Upravni odjel za gospodarstvo, razvoj, ekologiju i europske projekte raspisuje javni poziv za podnošenje prijava za sufinanciranje projekata učeničkih zadruga u školskoj godini 2025./2026.
Sukladno odredbama Općeg programa mjera poticanja razvoja poduzetništva na području grada Rijeke (“Službene novine Grada Rijeke“ broj 7/14, 9/18, 7/19 i 17/19-pročišćeni tekst), Gradonačelnica Grada Rijeke objavljuje sljedeći:
Javni poziv za podnošenje prijava za sufinanciranje projekata učeničkih zadruga u školskoj godini 2025./2026.
PREDMET JAVNOG POZIVA
Predmet Javnog poziva za podnošenje prijava za sufinanciranje projekta učeničkih zadruga u školskoj godini 2025./2026. (u daljnjem tekstu: Javni poziv) je dodjela bespovratnih sredstava izvannastavnim programima obrazovanja vezanih uz poduzetništvo na području grada Rijeke, radi promicanja poduzetničke kulture i stjecanja poduzetničkih znanja i vještina.
Sredstva se dodjeljuju temeljem Općeg programa mjera poticanja razvoja poduzetništva na području Grada Rijeke („Službene novine Grada Rijeke“ broj 7/14, 9/18, 7/19 i 17/19 – pročišćeni tekst; u daljnjem tekstu: Opći program mjera) osnovnim školama Grada Rijeke, namjenski, za rad učeničkih zadruga, sukladno mjeri Projekti: „Učeničke zadruge“.
Za opremu i materijal potreban za rad zadruga, sufinanciraju se troškovi u iznosu do 398,00 eura, dok za troškove predavača iz područja industrijskog dizajna sufinancira se iznos do 199,00 eura, a sve sukladno Općem programu mjera.
Pod osnovnim školama u ovom Javnom pozivu podrazumijevaju se osnovne škole i javne ustanove Grada Rijeke koje obavljaju djelatnost osnovnog odgoja i obrazovanja.
CILJEVI JAVNOG POZIVA
Ciljevi Javnog poziva su:
- promicanje poduzetničke kulture u osnovnim školama
- razvoj motoričkih vještina i stjecanje poduzetničkih znanja učenika
- stjecanje osnovnih znanja iz područja produkt dizajna
- razvoj kreativnosti učenika kroz osmišljavanje novog proizvoda
KORISNICI SREDSTAVA
Korisnici sredstava su učeničke zadruge osnovane u osnovnim školama Grada Rijeke.
PRIHVATLJIVI TROŠKOVI
Nepovratna sredstva dodjeljuju se za troškove nabave nove opreme i materijala potrebnog za realizaciju projekta učeničke zadruge kojeg škola prijavitelj prijavljuje na Javni poziv (dalje u tekstu: Projekt).
Prilikom prijave, škola je obavezna odabrati unaprijed definirani iznos potpore u e- obrascu (koji ujedno predstavlja maksimalni iznos dobivanja potpore) iz jedne od tri ponuđene kategorije:
- 300,00 eura
- 350,00 eura
- 398,00 eura
Navedeni iznos mora se potkrijepiti odgovarajućom obveznom dokumentacijom uz prijavu.
Nepovratna sredstava dodjeljuju se i za trošak predavača iz područja produkt dizajna. Prilikom prijave, škola je obavezna odabrati unaprijed definirani iznos potpore u e-obrascu (koji ujedno predstavlja maksimalni iznos dobivanja potpore) iz jedne od dvije ponuđene kategorije:
- 150,00 eura
- 199,00 eura
Navedeni iznos mora se potkrijepiti odgovarajućom obveznom dokumentacijom uz prijavu.
Troškovi već nabavljene opreme i materijala, odnosno održane edukacije, prihvatljivi su trošak prema javnom pozivu, ako su nastali od dana 8. rujna 2025. godine, a odnose se na Projekt.
PODNOŠENJE PRIJAVA
Prijave se podnose putem Informacijskog Servisa Grada Rijeke. Nakon registracije ispunjava se e-obrazac prijave na Javni poziv kojem se prilaže tražena dokumentacija.
