Temeljem Općeg programa mjera za razvoj poduzetništva na području grada Rijeke, Grad Rijeka objavljuje

JAVNI POZIV
za dodjelu bespovratnih sredstava za organizaciju događanja na području grada Rijeke u 2024. godini

 PREDMET I TRAJANJE JAVNOG POZIVA

Predmet Javnog poziva za dodjelu bespovratnih sredstava za organizaciju događanja na području grada Rijeke (u daljnjem tekstu: Javni poziv) je dodjela bespovratnih novčanih sredstava Grada Rijeke za događanja koja doprinose sljedećim ciljevima:

  • promociji i razvoju riječkog gospodarstva, poduzetništva i obrta te investicijskog potencijala riječkog područja
  • promociji i razvoju turizma, a posebno kongresnog, nautičkog, zdravstvenog, eno-gastro i ostalih selektivnih oblika turizma

Bespovratna sredstva po Javnom pozivu dodjeljuju se sukladno pravilima sadržanim u Uredbi Komisije (EU) 2023/2831 od 13. prosinca 2023. o primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na de minimis potpore (Službeni list Europske unije, L 2023/2831, 15.12.2023.) (u daljnjem tekstu: Uredba).

Prijave na Javni poziv zaprimaju se od 24. siječnja 2024. godine od 08,00 sati do 12. veljače 2024. godine do 16,00 sati.

PRIHVATLJIVA DOGAĐANJA

Sredstva potpore odobravat će se za organizaciju i realizaciju:

  • gospodarskih događanja, kongresa, sajmova i sajamskih manifestacija na području grada Rijeke
  • eno – gastronomskih događanja na području grada Rijeke
  • ostalih događanja na području grada Rijeke koja za cilj imaju promociju poduzetništva i razvoj Rijeke kao turističke destinacije.

Bespovratna sredstva potpore mogu se dodijeliti i koristiti isključivo za događanja koja se održavaju u 2024. godini na području grada Rijeke.

PRIHVATLJIVI PRIJAVITELJI

Prihvatljivi prijavitelji su gospodarski subjekti, bez obzira na veličinu, koji su isključivo u privatnom vlasništvu, sa sjedištem u Republici Hrvatskoj.

Gospodarski subjekt je za potrebe ovoga Javnog poziva, svaka pravna ili fizička osoba koja obavlja određenu gospodarsku djelatnost radi ostvarivanja dobiti, dohotka ili prihoda ili drugih gospodarskih procjenjivih koristi (trgovačka društva, obrti, zadruge, nositelji samostalnih djelatnosti, OPG, udruge koje obavljaju gospodarsku djelatnost itd.)

Ako više suorganizatora događanja podnese prijavu na ovaj Javni poziv, sredstva se mogu dodijeliti samo jednom od suorganizatora.

Svaki prijavitelj može na ovaj Javni poziv poslati najviše dvije prijave (tražiti bespovratna sredstva za najviše dva događanja).

Nepovratna subvencija se neće dodijeliti prijaviteljima:

  • koji imaju dospjeli, a nepodmireni dug s osnova poreza i doprinosa za mirovinsko i zdravstveno osiguranje, osim ako im je sukladno posebnim propisima, odobrena odgoda plaćanja navedenih obveza,
  • koji imaju dospjeli nepodmireni dug prema Gradu Rijeci na dan 13. veljače 2024. godine

NAMJENA, VISINA I INTENZITET POTPORE

Ukupno planirana vrijednost Javnog poziva je 40.000,00 eura.

Sredstva su namijenjena za sufinanciranje troškova nabave roba i usluga za neposrednu realizaciju događanja i to:

  • najam opreme (audio i vizualna tehnika, pozornica i sl.)
  • nabavu radnog/potrošnog materijala vezanog za organizaciju događanja
  • naknade (temeljem ugovora) izvođačima i drugim vanjskim suradnicima
  • najam/zakup/koncesijska naknada za prostor za održavanje događanja
  • troškove smještaja te putne troškove izvođača i vanjskih suradnika
  • zakup medijskog prostora (oglašavanje u tisku, radiju, vanjsko oglašavanje, on-line oglašavanje)
  • izrada promotivnih materijala događanja
  • administrativno – računovodstveni troškovi
  • drugi zavisni troškovi organiziranja događanja koje Grad Rijeka ocijeni opravdanima.

