Grad Rijeka, Upravni odjel za gospodarstvo, razvoj, ekologiju i europske projekte objavljuje Javni poziv za podnošenje prijava za dodjelu nepovratnih subvencija iz Općeg programa mjera poticanja razvoja poduzetništva na području grada Rijeke

Sukladno odredbi članka 14. Općeg programa mjera poticanja razvoja poduzetništva na području grada Rijeke (“Službene novine Grada Rijeke“ broj 7/14, 9/18,7/19 i 17/19-pročišćeni tekst), Gradonačelnik Grada Rijeke objavljuje sljedeći:

Javni poziv za podnošenje prijava za dodjelu nepovratnih potpora iz Općeg programa mjera poticanja razvoja poduzetništva na području grada Rijeke

PREDMET JAVNOG POZIVA       

Predmet ovog Javnog poziva je dodjela nepovratnih potpora iz Općeg programa mjera poticanja razvoja poduzetništva na području grada Rijeke s ciljem jačanja konkurentnog nastupa poduzetnika na tržištu te ostvarivanja dodatnog praktičnog obrazovanja i boljeg informiranja u poduzetništvu (u daljnjem tekstu: Javni poziv).

U okviru Javnog poziva realiziraju se sljedeće mjere:

  • Subvencioniranje certificiranja proizvoda i procesa – CERT 24
  • Subvencioniranje izgradnje brenda proizvoda i/ili usluga – SIB 24
  • Subvencioniranje troškova implementacije industrijskog dizajna – SID 24
  • Subvencioniranje nabave i ugradnje strojeva i opreme – SUSO 24
  • Subvencioniranje troškova izrade projektnih prijedloga za sufinanciranje iz fondova Europske unije – SIFEU 24
  • Subvencioniranje troškova stručnog osposobljavanja i usavršavanja zaposlenika – EDU 24

Nepovratne subvencije po Javnom pozivu dodjeljuju se sukladno pravilima sadržanim u Uredbi Komisije (EU) 2023/2831 od 13. prosinca 2023. o primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na de minimis potpore (Službeni list Europske unije, L 2023/2831, 15.12.2023.) (u daljnjem tekstu: Uredba).

PRIHVATLJIVI PRIJAVITELJI – KORISNICI SREDSTAVA

Prihvatljivi prijavitelji – korisnici sredstava iz ovog Javnog poziva su subjekti malog gospodarstva utvrđeni zakonom kojim se uređuje poticanje razvoja malog gospodarstva, a koji su u cijelosti u privatnom vlasništvu sa sjedištem na području grada Rijeke.

Prihvatljivi prijavitelji – korisnici sredstava ne mogu biti gospodarski subjekti koji djeluju u sektorima koji su isključeni iz područja primjene Uredbe.

Također, prihvatljivi prijavitelji – korisnici sredstava ne mogu biti gospodarski subjekti koji su za istu mjeru za koju se prijavljuju prema ovom Javnom pozivu ostvarili subvenciju Grada Rijeke u 2022. i 2023. godini.

SREDSTVA ZA PROVEDBU JAVNOG POZIVA

Za provedbu ovog Javnog poziva u Proračunu Grada Rijeke za 2024. godinu osigurana su sredstva u ukupnom iznosu od 200.000,00 eura.

UVJETI DODJELE NEPOVRATNIH POTPORA 

Nepovratne potpore dodjeljuju se za pokriće dijela troškova izvršenog ulaganja. Korisnicima subvencija koji su u sustavu Poreza na dodanu vrijednost (u daljnjem tekstu: PDV), prihvatljiv trošak biti će umanjen za iznos PDV-a po priloženim računima.

Troškovi se priznaju ako su nastali u razdoblju od 21. rujna 2023. godine (dan raspisivanja Javnog poziva za dodjelu nepovratnih subvencija subjektima malog gospodarstva iz Općeg programa mjera poticanja razvoja poduzetništva na području grada Rijeke za 2023. godinu) do podnošenja prijave na Javni poziv.

Ako je gospodarski subjekt već koristio potpore za troškove za koje traži potporu po ovom Javnom pozivu, iznos potpore koji se dodjeljuje i ostvarenih potpora za taj trošak, neovisno od kojeg tijela je odobren, ne može prelaziti ukupan iznos troškova koje je imao gospodarski subjekt.

Ako korisnik mjere stekne pravo na potporu u trenutku u kojem po ovom Javnom pozivu preostane manji iznos sredstava od ostvarenog iznosa potpore (kao posljednji u nizu prema kriteriju bodovanja koji ostvaruje pravo na subvenciju), korisniku će se dodijeliti potpora u visini preostalog iznosa.

