Grad Rijeka objavio je Javni poziv za dodjelu bespovratnih sredstava za organizaciju događanja na području grada Rijeke u 2025. godini iz Općeg programa mjera poticanja razvoja poduzetništva na području grada Rijeke.

Temeljem Općeg programa mjera za razvoj poduzetništva na području grada Rijeke za 2025. godinu, Grad Rijeka objavljuje

Javni poziv za dodjelu nepovratnih potpora
za organizaciju događanja
na području grada Rijeke u 2025. godini

PREDMET I TRAJANJE JAVNOG POZIVA

Predmet Javnog poziva za dodjelu nepovratnih potpora za organizaciju događanja na području grada Rijeke (u daljnjem tekstu: Javni poziv) je dodjela nepovratnih potpora Grada Rijeke za događanja koja doprinose sljedećim ciljevima:

  • promociji i razvoju riječkog gospodarstva, poduzetništva i obrta te investicijskog potencijala riječkog područja
  • promociji i razvoju turizma, a posebno kongresnog, nautičkog, zdravstvenog, eno-gastro i ostalih selektivnih oblika turizma.

Nepovratne potpore po Javnom pozivu dodjeljuju se sukladno pravilima sadržanim u Uredbi Komisije (EU) 2023/2831 od 13. prosinca 2023. o primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na de minimis potpore (Službeni list Europske unije, L 2023/2831, 15.12.2023.) (u daljnjem tekstu: Uredba).

Prijave na Javni poziv zaprimaju se od 29. siječnja 2025. godine od 08,00 sati do 14. veljače 2025. godine do 16,00 sati.

 PRIHVATLJIVA DOGAĐANJA

Sredstva potpore odobravat će se za organizaciju i realizaciju događanja na području grada Rijeke temeljem sljedećih kategorija:

  1. gospodarskih događanja – kongresa, sajmova i sajamskih manifestacija
  2. eno-gastronomskih događanja
  3. ostalih događanja koja za cilj imaju promociju poduzetništva i razvoj Rijeke kao turističke destinacije.

Nepovratne potpore mogu se dodijeliti i koristiti isključivo za događanja koja se održavaju u 2025. godini na području grada Rijeke.

 PRIHVATLJIVI PRIJAVITELJI

Prihvatljivi prijavitelji su gospodarski subjekti, bez obzira na veličinu, koji su isključivo u privatnom vlasništvu, sa sjedištem u Republici Hrvatskoj.

Gospodarski subjekt je za potrebe ovoga Javnog poziva, svaka pravna ili fizička osoba koja obavlja određenu gospodarsku djelatnost radi ostvarivanja dobiti, dohotka ili prihoda ili drugih gospodarskih procjenjivih koristi (trgovačka društva, obrti, zadruge, nositelji samostalnih djelatnosti, OPG, udruge koje obavljaju gospodarsku djelatnost itd.)

Ako više suorganizatora događanja podnese prijavu na ovaj Javni poziv, sredstva se mogu dodijeliti samo jednom od suorganizatora.

Svaki prijavitelj može na ovaj Javni poziv poslati najviše jednu prijavu odnosno tražiti nepovratne potpore za najviše jedno događanje.

Nepovratne potpore se neće dodijeliti prijaviteljima:

  • koji imaju dospjeli, a nepodmireni dug s osnova poreza i doprinosa za mirovinsko i zdravstveno osiguranje, osim ako im je sukladno posebnim propisima, odobrena odgoda plaćanja navedenih obveza,
  • koji imaju dospjeli nepodmireni dug prema Gradu Rijeci na dan 31. prosinca 2024. godine.

Upravni odjel za gospodarstvo, razvoj, ekologiju i europske projekte (dalje u tekstu: Upravni odjel) će prijavitelja, za kojeg se provjerom kod Upravnog odjela za financije Grada Rijeke utvrdi da ima dospjeli nepodmireni dug prema Gradu Rijeci, pozvati da u roku od 10 kalendarskih dana od dana dostavljene obavijesti o postojanju duga isti i podmiri te dostavi dokaz o podmirenju. Ukoliko prijavitelj ne podmiri dug i ne dostavi dokaz o podmirenju u danom roku, Upravni odjel će prijavu odbaciti. Obavijest o postojanju duga Upravni odjel prijaviteljima/dužnicima dostavlja na e-mail adresu navedenu u e-obrascu prijave na Javni poziv.