Bespovratna sredstva potpore ne mogu se dodijeliti odnosno ne smiju se koristiti za:

  • trošak PDV-a
  • kupnju nekretnina te prijevoznih sredstava
  • troškove redovnog poslovanja prijavitelja (plaće i ostala primanja zaposlenih, troškove prijevoza i putovanja zaposlenih, studijska putovanja, pokriće gubitaka, poreze i doprinose, kamate na kredite, carinske i uvozne pristojbe ili bilo koje druge naknade)
  • obnovu baštine
  • izradu promotivnih i informativnih materijala nevezanih uz događanje (internet stranice, prospekti, karte, CD, DVD, filmovi i dr.)
  • suvenire
  • izradu programskih dokumenata (marketinški plan i sl.)
  • turističku signalizaciju, izradu studija, elaborate, projektne i dr. dokumentacije
  • sve druge troškove koji nisu vezani za realizaciju događanje iz prijave.

Prihvatljivi troškovi su namjenski troškovi koji su nastali od 1.siječnja 2024. godine te koji su isplaćeni do dana podnošenja Izvješća o provedbi događanja.

Prijavitelj može dobiti potporu od najviše 30% iznosa prihvatljivih troškova, minimalni iznos financijskih sredstava koji se može prijaviti i dodijeliti po pojedinom događanju iznosi 1.000,00 eura, a maksimalan iznos potpore za pojedino događanja iznosi 10.000,00 eura.

KRITERIJI ZA ODOBRAVANJE POTPORE

Nakon administrativne kontrole prijava samo potpune prijave ulaze u postupak bodovanja te se rangiraju sukladno ostvarenom broju bodova.

Ako korisnik mjere stekne pravo na subvenciju u trenutku u kojem po ovom Javnom pozivu preostane manji iznos sredstava od ostvarenog iznosa subvencije (kao posljednji u nizu prema kriteriju bodovanja koji ostvaruje pravo na subvenciju), korisniku će se dodijeliti potpora u visini preostalog iznosa.

Postupak administrativnog pregleda, ocjene i rangiranja prijava na temelju uvjeta iz ovoga Javnog poziva i kriterija dopuštenosti dodjele potpore male vrijednosti sukladno Uredbi, odnosno odredbama propisa o potporama male vrijednosti, provodi Povjerenstvo za ocjenu prijava.

Prijave na Javni poziv boduju se prema sljedećim kriterijima (kriteriji se odnose na događanje):

KRITERIJ BROJ BODOVA

Karakter događanja

 

    a) međunarodni – sudionici i/ili izvođači i/ili izlagači iz RH,  susjednih i drugih zemalja   20
    b) nacionalni – bez inozemnih sudionika, izvođača, izlagača   10

 

Sadržaj i kvaliteta događanja

 

a) iznimna kvaliteta sadržaja i sudionika programa, velik broj sudionika, usmjerenost na ciljne skupine   20
b) kvalitetan sadržaj s fokusom na jednu ili više ciljnih skupina   10
c) jednostavan sadržaj, manji broj sudionika   0

 

Značaj događanja za obogaćivanje i razvoj turističke ponude u destinaciji

 

a) iznimno visok   20
b) visok   15
c) srednji   10
d) nizak   0

 

Promocija i medijska pokrivenost događanja

 

a)      plan promocije u medijima na stranim tržištima i u Republici Hrvatskoj te društvenim mrežama   10
b)      plan promocije u nacionalnim/lokalnim medijima u Republici Hrvatskoj te na društvenim mrežama   5

 

Poticanje suradnje sa znanstvenim i obrazovnim institucijama,  razmjene znanja i transfera tehnologija (radionice, seminari, okrugli stolovi, stručna predavanja itd.)

 

5

 

Poticanje razvoja /promocija kreativnih, tehnološki inovativnih, zelenih i plavih industrija

 

10

 

Poticanje društvenog poduzetništva, poduzetništva žena i mladih (do 30 godina)

 

5

Pogodnosti za poduzetnike i obrtnike sa sjedištem u gradu Rijeci (npr. besplatna promocija na događanju, besplatni ili umanjeni troškovi sudjelovanja u slučaju da su isti naplatni i sl.)

 

10
MAKSIMALAN BROJ BODOVA 100

Da bi se prijavitelj smatrao prihvatljivim za ostvarenje prava na dodjelu bespovratnih sredstava, mora ostvariti najmanje 55 bodova.

U slučaju da dva ili više prijavitelja ostvare isti broj bodova po prijavi, rangiranje će se izvršiti prema redoslijedu podnošenja prijave.

Broj događanja koje će se sufinancirati kroz ovaj Javni poziv, ovisi o broju prijava koje su prešle minimalni bodovni prag prema gore navedenim kriterijima i konačnom rangiranju prijava.