Nepovratne potpore neće se dodijeliti gospodarskim subjektima:

  • nad kojima je otvoren stečajni postupak ili predstečajna nagodba, koji se nalaze u postupku likvidacije te onima koji su obustavili poslovnu djelatnost,
  • koji imaju dospjeli dug s osnova poreza i doprinosa za mirovinsko i zdravstveno osiguranje, osim ako im je sukladno posebnim propisima odobrena odgoda plaćanja navedenih obveza,
  • koji su zadnje dvije godine (u 2022. i 2023. godini) ostvarili pravo na potporu temeljem Općeg programa mjera poticanja razvoja poduzetništva na području grada Rijeke za istu mjeru za koju se prijavljuju po ovom Javnom pozivu,
  • koji imaju dospjeli nepodmireni dug prema Gradu Rijeci na dan 31. kolovoza 2024. godine.

Upravni odjel za gospodarstvo, razvoj, ekologiju i europske projekte ( dalje u tekstu: Upravni odjel) će prijavitelja, za kojeg se provjerom kod Upravnog odjela za financije Grada Rijeke utvrdi da ima dospjeli nepodmireni dug prema Gradu Rijeci, pozvati da u roku od 10 kalendarskih dana od dana dostavljene obavijesti o postojanju duga isti i podmiri te dostavi dokaz o podmirenju. Ukoliko prijavitelj ne podmiri dug i ne dostavi dokaz o podmirenju u danom roku Upravni odjel će prijavu odbaciti. Obavijest o postojanju duga Upravni odjel prijaviteljima / dužnicima dostavlja na e-mail adresu navedenu u e-obrascu prijave na Javni poziv.

Nepovratne potpore dodjeljuju se prema uvjetima određenim za provedbu mjera kako slijedi:  

Subvencioniranje certificiranja proizvoda i procesa

Nepovratne potpore dodjeljuju se za troškove uvođenja i implementacije sustava upravljanja kvalitetom, okolišem i energijom, certificiranje sukladnosti vlastitih proizvoda prema međunarodno priznatim standardima i normama u visini od 50% troškova, a u iznosu od najmanje 200,00 eura do najviše 2.000,00 eura. Potpore se odobravaju i za obnovu certifikata, ako je riječ o obnovi certifikata radi isteka redovnog roka trajanja certifikata. U obzir dolaze samo certifikati dobiveni od ovlaštenih akreditacijskih ustanova.

Prijave se podnose na e-obrascu CERT-24 kojem se prilaže:

  • Izjava i izvješće o primljenim  potporama male vrijednosti (Obrazac IZJ-24),
  • Izjava o nepostojanju dvostrukog financiranja,
  • Izjava o davanju suglasnosti za obradu osobnih podataka,
  • dokaz o dobivenom certifikatu – preslika certifikata i/ili obnove certifikata,
  • računi za uvođenje sustava certificiranja, troškove edukacije kod uvođenja ili za obnovu sustava certificiranja, koji su izdani nakon 21. rujna 2023. godine i glase na prijavitelja  (minimalan iznos pojedinačnog računa mora biti 130,00 eura bez PDV-a),
  • izvodi iz bankovnog računa prijavitelja kojima se dokazuje izvršeno plaćanje računa (izvadak je potrebno skenirati/priložiti uz svaki pojedinačni račun),
  • potvrda Porezne uprave o stanju duga (ne starija od 30 dana od dana podnošenja zahtjeva) iz koje je razvidno da nema duga s osnova poreza i doprinosa za mirovinsko i zdravstveno osiguranje, osim ako je podnositelju prijave, sukladno posebnim propisima, odobrena odgoda plaćanja navedenih obveza,
  • dokumentacija na temelju koje se ocjenjuje prijava prema opisu iz tablice kriterija.

Dokumentacija koje se prilaže e-obrascu smije biti u sljedećim formatima: pdf, jpg, jpeg i zip. Izjave koje se prilažu moraju biti ispunjenje u cijelosti te potpisane od strane ovlaštene osobe prijavitelja.

Subvencioniranje izgradnje brenda proizvoda i/ili usluga

Nepovratne potpore dodjeljuju se za troškove definiranja vizualnog identiteta (logotipa, naziva i tipografije), kreiranja strategije razvoja novoga brenda ili izmjene postojećega i s tim u vezi provedbe medijske kampanje (isključivo za razvoj novog ili izmjenu postojećeg brenda) u visini od 50% troškova, a u iznosu od najmanje 270,00 eura do najviše 2.000,00 eura.

