških planova i/ili istraživanja tržišta

Nepovratne subvencije dodjeljuju se za pokriće dijela troškova izrade marketinških planova i/ili istraživanja tržišta u visini od 50% troškova (bez PDV-a), a najviše 15.000,00 kuna.

Prijave se podnose na e-obrascu SMP-17, kojem se prilaže:

  • izjava i  izvješće o primljenim  državnim potporama (Obrazac IZJ-17),
  • računi za plaćene troškove izrade marketing plana i/ili provedenog istraživanja tržišta, koji je izdan nakon 31. ožujka 2016. godine (minimalan iznos računa 500,00 kuna bez PDV-a) te izvodi iz žiro računa kojim se dokazuje izvršeno plaćanje istih,
  • potvrda Porezne uprave o stanju duga (ne starija od 30 dana od dana podnošenja zahtjeva) iz koje je razvidno da nema duga s osnova poreza i doprinosa za mirovinsko i zdravstveno osiguranje, osim ako im je sukladno posebnim propisima, odobrena odgoda plaćanja navedenih obveza.

Poticanje udruživanja gospodarskih subjekata

Nepovratne subvencije dodjeljuju se za pokriće dijela troškova izrade studije opravdanosti osnivanja klastera, izrade plana i programa rada, tehničko – tehnološkog elaborata, izradu dizajna proizvoda, promociju zajedničkog proizvoda ili usluge, nabavu i prilagodbu informacijsko – komunikacijske tehnologije, ispitivanje, atestiranje i zaštitu proizvoda, obrazovanja i usavršavanja klaster menadžera te operativni troškovi voditelja klastera, u visini od 50% pojedinog troška (bez PDV-a), a najviše 100.000 kuna. Operativni troškovi voditelja klastera subvencioniraju se najdulje 3 godine uzastopno.

Prijave se podnose na e-obrascu  KLASTER-17, kojem se prilaže:

  • izjava i  izvješće o primljenim državnim potporama (obrazac IZJ-17),
  • dokaz o povezivanju članica,
  • dokaz o suradnji sa znanstveno-istraživačkom institucijom,
  • dokaz o imenovanju voditelja klastera,
  • životopis voditelja klastera,
  • plan i program ili izvješće o izvršenju plana i programa rada klastera s podacima o vrsti zajedničkog proizvoda, tehnologiji proizvodnje, tržištu nabave i prodaje i sl.,
  • račune za troškove za koje se traži subvencija s dokazom o izvršenom plaćanju istih, a koji su izdani nakon 31. ožujka 2016. godine (minimalan iznos računa 500,00 kuna bez PDV-a) te izvodi iz žiro računa kojim se dokazuje izvršeno plaćanje istih,
  • iznimno od navedenog pod točkom 7., operativni troškovi voditelja klastera priznaju se unaprijed za narednih 12 mjeseci, a dokaz o operativnom trošku je ugovor, ponuda ili drugi odgovarajući dokaz temeljem kojeg je moguće procijeniti budući trošak,
  • ako je podnositelj zahtjeva prethodne godine koristio subvenciju za operativne troškove voditelja klastera, dužan je dostaviti izvješće o namjenski utrošenim sredstvima kao preduvjet za dodjelu nove potpore,
  • potvrda Porezne uprave o stanju duga (ne starija od 30 dana od dana podnošenja zahtjeva) iz koje je razvidno da nema duga s osnova poreza i doprinosa za mirovinsko i zdravstveno osiguranje, osim ako im je sukladno posebnim propisima, odobrena odgoda plaćanja navedenih obveza.

Nakon odobrenja potpore s korisnikom potpore kojem se subvencioniraju budući operativni troškovi voditelja klastera, sklapa se Ugovor o realizaciji potpore male vrijednosti iz mjere Poticanje udruživanja gospodarskih subjekata. Prije sklapanja ugovora korisnik potpore je dužan dostaviti bjanko zadužnicu potvrđenu (solemniziranu) po javnom bilježniku, kao sredstvo osiguranja potraživanja iz ugovora.

Ugovor mora biti potvrđen (solemniziran) po javnom bilježniku, a trošak solemnizacije snosi korisnik potpore.