NAMJENA POTPORE

Ukupno planirana vrijednost Javnog poziva je 40.000,00 eura.

Sredstva su namijenjena za sufinanciranje troškova nabave roba i usluga za neposrednu realizaciju događanja i to:

  • najam opreme (video tehnika, pozornica i sl.)
  • nabavu radnog/potrošnog materijala vezanog za organizaciju događanja
  • naknade (temeljem ugovora) predavačima, izvođačima i drugim vanjskim suradnicima
  • najam/zakup/koncesijska naknada za prostor za održavanje događanja
  • troškove smještaja te putne troškove predavača, izvođača i vanjskih suradnika
  • zakup medijskog prostora (oglašavanje u tisku, radiju, vanjsko oglašavanje, on-line oglašavanje)
  • usluge zaštitarske službe
  • izrada promotivnih materijala događanja
  • administrativno-računovodstveni troškovi
  • drugi zavisni troškovi organiziranja događanja koje Grad Rijeka ocijeni opravdanima.

Bespovratna sredstva potpore ne mogu se dodijeliti odnosno ne smiju se koristiti za:

  • trošak PDV-a
  • kupnju nekretnina te prijevoznih sredstava
  • troškove redovnog poslovanja prijavitelja (plaće i ostala primanja zaposlenih, troškove prijevoza i putovanja zaposlenih, studijska putovanja, pokriće gubitaka, poreze i doprinose, kamate na kredite, carinske i uvozne pristojbe ili bilo koje druge naknade)
  • obnovu baštine
  • izradu promotivnih i informativnih materijala nevezanih uz događanje (internet stranice, prospekti, karte, audiovizualni materijali i zapisi, objave na društvenim mrežama,aplikacije i drugi digitalni alati)
  • suvenire
  • izradu programskih dokumenata (marketinški plan i sl.)
  • turističku signalizaciju, izradu studija, elaborate, projektne i druge dokumentacije
  • sve druge troškove koji nisu vezani za realizaciju događanja iz prijave.

Prihvatljivi troškovi su namjenski troškovi koji su nastali od 1. siječnja 2025. godine te koji su plaćeni do dana podnošenja Izvješća o provedbi događanja.

Visina potpore

Minimalni iznos financijskih sredstava koji se može prijaviti i dodijeliti po pojedinom događanju ovisno o kategoriji događanja i broju bodova ostvarenih prema kriterijima iz Javnog poziva iznosi 500,00 eura, dok je maksimalan iznos potpore 10.000,00 eura.

U 1. kategoriju događanja spadaju gospodarska događanja poput kongresa, sajmova i sajamskih manifestacija. Minimalni iznos koji se može dodijeliti po događanju iznosi 2.000,00 eura, dok je maksimalni iznos 10.000,00 eura ovisno o broju bodova i to:

  • od 55 bodova do 75 bodova – maksimalno 4.000,00 eura
  • od 80 bodova do 90 bodova – maksimalno 7.000,00 eura
  • od 95 bodova do 105 bodova – maksimalno 10.000,00 eura.

U 2. kategoriju događanja spadaju eno-gastronomska događanja. Minimalni iznos koji se može dodijeliti po događanju iznosi 1.000,00 eura, dok je maksimalan iznos 7.000,00 eura ovisno o broju bodova i to:

  • od 55 bodova do 75 bodova – maksimalno 2.000,00 eura
  • od 80 bodova do 90 bodova – maksimalno 4.000,00 eura
  • od 95 bodova do 105 bodova – maksimalno 7.000,00 eura.

U 3. kategoriju događanja spadaju ostala događanja koja za cilj imaju promociju poduzetništva i razvoj Rijeke kao turističke destinacije poput festivala, izložbi i različitih promocija. Minimalni iznos koji se može dodijeliti po događanju iznosi 500,00 eura dok je maksimalni iznos 4.000,00 eura ovisno o broju bodova i to:

  • od 55 bodova do 75 bodova – maksimalno 1.000,00 eura
  • od 80 bodova do 90 bodova – maksimalno 2.000,00 eura
  • od 95 bodova do 105 bodova – maksimalno 4.000,00 eura.

Ukoliko prijavitelj zatraži iznos koji je manji od pripadajućeg iznosa za pojedinu kategoriju događanja i prema broju bodova dodijelit će mu se zatraženi iznos.