Prijave se podnose na e-obrascu SIB-24 kojem se prilaže:

  • Izjava i izvješće o primljenim  potporama male vrijednosti (Obrazac IZJ-24),
  • Izjava o nepostojanju dvostrukog financiranja,
  • Izjava o davanju suglasnosti za obradu osobnih podataka,
  • računi za plaćene troškove izrade vizualnog identiteta, odnosno kreiranja strategije razvoja brenda i provedbe medijske kampanje koji su izdani nakon 21. rujna 2023. godine koji glase na prijavitelja (minimalan iznos pojedinačnog računa mora biti 130,00 eura bez PDV-a)
  • izvodi iz bankovnog računa prijavitelja kojima se dokazuje izvršeno plaćanje računa (izvadak je potrebno skenirati/priložiti uz svaki pojedinačni račun),
  • potvrda Porezne uprave o stanju duga (ne starija od 30 dana od dana podnošenja zahtjeva) iz koje je razvidno da nema duga s osnova poreza i doprinosa za mirovinsko i zdravstveno osiguranje, osim ako je podnositelju prijave sukladno posebnim propisima, odobrena odgoda plaćanja navedenih obveza,
  • dokumentacija na temelju koje se ocjenjuje prijava prema opisu iz tabele kriterija.

Dokumentacija koje se prilaže e-obrascu smije biti u sljedećim formatima: pdf, jpg, jpeg i zip.Izjave koje se prilažu moraju biti ispunjenje u cijelosti te potpisane od strane ovlaštene osobe prijavitelja.

Subvencioniranje troškova implementacije industrijskog dizajna

Nepovratne potpore dodjeljuju se za troškove nabave i implementacije industrijskog dizajna u novi ili unaprijeđeni proizvod u visini od 50% troškova, a u iznosu od najmanje 700,00 eura do najviše 4.000,00 eura.

Prijave se podnose na e-obrascu SID-24, kojem se prilaže:

  • Izjava i izvješće o primljenim  potporama male vrijednosti (Obrazac IZJ-24),
  • Izjava o nepostojanju dvostrukog financiranja,
  • Izjava o davanju suglasnosti za obradu osobnih podataka,
  • računi za troškove implementacije industrijskog dizajna koji su izdani nakon 21. rujna 2023. godine i koji glase na prijavitelja (minimalan iznos pojedinačnog računa mora biti 130,00 eura bez PDV-a),
  • izvodi iz bankovnog računa prijavitelja kojima se dokazuje izvršeno plaćanje računa (izvadak je potrebno skenirati/priložiti uz svaki pojedinačni račun),
  • potvrda Porezne uprave o stanju duga (ne starija od 30 dana od dana podnošenja zahtjeva) iz koje je razvidno da nema duga s osnova poreza i doprinosa za mirovinsko i zdravstveno osiguranje, osim ako je podnositelju prijave sukladno posebnim propisima odobrena odgoda plaćanja navedenih obveza,
  • dokumentacija na temelju koje se ocjenjuje prijava, prema opisu iz tabele kriterija.

Dokumentacija koje se prilaže e-obrascu smije biti u sljedećim formatima: pdf, jpg, jpeg i zip.Izjave koje se prilažu moraju biti ispunjenje u cijelosti te potpisane od strane ovlaštene osobe prijavitelja.

Subvencioniranje nabave i ugradnje strojeva i opreme

Nepovratne potpore dodjeljuju se za troškove nabave i ugradnje te najma strojeva i opreme (strojevi i oprema za proizvodnju, obradu i doradu, tehnološki napredniji strojevi i oprema koji korisniku podižu kvalitetu proizvoda) u visini od 50% troškova i to:

  1. gospodarski subjekti koji su registrirani (prema NKD-u) za obavljanje jedne od sljedećih djelatnosti (kao primarne djelatnosti upisane u Registar poslovnih subjekata DZS-a): Prerađivačka industrija, područje C od odjeljka 10 do 31. Opskrba vodom; uklanjanje otpadnih voda, gospodarenje otpadom te djelatnosti sanacije otpada, područje E od odjeljka 36 do 39, Stručne, znanstvene i tehničke djelatnosti, područje M, Odjeljak 72., Skupina 72.1. – u iznosu od najmanje 1.000,00 eura do najviše 10.000,00 eura
  2. svi ostali gospodarski subjekti (osim prethodno navedenih prema NKD-u) – u iznosu od najmanje 300,00 eura do najviše 2.700,00 eura.

Pored navedenih troškova, prijavitelji po ovoj mjeri mogu ostvariti potporu za nabavu opreme i uređaja, koji su vezani za ulaganja u tranziciju korištenja energenata u poslovnim procesima, odnosno poslovnoj infrastrukturi na štedljivije i obnovljive izvore energije (ulaganja u solarne elektrane, solarne panele, dizalice topline, uređaje za korištenje biomase i geotermalne energije, kondenzacijske bojlere te ostale uređaje sa energetskom uštedom energije) u visini od 50% troškova, a u iznosu od najmanje 700,00 eura do najviše 2.700,00 eura.