Subvencioniranje uvođenja sustava i aplikacija pri odlučivanju, upravljanju i elektronskom poslovanju

Nepovratne subvencije dodjeljuju se za pokriće dijela troškova uvođenja sustava i aplikacija u visini od 50% troškova (bez PDV-a), a najviše 20.000,00 kuna (primjerice: marketing informacijski sustav, FLEET management, Business intelligence sustavi, poslovni softveri uz hardversku podršku, dizajn i izrada mrežnih stranica te sve vrste web aplikacija) koji dovode do povećanja efikasnosti u poslovanju.

Troškovi nabavke samo hardverskih komponenti elektroničkih uređaja, održavanja i/ili hostinga neće se priznati.

Također, sredstva iz ove mjere odobravat će se i za neophodne nadogradnje sustava za podršku pri odlučivanju, upravljanju i elektroničkom poslovanju.

Prijave se podnose na propisanom e-obrascu SUSP-17, kojem se prilaže:

  • izjava i  izvješće o primljenim državnim potporama (Obrazac IZJ-17),
  • računi za uvođenje sustava koji su izdani nakon 31. ožujka 2016. godine (minimalan iznos računa 500,00 kuna bez PDV-a) te izvodi iz žiro računa kojim se dokazuje izvršeno plaćanje istih,
  • potvrda Porezne uprave o stanju duga (ne starija od 30 dana od dana podnošenja zahtjeva) iz koje je razvidno da nema duga s osnova poreza i doprinosa za mirovinsko i zdravstveno osiguranje, osim ako im je sukladno posebnim propisima, odobrena odgoda plaćanja navedenih obveza.

Subvencioniranje troškova implementacije industrijskog i grafičkog dizajna

Nepovratne subvencije dodjeljuju se za pokriće dijela troškova implementacije industrijskog dizajna kroz razradu dizajnerske ideje i izrade prototipa dizajna u visini od 50% troškova (bez PDV-a), a najviše 30.000,00 kuna, te troškova implementacije grafičkog dizajna kroz razradu dizajnerske ideje i izrade logotipa, vizualnog identiteta (brenda) tvrtke u visini od 50% troškova (bez PDV-a), a najviše 10.000 kuna.

Prijave se podnose na e-obrascu SID-17, kojem se prilaže:

  • izjava i  izvješće o  primljenim državnim potporama (Obrazac IZJ-17),
  • računi za troškove izrade idejnog dizajna, izrade prototipa dizajna, logotipa te vizualnog identiteta koji su izdani nakon 31. ožujka 2016. godine (minimalan iznos računa 500,00 kuna bez PDV-a)  te izvodi iz žiro računa kojim se dokazuje izvršeno plaćanje istih,
  • potvrda Porezne uprave o stanju duga (ne starija od 30 dana od dana podnošenja zahtjeva) iz koje je razvidno da nema duga s osnova poreza i doprinosa za mirovinsko i zdravstveno osiguranje, osim ako im je sukladno posebnim propisima, odobrena odgoda plaćanja navedenih obveza.

Subvencioniranje nabave i ugradnje strojeva i opreme

Nepovratne subvencije dodjeljuju se za troškove kupnje te ugradnje strojeva i opreme u visini od 50% troškova (bez PDV-a), a najviše 70.000,00 kuna. Gospodarski subjekti koji mogu koristiti ovu potporu moraju biti registrirani (prema NKD-u) za obavljanje sljedećih djelatnosti:  Prerađivačka industrija područje C od odjeljka 10 do 33, Opskrba vodom; uklanjanje otpadnih voda, gospodarenje otpadom te djelatnosti sanacije otpada područje E od odjeljka 36 do 39, Stručne, znanstvene i tehničke djelatnosti područje M od odjeljka 71 do 72.

Prijave se podnose na e-obrascu SUSO-17, kojem se prilaže:

  • izjava i  izvješće o primljenim državnim potporama (Obrazac IZJ-17),
  • računi za troškove nabave i ugradnje strojeva i opreme, koji su izdani nakon 31. ožujka 2016. godine (minimalan iznos računa 500,00 kuna bez PDV-a) te izvodi iz žiro računa kojim se dokazuje izvršeno plaćanje istih,
  • potvrda Porezne uprave o stanju duga (ne starija od 30 dana od dana podnošenja zahtjeva) iz koje je razvidno da nema duga s osnova poreza i doprinosa za mirovinsko i zdravstveno osiguranje, osim ako im je sukladno posebnim propisima, odobrena odgoda plaćanja navedenih obveza.