KRITERIJI ZA ODOBRAVANJE POTPORE

Nakon administrativne kontrole prijava samo potpune prijave ulaze u postupak bodovanja te se rangiraju sukladno ostvarenom broju bodova.

Ako korisnik mjere stekne pravo na potporu u trenutku u kojem po ovom Javnom pozivu preostane manji iznos sredstava od ostvarenog iznosa potpore (kao posljednji u nizu prema kriteriju bodovanja koji ostvaruje pravo na potporu), korisniku će se dodijeliti potpora u visini preostalog iznosa.

Postupak administrativnog pregleda, ocjene i rangiranja prijava na temelju uvjeta iz ovoga Javnog poziva i kriterija dopuštenosti dodjele potpore male vrijednosti sukladno Uredbi, odnosno odredbama propisa o potporama male vrijednosti, provodi Povjerenstvo za ocjenu prijava (u daljnjem tekstu: Povjerenstvo).

Prijave na Javni poziv boduju se prema sljedećim kriterijima (kriteriji se odnose na događanje):

KRITERIJ BROJ BODOVA
1.  Karakter događanja
    a) međunarodni – sudionici i/ili izlagači iz RH i drugih zemalja 20
    b) nacionalni – bez inozemnih sudionika i izlagača 10
2.  Značaj događanja za promociju i razvoj riječkog gospodarstva te investicijskog potencijala riječkog područja
a) visok 20
b) srednji 10
c) nizak 5
3.  Broj aktivnih sudionika (izlagača, predavača, prezentera)
a)    51 i više 20
b)    od 31 do 50 10
c)    30 i manje 5
 4. Značaj događanja za obogaćivanje i razvoj turističke ponude u destinaciji
b) visok 20
c) srednji 10
d) nizak 5
 5.  Događanje do sada nije ostvarilo potporu od Grada Rijeke po Javnom pozivu za dodjelu nepovratnih potpora za organizaciju događanja na području Grada Rijeke  

5

 6. Suradnja sa znanstvenim, obrazovnim, stručnim i razvojnim institucijama, poticanje razmjene i transfera novih znanja i poslovne prakse te promocija i diseminacija suvremenih tehnologija u sklopu događanja (kroz organizaciju seminara, panel diskusija, stručnih predavanja, demonstracija proizvoda i inovacija i sl.)

5

1. Poticanje razvoja i/ili promocija kreativnih, tehnološki naprednih i inovativnih, zelenih i plavih industrija  

10

2. Poticanje društvenog poduzetništva, poduzetništva žena i mladih (do 30 godina) te ostalih ranjivih skupina 5
MAKSIMALAN BROJ BODOVA 105

Da bi se prijavitelj smatrao prihvatljivim za ostvarenje prava na dodjelu nepovratnih sredstava, mora ostvariti najmanje 55 bodova.

U slučaju da dva ili više prijavitelja ostvare isti broj bodova po prijavi, rangiranje će se izvršiti prema redoslijedu zaprimanja prijave.

Broj događanja koje će se sufinancirati kroz ovaj Javni poziv, ovisi o broju prijava koje su prešle minimalni bodovni prag prema gore navedenim kriterijima i konačnom rangiranju prijava.

Povjerenstvo odlučuje kojoj kategoriji pripada prijavljeno događanje.

Dokumentacija za prijavu

Prijava na Javni poziv mora sadržavati:

  1. Prijavni obrazac
  2. Izvod iz sudskog, obrtnog ili drugog odgovarajućeg registra upisa organizatora
  3. potvrdu nadležne Porezne uprave o stanju duga (ne stariju od 30 dana)
  4. Izjava o davanju suglasnosti za obradu podataka
  5. Izjava o nepostojanju dvostrukog financiranja
  6. Izjava o korištenim potporama male vrijednosti- Izj 25

Grad Rijeka zadržava pravo od prijavitelja zatražiti dodatna pojašnjenja i dokumentaciju u svrhu ocjene prijave.

ROK I NAČIN PODNOŠENJA PRIJAVE I PRIGOVORA

Organizatori događanja prijavu s cjelokupnom dokumentacijom iz točke VI. ovoga Javnog poziva podnose Gradu Rijeci, Upravnom odjelu, od 29. siječnja 2025. godine od 08,00 sati do 14. veljače 2025. godine do 16,00 sati.

Prijave na Javni poziv zaprimaju se isključivo putem portala eUsluge Grada Rijeke u rubrici Poduzetništvo, odnosno Informacijskog servisa Grada Rijeke (on-line prijava/e-obrazac), gdje postoje detaljne upute o postupku podnošenja prijava.