Troškovi nabave velikih radnih strojeva u području građevinarstva i transporta (strojevi za iskope i zemljane radove, strojevi za prijevoz i prijenos tereta, strojevi za bušenje, strojevi za ravnanje i nabijanje zemlje te završne radove), troškovi nabave i najma prijevoznih sredstava te ulaganja u poljoprivredne strojeve i opremu neće se priznati. Također, neće se priznati troškovi komunikacijske opreme (pametni telefoni, pametni satovi, smart home) i multimedije (tv uređaji, media player-i, prijenosna multimedija).

Prijave se podnose na e-obrascu SUSO-24, kojem se prilaže:

  • Izjava i izvješće o primljenim  potporama male vrijednosti (Obrazac IZJ-24),
  • Izjava o nepostojanju dvostrukog financiranja,
  • Izjava o davanju suglasnosti za obradu osobnih podataka,
  • računi za troškove nabave i ugradnje te najma strojeva i opreme (minimalan iznos pojedinačnog računa mora biti 130,00 eura bez PDV-a), koji su izdani nakon 21. rujna 2023. godine i glase na prijavitelja,
  • izvodi iz bankovnog računa prijavitelja kojima se dokazuje izvršeno plaćanje računa (izvadak je potrebno skenirati/priložiti uz svaki pojedinačni račun),
  • potvrda Porezne uprave o stanju duga (ne starija od 30 dana od dana podnošenja zahtjeva) iz koje je razvidno da nema duga s osnova poreza i doprinosa za mirovinsko i zdravstveno osiguranje, osim ako je podnositelju prijave sukladno posebnim propisima, odobrena odgoda plaćanja navedenih obveza,
  • dokumentacija na temelju koje se ocjenjuje prijava, prema opisu iz tabele kriterija.

Dokumentacija koje se prilaže e-obrascu smije biti u sljedećim formatima: pdf, jpg, jpeg i zip.Izjave koje se prilažu moraju biti ispunjenje u cijelosti te potpisane od strane ovlaštene osobe prijavitelja. 

Subvencioniranje troškova izrade projektnih prijedloga za sufinanciranje iz fondova Europske unije

Nepovratne potpore dodjeljuju se za troškove savjetodavnih usluga pri izradi projektne prijave: priprema i analiza sadržaja projekta (ciljne grupe, dionici, analiza sektora), analiza problema, osmišljavanje ciljeva i očekivanih rezultata projekta te ostvarivih indikatora rezultata, finalizacija logičke matrice, izrada concept note-a, razrada aktivnosti i radnih paketa, identifikacija projektnih partnera, popunjavanje obrazaca prijave i priprema popratne dokumentacije za prijavu na natječaj. Potpore se po ovoj mjeri daje u visini do 50%  troškova, a u iznosu od najmanje 400,00 eura do najviše 4.000,00 eura.

Prijave se podnose na e-obrascu SIFEU-24, kojem se prilaže:

  • Izjava i izvješće o primljenim  potporama male vrijednosti (Obrazac IZJ-24),
  • Izjava o nepostojanju dvostrukog financiranja,
  • Izjava o davanju suglasnosti za obradu osobnih podataka,
  • računi za troškove savjetodavnih usluga nastali pri izradi projektne prijave, koji su izdani nakon 21. rujna 2023. godine i glase na prijavitelja (minimalan iznos pojedinačnog računa mora biti 130,00 eura bez PDV-a),
  • izvodi iz bankovnog računa prijavitelja kojima se dokazuje izvršeno plaćanje računa (izvadak je potrebno skenirati/priložiti uz svaki pojedinačni račun),
  • potvrda Porezne uprave o stanju duga (ne starija od 30 dana od dana podnošenja zahtjeva) iz koje je razvidno da nema duga s osnova poreza i doprinosa za mirovinsko i zdravstveno osiguranje, osim ako je podnositelju prijave, sukladno posebnim propisima, odobrena odgoda plaćanja navedenih obveza,
  • dokumentacija na temelju koje se ocjenjuje prijava, prema opisu iz tabele kriterija,

Dokumentacija koje se prilaže e-obrascu smije biti u sljedećim formatima: pdf, jpg, jpeg i zip.Izjave koje se prilažu moraju biti ispunjenje u cijelosti te potpisane od strane ovlaštene osobe prijavitelja.