Subvencioniranje inicijalnih troškova pokretanja gospodarske aktivnosti poduzetnika početnika

Nepovratne subvencije dodjeljuju se poduzetnicima – početnicima za troškove nastale u fazi pokretanja gospodarske aktivnosti, odnosno za: nabavu opreme, alata, inventara i zaštitnih sredstava, uređenje poslovnog prostora (troškovi se priznaju ako se ispostavi račun ovlaštenog izvođača radova), izradu poslovnog plana, konzultantske usluge, potrebnu izobrazbu te izradu mrežne stranice i vizualnog identiteta u visini od 80% troškova (bez PDV-a), a najviše 30.000 kuna.

Poduzetnikom – početnikom smatra se gospodarski subjekt koji je upisan u odgovarajući registar u razdoblju ne dužem od 2 godine do dana podnošenja prijave na Javni poziv. Za ostvarivanje subvencije potrebno je da korisnik ove mjere ima najmanje jednog zaposlenog (vlasnik/ca ili jedan zaposleni).

Troškovi za kupnju vozila, najma poslovnog prostora, troškovi osnivanja odnosno registracije i osnivački kapital za trgovačka društva neće se priznati.

Prijave se podnose na e-obrascu SIT-17, kojem se prilaže:

  • izjava i  izvješće o primljenim državnim potporama (Obrazac IZJ-17),
  • računi za troškove nabave opreme, alata, inventara, zaštitnih sredstava, uređenja poslovnog prostora, izrade poslovnog plana, konzultantske usluge, potrebne izobrazbe te izrade mrežne stranice i vizualnog identiteta koji su izdani nakon 31. ožujka 2016. godine (minimalan iznos računa 500,00 kuna bez PDV-a) te izvodi iz žiro računa kojim se dokazuje izvršeno plaćanje istih (računi plaćeni u gotovini (na R1) do 5.000,00 kuna priznat će se uz potpisanu Izjavu (IZJAVA SIT-16) da su imovina i/ili sitni inventar evidentirani u poslovnim knjigama),
  • preslika obrasca JOPPD (za mjesec veljaču 2017.) ili Ugovor o radu ( samo za trgovačka društva)

Subvencioniranje troškova izrade projektnih prijedloga za sufinanciranje iz fondova Europske unije

 Nepovratne subvencije dodjeljuju se za troškove savjetodavnih usluga nastale pri izradi projektne prijave koja podrazumjeva: pripremu i analizu sadržaja projekta (ciljne grupe, dionici, analiza sektora), analizu problema, osmišljavanje ciljeva i očekivanih rezultata projekta te ostvarivih indikatora rezultata, finalizaciju logičke matrice, izradu concept note-a, razradu aktivnosti i radnih paketa, identifikaciju projektnih partnera, popunjavanje obrazaca prijave i pripremu popratne dokumentacije za prijavu na natječaj. Subvencija se po ovoj mjeri daje u visini do 50%  troškova (bez PDV-a), a najviše 30.000,00 kuna.

Prijave se podnose na e-obrascu SIFEU-17, kojem se prilaže:

  • izjava i  izvješće o  državnim potporama (Obrazac IZJ-17),
  • računi za troškove savjetodavnih usluga nastali pri izradi projektne prijave, koji su izdani nakon 31. ožujka 2016. godine (minimalan iznos računa 500,00 kuna bez PDV-a) te izvodi iz žiro računa kojim se dokazuje izvršeno plaćanje istih,
  • potvrda Porezne uprave o stanju duga (ne starija od 30 dana od dana podnošenja zahtjeva) iz koje je razvidno da nema duga s osnova poreza i doprinosa za mirovinsko i zdravstveno osiguranje, osim ako im je sukladno posebnim propisima, odobrena odgoda plaćanja navedenih obveza.