Obvezna dokumentacija uz prijavu:
- izvadak iz kurikuluma škole za izvannastavnu aktivnost učeničke zadruge
- ponuda/predračun/predugovor/narudžbenica koji glasi na školu za nabavu opreme i materijala potrebnog za Projekt učeničke zadruge (ako se sredstva za nabavu opreme i materijala traže unaprijed)
ili račun/ugovor ili drugi odgovarajući dokaz za nabavu opreme i materijala koji glasi na školu te dokaz plaćanja troška (izvod s računa, ako se sredstva traže za već učinjeni i plaćeni trošak nabave opreme i materijala)- prijavljen trošak dostavom navedene dokumentacije biti će jedini prihvatljivi trošak kojim se može opravdati namjensko trošenje sredstava u odnosu na prijavljeni Projekt
- ponuda, predračun, predugovor ili drugi odgovarajući dokaz koji glasi na školu iz kojeg je vidljiv planirani trošak predavanja/radionica predavača iz područja produkt dizajna i broj planiranih predavanja/radionica (ako se unaprijed traže sredstva za predavanja iz područja produkt dizajna)
ili račun, ugovor ili drugi odgovarajući dokaz koji glasi na školu o provedenim radionicama/predavanjima predavača iz područja produkt dizajna te dokaz plaćanja troška (izvod s računa, ako se sredstva traže za već učinjeni i plaćeni trošak)- prijavljen trošak dostavom navedene dokumentacije biti će jedini prihvatljivi trošak kojim se može opravdati namjensko trošenje sredstava u odnosu na prijavljeni Projekt
Dokumenti zahtijevani po Javnom pozivu dostavljaju se u preslikama. Grad Rijeka (u daljnjem tekstu: Grad) zadržava pravo zatražiti uvid u izvornike istih.
Urednom prijavom smatra se prijava koja sadrži sve podatke na propisanom obrascu i priloženu potpunu dokumentaciju.
U slučaju nedostatka potrebnih podataka ili dokumentacije, Upravni odjel za gospodarstvo, razvoj, ekologiju i europske projekte (u daljnjem tekstu: Upravni odjel) obavijestiti će podnositelja prijave da u roku od 8 radnih dana od dana primitka obavijesti o nedostacima, dostavi potrebne podatke ili dokumentaciju. Ako podnositelj ne dostavi potrebno, smatrat će se da je odustao od prijave.
Komunikacija glede dopune zahtjeva će se provoditi isključivo putem elektroničke pošte, a zahtjevi za dopunom će se slati na e-mail adresu voditelja navedenu u prijavnom obrascu.
Prijava se smatra podnesenom u trenutku zaprimanja potpune dokumentacije.
PROCEDURA DODJELE I ROK ZA PODNOŠENJE PRIJAVA
Sredstva za provedbu ovog Javnog poziva osigurana su u iznosu od 3.000,00 eura u Proračunu Grada Rijeke za 2025. godinu, na poziciji PR04427 Upravnog odjela.
Prijave na Javni poziv podnose se Gradu, Upravnom odjelu za gospodarstvo, razvoj, ekologiju i europske projekte putem Informacijskog Servisa Grada Rijeke (on-line prijava).
Prijave se zaprimaju od 13. listopada 2025. godine od 08:00 sati do 24. listopada 2025. godine do 16:00 sati.
Prijave se obrađuju prema redoslijedu podnesene potpune prijave, a sve sukladno uvjetima iz Javnog poziva.
Prijavi koja prema redoslijedu zaprimanja bude zaprimljena u trenutku kada preostali iznos sredstava nije dovoljan da u potpunosti udovolji zahtjevu, dodijelit će se iznos sredstava koji preostane do zatvaranja Javnog poziva. Prijava neće moći biti odobrena ukoliko bude zaprimljena u trenutku kada su sva planirana sredstva iskorištena.
Upravni odjel obrađuje podnesene prijave i predlaže Gradonačelnici donošenje Zaključka o odobrenju sredstava za projekte učeničkih zadruga.
Prijavitelji će biti obaviješteni o rezultatima obrade prijava u roku od 30 kalendarskih dana od dana zatvaranja Javnog poziva, odnosno po donošenju Zaključka Gradonačelnice.
Nakon donošenja Zaključka, sklapa se Ugovor o sufinanciranju projekta učeničke zadruge u kojem se ugovara obaveza, rok i način dostavljanja izvješća o radu učeničke zadruge i namjenskom trošenju dodijeljenih sredstava. Isti mora biti odgovarajući sa prijavljenim projektom i dostavljenom dokumentacijom uz prijavu (prijavljeni troškovi jedini su prihvatljivi troškovi projekta) u školskoj godini 2025./2026. te načinom vršenja kontrole namjenskog trošenja sredstava.
OSTALE ODREDBE
Javni poziv objavljuje se na mrežnim stranicama Grada www.rijeka.hr.
Dodatne informacije mogu se dobiti putem e-maila gospodarstvo@rijeka.hr