Subvencioniranje troškova stručnog osposobljavanja i usavršavanja zaposlenika

Nepovratne potpore se dodjeljuju za troškove stručnog osposobljavanja i usavršavanja zaposlenika subjekata malog gospodarstva kroz formalne i neformalne oblike osposobljavanja (tečajevi, seminari, savjetovanja, radionice) kojima se osigurava kontinuirano podizanje stručnih znanja zaposlenika od značaja za obavljanje poslova njihova radnog mjesta u visini od 50% troškova, a u iznosu od najmanje 150,00 eura do najviše 2.000,00 eura.

Troškovi nastali u okviru formalnog obrazovanja (u nekoj obrazovnoj ustanovi prema definiranom nastavnom planu i programu) kojima se stječu srednjoškolska ili akademska zvanja neće se priznati. Također, neće se priznati troškovi sudjelovanja na skupovima i kongresima, kao ni putni troškovi te troškovi nabave stručne literature.

Prijave se podnose na propisanom e-obrascu  EDU-24, kojem se prilaže:

  • Izjava i izvješće o primljenim  potporama male vrijednosti (Obrazac IZJ-24),
  • Izjava o nepostojanju dvostrukog financiranja,
  • Izjava o davanju suglasnosti za obradu osobnih podataka,
  • računi za troškove stručnog osposobljavanja/usavršavanja koji su izdani nakon 21. rujna 2023. godine i glase na prijavitelja (minimalan iznos pojedinačnog računa mora biti 70,00 eura bez PDV-a),
  • izvodi iz bankovnog računa prijavitelja kojima se dokazuje izvršeno plaćanje računa (izvadak je potrebno skenirati/priložiti uz svaki pojedinačni račun),
  • certifikat ili potvrda o završenoj edukaciji ili potvrda, odnosno dokaz o sudjelovanju na savjetovanju, radionici i sl., dokaz da je polaznik edukacije zaposlenik prijavitelja (posljednji JOPPD obrazac ili ugovor o radu) osim za vlasnika obrta ili nositelja samostalnih zanimanja.
  • potvrda Porezne uprave o stanju duga (ne starija od 30 dana od dana podnošenja zahtjeva) iz koje je razvidno da nema duga s osnova poreza i doprinosa za mirovinsko i zdravstveno osiguranje, osim ako je podnositelju prijave sukladno posebnim propisima, odobrena odgoda plaćanja navedenih obveza,
  • dokumentacija na temelju koje se ocjenjuje prijava, prema opisu iz tabele kriterija,

Dokumentacija koje se prilaže e-obrascu smije biti u sljedećim formatima: pdf, jpg, jpeg i zip.Izjave koje se prilažu moraju biti ispunjenje u cijelosti te potpisane od strane ovlaštene osobe prijavitelja.

Grad Rijeka je ovlašten provoditi kontrolu utroška dodijeljenih nepovratnih subvencija u roku od godine dana od dana dodjeljivanja sredstava, koja uključuje kontrolu na licu mjesta (kod poduzetnika), odnosno dvije godine kada se radi o dodijeli bespovratnih sredstava za subvencioniranje dugotrajne imovine.

POSTUPAK DODJELE

Postupak odabira prijava na temelju ocjene postavljenih kriterija te dopuštenosti dodjele potpore male vrijednosti sukladno Uredbi, odnosno odredbama propisa o potporama male vrijednosti, provodi Povjerenstvo za ocjenu prijava.

U postupku odabira formirat će se rang lista najbolje ocijenjenih prijava koje u potpunosti udovoljavaju uvjetima natječaja.

Na osnovu provedenog Javnog poziva, odnosno postupka ocjene prijava, gradonačelnik Grada Rijeke donosi odluku (Zaključak) o dodjeli potpora malih vrijednosti.

S prijaviteljem koji na temelju odluke gradonačelnika Grada Rijeke ostvari pravo na dodjelu potpore male vrijednosti, sklopit će se Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava (u daljnjem tekstu: Ugovor).  O lokaciji i terminu potpisivanja Ugovora, korisnici potpora bit će pojedinačno obaviješteni. Ako se prijavitelj ne odazove potpisivanju Ugovora u roku određenom od strane Upravnog odjela subvencija će se dodijeliti sljedećem prijavitelju sa rang liste.

Odobrena potpora doznačit će se na poslovni račun korisnika, nakon što korisnik potpore sklopi Ugovor s Gradom Rijeka.

Lista korisnika koji ostvare pravo na nepovratne subvencije po ovom Javnom pozivu, objavit će se na web stranici Grada Rijeke.

O dodijeljenoj potpori male vrijednosti, izvješćuje se Ministarstvo financija Republike Hrvatske.