Subvencioniranje troškova obrazovanja, stručnog osposobljavanja i usavršavanja zaposlenika

Nepovratne subvencije se dodjeljuju za troškove formalnog oblika obrazovanja te stručnog osposobljavanja za rad u visini od 50% troškova (bez PDV-a), a najviše  15.000,00 kuna.

Prijave se podnose na propisanom e-obrascu  EDU-17, kojem se prilaže:

  • izjava i  izvješće o primljenim državnim potporama (Obrazac IZJ -17)
  • računi za troškove obrazovanja/usavršavanja koji su izdani nakon 31. ožujka 2016. godine (minimalan iznos računa 500,00 kuna bez PDV-a) te izvodi iz žiro računa kojim se dokazuje izvršeno plaćanje istih,
  • certifikat ili potvrda o završenoj edukaciji ili potvrda, odnosno dokaz o upisu na određeni vid obrazovanja,
  • potvrda Porezne uprave o stanju duga (ne starija od 30 dana od dana podnošenja zahtjeva) iz koje je razvidno da nema duga s osnova poreza i doprinosa za mirovinsko i zdravstveno osiguranje, osim ako im je sukladno posebnim propisima, odobrena odgoda plaćanja navedenih obveza.

 

 PODNOŠENJE PRIJAVA

Prijave na Javni poziv podnose se Gradu Rijeci, Odjelu gradske uprave za poduzetništvo putem Informacijskog Servisa Grada Rijeke (on-line prijava).

Prijave se zaprimaju od dana 25. travnja 2017. godine u 8 sati.

Po ovom Javnom pozivu prijavitelj (poduzetnik) može podnijeti samo jednu prijavu na jednu od ponuđenih mjera. Svaka sljedeća podnesena prijava prijavitelja, neće se razmatrati.

Minimalni iznos pojedinačnog računa mora biti isti ili veći od 500,00 kuna bez PDV-a.

Grad Rijeka zadržava pravo zatražiti uvid u izvornike dokumentacije, dostavljene elektroničkim putem. Izvornik ne mora odgovarati prethodno dostavljenoj dokumentaciji, ali podnositelj prijave mora dokazati da i dalje ispunjava uvjete iz Javnog poziva.

Grad Rijeka će se koristiti javnim evidencijama za potrebe provjere dokumenata i dokaza, kojima podnositelji prijave dokazuju da ispunjavaju uvjete za dodjelu subvencija po ovom Javnom pozivu.

Nepotpune prijave te one iz kojih nije moguće utvrditi sadržaj neće se razmatrati.

 

PROCEDURA DODJELE

Javni poziv otvoren je do iskorištenja sredstava koja su osigurana u Proračunu Grada Rijeke za 2017. godinu u ukupnom iznosu od 2.000.000,00 kuna, a najkasnije do 30. srpnja 2017. godine.

Zahtjevi se obrađuju prema redoslijedu podnesene potpune prijave prema uvjetima iz ovog Javnog poziva.

Dopuštenost potpore male vrijednosti ocjenjuje Odjel gradske uprave za poduzetništvo sukladno Uredbi, odnosno odredbama propisa o potporama male vrijednosti. Na osnovu provedenog Javnog poziva i ocjene dopuštenosti, Gradonačelnik Grada Rijeke dodjeljuje potporu male vrijednosti.

Lista korisnika koji ostvare pravo na subvencije po ovom Javnom pozivu, objaviti će se na web stranici Grada Rijeke, a obavijest o tome korisnicima će se dostaviti putem mail-a upisanog u obrazac prijave.

O dodijeljenoj potpori male vrijednosti, izvješćuje se Ministarstvo financija Republike Hrvatske.

 

OSTALE ODREDBE

Ovaj Javni poziv objavljuje se na web stranici Grada Rijeke www.rijeka.hr, a obavijest o objavljenom Javnom pozivu obznanjuje se u dnevnom tisku.

Poduzetnicima koji su uključeni u sustav “sms info-poduzetnik” i koji su iskazali interes za dobivanje informacija o javnim pozivima, obavijest o objavljenom Javnom pozivu upućuje se i putem tog sustava.

Dodatne informacije mogu se dobiti na brojeve telefona: +385 51 209 214, +385 51 209 592 i +385 51 209 590.