DOKUMENTACIJA ZA PRIJAVU

Potrebni prilozi i dokumentacija (uz e – Obrazac prijave):

  1. Izvod iz sudskog, obrtnog ili drugog odgovarajućeg registra upisa organizatora
  2. Potvrda nadležne Porezne uprave o stanju duga (ne stariju od 30 dana)
  3. Izjava o davanju suglasnosti za obradu podataka
  4. Izjava o nepostojanju dvostrukog financiranja
  5. Obrazac – IZJ 24

Grad Rijeka zadržava pravo od prijavitelja zatražiti dodatna pojašnjenja i dokumentaciju u svrhu ocjene prijave.

ROK I NAČIN PODNOŠENJA PRIJAVE I PRIGOVORA

Organizatori događanja prijavu s cjelokupnom dokumentacijom iz točke VI. ovoga Javnog poziva podnose Gradu Rijeci, Upravnom odjelu za gospodarstvo, razvoj, ekologiju i europske projekte (u daljnjem tekstu: Upravni odjel), od 24. siječnja 2024. godine od 08,00 sati do 12. veljače 2024. godine do 16,00 sati.

Prijave na Javni poziv zaprimaju se isključivo putem portala eUsluge Grada Rijeke u rubrici Poduzetništvo, odnosno Informacijskog servisa Grada Rijeke (on-line prijava/e-obrazac), gdje postoje detaljne upute o postupku podnošenja prijava.

Prijavitelj ima pravo podnošenja prigovora vezanog uz obradu svoje prijave. Rok za prigovor je 10 (deset) kalendarskih dana od dana primitka obavijesti o dodjeli odnosno ne dodjeli potpore. Prigovor mora sadržavati podatke o prijavitelju (ime/naziv, adresa, OIB) – naziv Poziva, – i razloge prigovora, – potpis prijavitelja ili ovlaštene osobe prijavitelja, – ako je primjenjivo, punomoć za podnošenje prigovora. Prijave podnesene od neovlaštene osobe (osoba koja nije prijavitelj ili nije ovlaštena od strane prijavitelja) neće se uzimati u razmatranje. Prigovor se  podnosi u pisanoj formi, putem elektroničke pošte na adresu gospodarstvo@rijeka.hr. O prigovoru odlučuje pročelnica Upravnog odjela u roku od 15 (petnaest) kalendarskih dana od dana primitka prigovora.

PRIJAVE KOJE SE NEĆE RAZMATRATI

Neće se uzeti u razmatranje:

  • prijave s nepotpunom dokumentacijom
  • prijave neprihvatljivih prijavitelja
  • prijave s nepotpuno ispunjenim ili izmijenjenim obrascima
  • prijave prijavitelja koji nisu podmirili dospjela dugovanja prema Gradu Rijeci ili državi s osnova poreznog duga
  • prijave pristigle nakon roka za dostavu prijava

Dokumentacija se ne vraća prijaviteljima. Grad Rijeka zadržava pravo zatražiti uvid u izvornike dokumentacije, dostavljene elektroničkim putem.

POSTUPAK REALIZACIJE PROGRAMA I NAČINI ISPLATE POTPORE

Postupak odabira prijava na temelju ocjene postavljenih kriterija te dopuštenosti dodjele potpore male vrijednosti sukladno Uredbi, odnosno odredbama propisa o potporama male vrijednosti, provodi Povjerenstvo za ocjenu prijava (u daljnjem tekstu: Povjerenstvo). Povjerenstvo se sastoji od tri člana, a čine ga predstavnici Grada Rijeke, Upravnog odjela.

Na osnovu provedenog Javnog poziva, odnosno postupka ocjene prijava, Gradonačelnik Grada Rijeke dodjeljuje potporu male vrijednosti, na temelju prijedloga Povjerenstva.

Lista korisnika koji ostvare pravo na bespovratna sredstva po ovom Javnom pozivu, objavit će se na web stranici Grada Rijeke.

O dodijeljenoj potpori male vrijednosti, izvješćuje se Ministarstvo financija Republike Hrvatske.

Prava i obveza Korisnika iz ovoga Javnog poziva, detaljno će se regulirati Ugovorom između Grada Rijeke i Korisnika. Ugovorom će se urediti: način korištenja potpore, način praćenja realizacije organiziranja događanja, isplata potpore, nadzor namjenskog korištenja potpore i sva druga pitanja vezana za organizaciju i realizaciju događanja i dodjelu potpore.

Korisnik iz ovoga Javnog poziva mora voditi računa o zabrani dvostrukog financiranja.

Korisnik je isključivo odgovoran za izvedbu cjelokupnog događanja kao i prema trećim osobama, što uključuje odgovornost za nastale štete ili povrede bilo koje vrste tijekom provedbe ili uslijed posljedica održavanja događanja.