KRITERIJI ZA OCIJENU PRIJAVA

Prijave na Javni poziv boduju se prema sljedećim kriterijima:

 

Naziv kriterija Opis kriterija

Vrijednost kriterija

 

Primarna djelatnost gospodarskog subjekta –  prijavitelja na Javni poziv prema Pravilniku o razvrstavanju poslovnih subjekata prema Nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti 2007. – NKD 2007 (NN, br. 55/16. i 35/18.).

I. Kategorija

(NKD odjeljci/razredi: od 10 do 33, 58, 59.1, 59.2, 61.10, 61.20, 61.30, 61.90. 62.01, 62.02, 62.03, 62.09, 63.11, 71.11, 73, 74.10, 74.20 95.1, 90 i 91  – 4 boda

II. Kategorija

(NKD odjeljci/razredi: od 69 do 75 – svi razredi osim onih navedenih u I Kategoriji, od 55 do 56, 79 – 3 boda

III. Kategorija

(NKD odjeljci/razredi: 86.20, 93 – 2 boda

IV. Kategorija

(NKD odjeljci/razredi: svi odjeljci/razredi koji nisu navedeni u Kategorijama od I do III, osim odjeljka od 01 do 03 te odjeljka 92 – 1 bod

od 1 do 4 boda

Usklađenost ulaganja prijavitelja sa Planom razvoja grada Rijeke 2021.-2027.,      u okviru Specifičnih ciljeva:

2.1. Konkurentno gospodarstvo i luka u dobu novih industrija

2.2. Inovativna Rijeka: poticanje istraživanja i na znanju temeljenih industrija

 

Ulaganja (u postojeće ili nove proizvode, usluge ili procese poslovanja) prijavitelja na Javni poziv doprinijela su:

 

  • digitalizaciji usluga ili procesa poslovanja – 2 boda

 

  • uvođenju novih (naprednijih) tehnologija u poslovni proces – 4 boda

 

  • razvoju inovativnih proizvoda i usluga koji se nude na tržištu – 6 bodova

od 2 do 6 bodova

 

Poticanje mladih poduzetnika (do 29 godina)

Starost prijavitelja vlasnika obrta, slobodnog zanimanja, komplementara, odnosno vlasnika trgovačkog društva koje podnosi prijavu na Javni poziv (prema kriterijima Hrvatskog zavoda za zapošljavanje)

 

  • vlasnik obrta, slobodnog zanimanja, komplementar ili vlasnik /vlasnici) najmanje 51% temeljnog kapitala u trgovačkom društvu koje podnosi prijavu na Javni poziv je mlađi od 25 godina – 1 bod
  • vlasnik obrta, slobodnog zanimanja, komplementar ili vlasnik /vlasnici najmanje 51% temeljnog kapitala u trgovačkom društvu koje podnosi prijavu na Javni poziv ima od 25 do 29 godina – 0,5 boda
od 0,5 do 1 boda
Poticanje žena poduzetnica

Status žene poduzetnice u odnosu na vlasničku strukturu prijavitelja

 

  • žena je samostalna vlasnica obrta, slobodnog zanimanja, komplementar ili je najmanje 51% temeljnog kapitala u trgovačkom društvu koje podnosi prijavu na javni poziv u vlasništvu žene / žena – 1 bod

 

  • prijavitelj je obrt u kojem je/su žena/e suvlasnik/ce istog s 25% udjela ili trgovačko društvo u kojem je žena vlasnica odnosno u kojem su žene vlasnice najmanje 25 % temeljnog kapitala – 0,5 boda

od 0,5 do 1 boda

 

Horizontalni kriteriji

Kriteriji opisuju promicanje uključenosti ranjivih skupina te društveno odgovornog poslovanja

 

  • prijavitelj zapošljava osobe s invaliditetom – 0,5 bodova

 

  • Prijavitelj (gospodarski subjekt) je u periodu od osnivanja sudjelovao (materijalno ili financijski) u lokalnim inicijativama i projektima te sponzorirao događaje ili organizacije dobrotvornog karaktera –  0,5 bodova

 

0,5 bodova po kriteriju

 

Dokumentacija koju prilaže podnositelj prijave, a na temelju koje se vrednuju pojedini kriteriji:

Primarna djelatnost gospodarskog subjekta – prijavitelja na Javni poziv prema Pravilniku o razvrstavanju poslovnih subjekata prema Nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti 2007. – NKD 2007 (NN, br. 55/16. i 35/18.). Obzirom na strateško opredjeljenje Grada Rijeke, definirano Planom razvoja grada Rijeke 2021.-2027. o poticanju pojedinih djelatnosti bitnih za gospodarski razvoj, u opisu kriterija definirane su četiri kategorije prema kojima se boduju prijavitelji na Javni poziv.