Prijavitelj ima pravo podnošenja prigovora vezanog uz obradu svoje prijave. Rok za prigovor je 10 (deset) kalendarskih dana od dana primitka obavijesti o dodjeli odnosno ne dodjeli potpore. Prigovor mora sadržavati podatke o prijavitelju (ime/naziv, adresa, OIB) – naziv Poziva, – i razloge prigovora, – potpis prijavitelja ili ovlaštene osobe prijavitelja, – ako je primjenjivo, punomoć za podnošenje prigovora. Prijave podnesene od neovlaštene osobe (osoba koja nije prijavitelj ili nije ovlaštena od strane prijavitelja) neće se uzimati u razmatranje. Prigovor se  podnosi u pisanoj formi, putem elektroničke pošte na adresu gospodarstvo@rijeka.hr. O prigovoru odlučuje pročelnica Upravnog odjela u roku od 15 (petnaest) kalendarskih dana od dana primitka prigovora.

PRIJAVE KOJE SE NEĆE RAZMATRATI

Neće se uzeti u razmatranje:

  • prijave s nepotpunom dokumentacijom
  • prijave neprihvatljivih prijavitelja
  • prijave s nepotpuno ispunjenim ili izmijenjenim obrascima
  • prijave prijavitelja koji nisu podmirili dospjela dugovanja prema Gradu Rijeci ili državi s osnova poreznog duga
  • prijave pristigle nakon roka za dostavu prijava

Dokumentacija se ne vraća prijaviteljima. Grad Rijeka zadržava pravo zatražiti uvid u izvornike dokumentacije, dostavljene elektroničkim putem.

POSTUPAK REALIZACIJE PROGRAMA I NAČINI ISPLATE POTPORE

Postupak odabira prijava na temelju postavljenih kriterija te dopuštenosti dodjele potpore male vrijednosti sukladno Uredbi, odnosno odredbama propisa o potporama male vrijednosti, provodi Povjerenstvo. Povjerenstvo se sastoji od tri člana, a čine ga predstavnici Grada Rijeke, Upravnog odjela. Jedan od predstavnika Upravnog odjela u Povjerenstvu ujedno je i voditelj Povjerenstva imenovan od strane pročelnice Upravnog odjela. Povjerenstva saziva sjednice Povjerenstva i priprema dokumentaciju za rad Povjerenstva. Povjerenstvo može valjano odlučivati ako su na sjednici nazočna sva tri člana, a odluke se donose većinom glasova članova Povjerenstva. Svaki član Povjerenstva ima jedan glas.

Na osnovu provedenog Javnog poziva, odnosno postupka ocjene prijava, Gradonačelnik Grada Rijeke donosi odluku (Zaključak) o dodjeli potpora malih vrijednosti.

Lista korisnika koji ostvare pravo na bespovratna sredstva po ovom Javnom pozivu, objavit će se na web stranici Grada Rijeke.

O dodijeljenoj potpori male vrijednosti, izvješćuje se Ministarstvo financija Republike Hrvatske.

Prava i obveza Korisnika iz ovoga Javnog poziva, detaljno će se regulirati Ugovorom između Grada Rijeke i Korisnika. Ugovorom će se urediti: način korištenja potpore, način praćenja realizacije organiziranja događanja, isplata potpore, nadzor namjenskog korištenja potpore i sva druga pitanja vezana za organizaciju i realizaciju događanja i dodjelu potpore.

Korisnik iz ovoga Javnog poziva mora voditi računa o zabrani dvostrukog financiranja.

Korisnik je isključivo odgovoran za izvedbu cjelokupnog događanja kao i prema trećim osobama, što uključuje odgovornost za nastale štete ili povrede bilo koje vrste tijekom provedbe ili uslijed posljedica održavanja događanja.