Grad Rijeka će odobrena bespovratna sredstva doznačiti Korisniku nakon realizacije događanja i po primitku cjelokupne potrebne dokumentacije utvrđene Ugovorom:

  • pisano izvješće o realizaciji događanja i utrošenim sredstvima potpore po vrstama troška (u daljnjem tekstu:Izvješće)
  • odgovarajuća dokumentacija o nastalim i potraživanim prihvatljivim troškovima organizacije događanja, odnosno ugovori o nabavi (robe, usluga), računi dobavljača, potvrde o prihvatu (robe, usluga), ugovori o (autorskom) djelu, potvrde, popis i preslike ostalih popratnih dokumenata koji dokazuju prihvatljivost troškova (dokaz o promidžbenim aktivnostima – članci, fotografije, itd., popis sudionika, izvještajna tablica o pokazateljima, i dr.), te dokumentarni dokaz o izvršenim uplatama za nastale troškove (nalozi za plaćanje, bankovni izvadci, potvrde o gotovinskim plaćanjima, isplatnice, blagajnički izvještaji, potvrde o izvršenoj uplati na temelju naloga, JOPPD obrasci ili drugi odgovarajući dokaz).

Rok za dostavu vjerodostojne dokumentacije je 30 dana od dana održavanja događanja.

Dostavljeno Izvješće treba biti odobreno od strane Grada, a rok za isplatu sredstava je 30 dana od dana odobrenja.

U svim vrstama oglašavanja i promotivnim materijalima, osim u radijskim oglasima, obvezna je objava logotipa Grada Rijeke, uz tekstualnu oznaku kojom se komunicira da je projekt/događanje organizirano uz potporu Grada Rijeke.

Ako se realiziraju oglašavanja na društvenim mrežama Facebook, Instagram i Twitter potrebno je u sklopu objave unijeti oznaku @gradrijeka (za društvene mreže Twitter i Instagram), odnosno @grad.rijeka.online za Facebook. Navedene oznake organizator je dužan koristiti i prilikom neplaćenih objava na navedenim društvenim mrežama kojima se promovira projekt/događanje.

Ako projekt/događanje ima vlastitu internet stranicu ili je dio određene internet stranice (u vidu podstranice), na istoj mora biti istaknut logotip Grada Rijeke te tekst kojim se komunicira da je događaj organiziran uz potporu Grada Rijeke. Ukoliko projekt/događanje ima samostalnu stranicu na nekoj od gore navedenih društvenih mreža, na istoj je u opisnom ili sadržajnom dijelu potrebno istaknuti pune nazive Grada Rijeke, uz tekst kojim se komunicira da je projekt/događanje organizirano uz potporu Grada Rijeke. Ako je tehnički moguće, na navedenoj je stranici društvenih mreža potrebno objaviti i logotip Grada Rijeke.

U priopćenjima za medije, medijskim objavama i drugim instrumentima odnosa s javnošću potrebno je istaknuti informaciju da je projekt/događanje sufinancirano sredstvima Grada Rijeke.

Kod sazivanja konferencija za medije, javnih prezentacija i drugih sličnih događaja s ciljem promidžbe projekta/događanja potrebno je istaknuti vizualna obilježja Grada Rijeke u vidu postavljanja samostalnog promotivnog plakata (roll-upa) ili drugog oblika vizuala (npr. digitalni vizuali, logotip na pozadini i dr.) sukladno mogućnostima. Na navedenim događajima organizator je u obvezi omogućiti sudjelovanje predstavnika Grada Rijeke.

Grad Rijeka može od Korisnika zatražiti uvid u ukupne rashode projekta koji su navedeni u financijskom izvješću o izvršenju te ga usporediti sa prijavom na Javni poziv. Ukoliko postoji odstupanje od Korisnika se može zatražiti pismeno pojašnjenje temeljem kojeg će se odlučiti o konačnom iznosu financiranja.

U slučaju da Korisnik ne ispunjava svoje obveze uredno, Grad Rijeka može obustaviti isplatu sredstava ili smanjiti iznos sufinanciranja.

Grad Rijeka ima pravo i obvezu pratiti i provjeravati točnost podataka iz dostavljene natječajne dokumentacije, realizaciju projekta/događanja kao i provedbu promotivnih aktivnosti.

Grad Rijeka ima pravo i obvezu provoditi nadzor nad namjenskim korištenjem dodijeljene potpore, što uključuje i kontrolu na licu mjesta u poslovnim prostorijama Korisnika potpore.

Ako davatelj potpore utvrde nepravilnosti u korištenju potpore, smanjit će iznos sufinanciranja, odnosno obustaviti isplatu i/ili naložiti Korisniku povrat potpore u dijelu u kojem je utvrđena nepravilnost.

Dodatne informacije mogu se dobiti putem e-maila: vesna.martic@rijeka.hr, verica.sabo@rijeka.hr; dario.dobrilovic@rijeka.hr i na brojeve telefona:  209-585209-592 i 209-214.