I. Kategorija (Prerađivačke djelatnosti, ICT i Kreativne industrije)

Prerađivačka industrija područje C od 10 do 33, 58 Izdavačke djelatnosti, 59.1 Proizvodnja i distribucija filmova, videofilmova i televizijskog programa, 59.20 Djelatnosti snimanja zvučnih zapisa i izdavanja glazbenih zapisa, 61.10 Djelatnosti žičane telekomunikacije, 61.20 Djelatnosti bežične telekomunikacije, 61.30 Djelatnosti satelitske telekomunikacije, 61.90 Ostale telekomunikacijske djelatnosti, 62.01 Računalno programiranje, 62.02 Savjetovanje u vezi s računalima, 62.03 Upravljanje računalnom opremom i sustavom, 62.09 Ostale uslužne djelatnosti u vezi s informacijskom tehnologijom i računalima, 63.11, 71.11 Arhitektonske djelatnosti, 73 Promidžba (reklama i propaganda) i istraživanje tržišta, 74.10 Specijalizirane dizajnerske djelatnosti, 74.20 Fotografske djelatnosti, 90 Kreativne, umjetničke i zabavne djelatnosti i 91 Knjižnice, arhivi, muzeji i ostale kulturne djelatnosti.

II. Kategorija (Stručne, znanstvene i tehničke djelatnosti, Turizam)

Stručne, znanstvene i tehničke djelatnosti područje M – svi odjeljci izuzev onih koji su navedeni u I Kategoriji, Djelatnosti pružanja smještaja te pripreme i usluživanja hrane područje I od 55 do 56, 79 Putničke agencije, organizatori putovanja (turoperatori) i ostale rezervacijske usluge te djelatnosti povezane s njima.

II. Kategorija (Medicinske usluge, Sportske djelatnosti te zabavne i rekreacijske djelatnosti

86.20 Djelatnosti medicinske i stomatološke prakse, 93 Sportske djelatnosti te zabavne i rekreacijske djelatnosti.

IV. Kategorija (sva područja djelatnosti koji nisu navedena u Kategorijama od I do III osim područja A Poljoprivreda, šumarstvo i ribarstvo)

Poduzetnici iz područja A  Poljoprivreda, šumarstvo i ribarstvo neće se uzimati u postupak bodovanja, obzirom da isti nisu prihvatljivi prijavitelji po ovom Javnom pozivu. Također, poduzetnici registrirani u odjeljku 92 Djelatnosti kockanja i klađenja neće se uzimati u razmatranje za bodovanje.

Usklađenost ulaganja prijavitelja sa Planom razvoja grada Rijeke 2021.-2027.

  •  Digitalizacija usluga ili procesa poslovanja (u smislu zadovoljavanja kriterija) obuhvaća: digitalnu nabavu, digitalnu prodaju, digitalni marketing, digitalizaciju proizvodnog procesa te digitalna rješenja koja prijavitelju omogućuju da se poveže sa korisnicima na različitim razinama – od informiranja o kupnji proizvoda ili usluga, pomoći pri odlučivanju i procesu kupnje do razmjene informacija o zadovoljstvu korisnika.
  • Uvođenje novih (naprednijih) tehnologija u poslovni proces (u smislu zadovoljavanja kriterija) obuhvaća: uvođenje senzornih rješenja za praćenje procesa poslovanja (internet stvari- IoT), prikupljanje, skladištenje i obradu velikih količina podataka (Big Data tehnologija) koji se koriste u poslovanju, korištenje 3D tehnologije te umjetne inteligencije (AI).
  • Razvoj inovativnih proizvoda i usluga koji se nude na tržištu (u smislu zadovoljavanja kriterija) obuhvaća novu vrijednost u proizvodu ili usluzi, a koja može biti: patentirani izum, licenca, industrijski dizajn ili neki drugi oblik intelektualnog vlasništva.

Poticanje mladih poduzetnika (do 29 godina)

  •  preslika osobne iskaznice prijavitelja vlasnika obrta, slobodnog zanimanja, komplementara, odnosno vlasnika ili suvlasnika u trgovačkom društvu,
  • preslika društvenog ugovora o osnivanju trgovačkog društva kojim se dokazuje da je mladi poduzetnik, odnosno da su mladi poduzetnici vlasnici najmanje 51% temeljnog kapitala društva, koje podnosi prijavu na Javni poziv.

 Poticanje žena poduzetnica

  • preslika društvenog ugovora o osnivanju trgovačkog društva kojim se dokazuje da je žena vlasnik, odnosno da su žene vlasnici najmanje 51% temeljnog kapitala društva, koje podnosi prijavu na Javni poziv,
  • preslika društvenog ugovora o osnivanju trgovačkog društva kojim se dokazuje da je žena vlasnik, odnosno da su žene vlasnici najmanje 25% temeljnog kapitala društva, koje podnosi prijavu na Javni poziv,
  • preslika ugovora o ortakluku iz kojeg je razvidno da je/su žena/e suvlasnik/ce 25% udjela u zajedničkom obrtu koji podnosi prijavu na Javni poziv.