Grad Rijeka će odobrena nepovratna sredstva doznačiti Korisniku nakon realizacije događanja i po primitku cjelokupne potrebne dokumentacije utvrđene Ugovorom:

  • Izvješća o realizaciji događanja i utrošenim sredstvima potpore po vrstama troška (u daljnjem tekstu: Izvješće)
  • Uz Izvješće se dostavljaju dokazi o zadovoljavanju svakog pojedinog kriterija navedenog u prijavnom obrascu, na temelju kojeg su ostvareni bodovi
  • odgovarajuće dokumentacije o nastalim i potraživanim prihvatljivim troškovima organizacije događanja, odnosno ugovori o nabavi (robe, usluga), računi dobavljača, potvrde o prihvatu (robe, usluga), ugovori o (autorskom) djelu, potvrde, popis i preslike ostalih popratnih dokumenata koji dokazuju prihvatljivost troškova (dokaz o promidžbenim aktivnostima – članci, fotografije, popis sudionika, izvještajna tablica o pokazateljima, i dr.), te dokumentarni dokaz o izvršenim uplatama za nastale troškove (nalozi za plaćanje, bankovni izvadci, potvrde o gotovinskim plaćanjima, isplatnice, blagajnički izvještaji, potvrde o izvršenoj uplati na temelju naloga, JOPPD obrasci ili drugi odgovarajući dokaz).

NAPOMENA: Iznos dodijeljene potpore Korisnik je dužan opravdati u cijelosti.

Rok za dostavu Izvješća i odgovarajuće dokumentacije je 30 dana od dana završetka događanja.

Dostavljeno Izvješće treba biti odobreno od strane Povjerenstva, a rok za isplatu sredstava je 30 dana od dana odobrenja.

U svim vrstama oglašavanja i promotivnim materijalima, osim u radijskim oglasima, obvezna je objava logotipa Grada Rijeke, uz tekstualnu oznaku kojom se komunicira da je projekt/događanje organizirano uz potporu Grada Rijeke.

Ako se realiziraju oglašavanja na društvenim mrežama Facebook, Instagram i X potrebno je u sklopu objave unijeti oznaku @gradrijeka (za društvene mreže X i Instagram), odnosno @grad.rijeka.online za Facebook. Navedene oznake organizator je dužan koristiti i prilikom neplaćenih objava na navedenim društvenim mrežama kojima se promovira projekt/događanje.

Ako projekt/događanje ima vlastitu internet stranicu ili je dio određene internet stranice (u vidu podstranice), na istoj mora biti istaknut logotip Grada Rijeke te tekst kojim se komunicira da je događaj organiziran uz potporu Grada Rijeke. Ukoliko projekt/događanje ima samostalnu stranicu na nekoj od gore navedenih društvenih mreža, na istoj je u opisnom ili sadržajnom dijelu potrebno istaknuti pune nazive Grada Rijeke, uz tekst kojim se komunicira da je projekt/događanje organizirano uz potporu Grada Rijeke. Ako je tehnički moguće, na navedenoj je stranici društvenih mreža potrebno objaviti i logotip Grada Rijeke.

U priopćenjima za medije, medijskim objavama i drugim instrumentima odnosa s javnošću potrebno je istaknuti informaciju da je projekt/događanje sufinancirano sredstvima Grada Rijeke.

Kod sazivanja konferencija za medije, javnih prezentacija i drugih sličnih događaja s ciljem promidžbe projekta/događanja potrebno je istaknuti vizualna obilježja Grada Rijeke u vidu postavljanja samostalnog promotivnog plakata (roll-upa) ili drugog oblika vizuala (npr. digitalni vizuali, logotip na pozadini i dr.) sukladno mogućnostima. Na navedenim događajima organizator je u obvezi omogućiti sudjelovanje predstavnika Grada Rijeke.

U slučaju da Korisnik ne ispunjava svoje obveze uredno, Grad Rijeka može obustaviti isplatu sredstava ili smanjiti iznos sufinanciranja.

Grad Rijeka ima pravo i obvezu pratiti i provjeravati točnost podataka iz dostavljene natječajne dokumentacije, realizaciju projekta/događanja kao i provedbu promotivnih aktivnosti.

Grad Rijeka ima pravo i obvezu provoditi nadzor nad namjenskim korištenjem dodijeljene potpore, što uključuje i kontrolu na licu mjesta u poslovnim prostorijama Korisnika potpore.

Ako davatelj potpore utvrdi nepravilnosti u korištenju potpore, smanjit će iznos sufinanciranja, odnosno obustaviti isplatu i/ili naložiti Korisniku povrat potpore u dijelu u kojem je utvrđena nepravilnost.

Dodatne informacije mogu se dobiti putem e-maila: dario.dobrilovic@rijeka.hr; vesna.martic@rijeka.hr, verica.sabo@rijeka.hr; i na brojeve telefona: 209-214, 209-585 i 209-592.