Horizontalni kriteriji

  • potvrda iz očevidnika zaposlenih i samozaposlenih osoba s invaliditetom HZMO-a, kojom poslodavac prijavitelj na Javni poziv dokazuje da zapošljava osobu s invaliditetom,
  • dokumentirani dokaz (zahvala, uplatnica, fotografija, itd.) da je prijavitelj na Javni poziv u periodu od osnivanja, sudjelovao (materijalno ili financijski) u lokalnim inicijativama i projektima te sponzorirao događaje ili organizacije dobrotvornog karaktera.

Ostali kriteriji ocjenjuju se na temelju unesenih podataka u e-obrazac.

Ako se na temelju priložene, a manjkave dokumentacije ne može objektivno ocijeniti pojedini kriterij, isti se neće bodovati, odnosno ostvarit će 0 bodova.

U slučaju da dva ili više prijavitelja ostvare isti broj bodova po prijavi, rangiranje će se izvršiti prema redoslijedu podnošenja prijave.

PODNOŠENJE PRIJAVA I PRIGOVORA

Javni poziv raspisuje se dana 18. rujna 2024. godine, a prijave na isti zaprimaju se od 23. rujna 2024. godine od 08,00 sati do 11. listopada 2024. godine do 16,00 sati.

Prijave na Javni poziv podnose se Gradu Rijeci, Upravnom odjelu za gospodarstvo, razvoj, ekologiju i europske projekte putem Informacijskog Servisa Grada Rijeke (on-line prijava).

Po ovom Javnom pozivu prijavitelj može podnijeti prijavu na najviše dvije mjere za koje je moguće ostvariti ukupan maksimalan iznos od 10.000,00 eura nepovratnih potpora.

Prijave koje nisu u skladu s navedenim neće se razmatrati.

Grad Rijeka zadržava pravo zatražiti uvid u izvornike dokumentacije, dostavljene elektroničkim putem.

Grad Rijeka će se koristiti javnim evidencijama za potrebe provjere dokumenata i dokaza kojima podnositelji prijave dokazuju da ispunjavaju uvjete za dodjelu subvencija po ovom Javnom pozivu.

Upravni odjel će u slučaju nepotpune ili nejasne prijavne dokumentacije, nepotpuno ispunjenih i izmijenjenih Izjava koje se prilažu prijavi, u postupku administrativne provjere iste odbaciti, odnosno neće biti moguća naknadna dopuna dokumentacije.

Prijavitelj ima pravo podnošenja prigovora vezanog uz obradu svoje prijave. Rok za prigovor je 10 (deset) kalendarskih dana od dana primitka obavijesti o dodjeli odnosno ne dodjeli potpore. Prigovor mora sadržavati podatke o prijavitelju (ime/naziv, adresa, OIB) – naziv Poziva, – naziv mjere po kojoj se prijavitelj prijavio i razloge prigovora, – potpis prijavitelja ili ovlaštene osobe prijavitelja, – ako je primjenjivo, punomoć za podnošenje prigovora. Prijave podnesene od neovlaštene osobe (osoba koja nije prijavitelj ili nije ovlaštena od strane prijavitelja) neće se uzimati u razmatranje. Prigovor se  podnosi u pisanoj formi, putem elektroničke pošte na adresu gospodarstvo@rijeka.hr. O prigovoru odlučuje pročelnica Upravnog odjela u roku od 15 (petnaest) kalendarskih dana od dana primitka prigovora.

Prijavitelji će biti obaviješteni o rezultatima ocjene prijava u roku od 80 kalendarskih dana od dana zatvaranja Javnog poziva. Grad Rijeka zadržava pravo izmjene i dopune te produljenje roka ovog Javnog poziva. Sve eventualne izmjene i dopune Javnog poziva bit će objavljene na isti način kao i Javni poziv (na službenim stranicama Grada Rijeke).

OSTALE ODREDBE

Ovaj Javni poziv objavljuje se na web stranici Grada Rijeke www.rijeka.hr.

Poduzetnicima koji su uključeni u sustav “sms info-poduzetnik” i koji su iskazali interes za dobivanje informacija o javnim pozivima, obavijest o objavljenom Javnom pozivu upućuje se i putem tog sustava.

Dodatne informacije mogu se dobiti na brojeve telefona: 209-592, 209-588, 209-585 i 209-214.