Upravni odjel za gospodarstvo, razvoj, ekologiju i europske projekte Grada Rijeke objavio je Javni poziv za podnošenje zahtjeva za dodjelu nepovratnih potpora gospodarskim subjektima s ostvarenim padom prometa u 2024. u odnosu na 2023. godinu zbog radova izvedenih u sklopu projekta “Poboljšanje vodnokomunalne infrastrukture na području aglomeracije Rijeka“.

PREDMET JAVNOG POZIVA 

Predmet Javnog poziva za podnošenje zahtjeva za dodjelu nepovratnih potpora gospodarskim subjektima s ostvarenim padom prometa u 2024. u odnosu na 2023. godinu (u daljnjem tekstu: promatrano razdoblje) zbog radova izvedenih u sklopu projekta “Poboljšanje vodnokomunalne infrastrukture na području aglomeracije Rijeka“ (u daljnjem tekstu: Javni poziv), dodjela je potpora gospodarskim subjektima koji svoju djelatnost obavljaju u poslovnim prostorima u ulicama koje se nalaze ili gravitiraju koridoru radova koji su se izvodili u sklopu navedenog projekta, a koji su uslijed izvođenja istih imali otežano poslovanje i evidentiran pad prometa od 20% i više u promatranom razdoblju.

Pad prometa podrazumijeva pad poslovnih prihoda/primitaka od obavljanja redovne djelatnosti.

Nepovratne potpore po Javnom pozivu dodjeljuju se sukladno pravilima sadržanim u Uredbi Komisije (EU) 2023/2831 od 13. prosinca 2023. o primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na de minimis potpore (Službeni list Europske unije, L 2023/2831, 15.12.2023.) (u daljnjem tekstu: Uredba).

PRIHVATLJIVI PRIJAVITELJI/KORISNICI POTPORA

Prihvatljivi prijavitelji/korisnici potpora iz ovog Javnog poziva subjekti su malog gospodarstva utvrđeni Zakonom o poticanju razvoja malog gospodarstva („Narodne novine“ broj 29/02, 63/07, 53/12, 56/13 i 121/16; u daljnjem tekstu: Zakon) kojim se uređuje poticanje razvoja malog gospodarstva, koji mogu dokazati pad prometa od 20% i više u promatranom razdoblju, te koji aktivno obavljaju svoju primarnu registriranu djelatnost (iz popisa djelatnosti) u poslovnim prostorima na adresama kako slijedi:

Trg 111. Brigade Splitska, cijelom dužinom ulice
Adamićeva, cijelom dužinom ulice Trpimirova, od broja 1 do broja 7
Bačvarska, cijelom dužinom ulice Uljarska, cijelom dužinom ulice
Poštanski prolaz Ul. Ignacia Henckea, cijelom dužinom ulice
Gnambova, cijelom dužinom ulice, Trg 128. Brigade
Ribarska, između broja 3 i 4a Ulica Anke Butorac
Korzo 1, 2 i 2B Žabica broj 7
Matije Gupca, od broja 1 do 21 Zadarska, cijelom dužinom ulice
Riva, broj 14a

Zanonova, cijelom dužinom ulice,

Bazarigov prolaz

Scarpina, cijelom dužinom ulice Jadranski trg broj 1,2,2c i 3
Krešimirova ulica – sjeverni kolnik i nogostup od k.br. 18 do k.br. 1 i južni kolnik (Krešimirova 1)  

Navedene adrese usklađene su sa popisom ulica i adresa dobivenim od strane  KD ViK d.o.o Rijeka kao investitora u okviru projekta “Poboljšanje vodnokomunalne infrastrukture na području aglomeracije Rijeka“.

Poduzetnici koji imaju direktan i jedini ulaz u poslovni prostor u kojem obavljaju osnovnu djelatnost sa navedenih adresa dok im je sjedište registrirano na drugoj adresi, mogu podnijeti prijavu na Javni poziv.

Prihvatljivi prijavitelji/korisnici prema Javnom pozivu subjekti su malog gospodarstva registrirani prema Odluci o nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti 2025. –NKD 2025.(„Narodne novine“ 47/2024) za obavljanje primarne djelatnosti u nastavku (popis djelatnosti):

Područje C (PRERAĐIVAČKA INDUSTRIJA):

Odjeljak 10 (isključivo skupina 10.7 – Proizvodnja pekarskih proizvoda i tjestenine)

 

Odjeljak 14 – Proizvodnja odjeće

 

Odjeljak 18 – Tiskanje i umnožavanje snimljenih zapisa

 

Odjeljak 32 (isključivo skupine 32.1 – Proizvodnja nakita, imitacije nakita (bižuterije) i srodnih proizvoda i

 

32.9 – Prerađivačka industrija, d.n.)

 

Područje G (TRGOVINA NA VELIKO I NA MALO):

 

Odjeljak 47 – Trgovina na malo
Područje I (SMJEŠTAJ TE PRIPREMA I USLUŽIVANJE HRANE):

 

Odjeljak 56  – Djelatnosti pripreme i usluživanja hrane i pića

 

 

Područje N (STRUČNE, ZNANSTVENE I TEHNIČKE DJELATNOSTI):

 

Odjeljak 74 (isključivo skupina 74.2 – Fotografske djelatnosti)
Područje T (OSTALE USLUŽNE DJELATNOSTI)

Odjeljak 95 – Popravak i održavanje računala, predmeta za osobnu uporabu i kućanstvo te motornih vozila i motocikala

 

Odjeljak 96 – Osobne uslužne djelatnosti

Korisnici potpore ne mogu biti gospodarski subjekti :

  • koji djeluju u sektorima koji su isključeni iz područja primjene Uredbe
  • koji poslovni prostor ne koriste u svrhu obavljanja osnovne djelatnosti
  • svi oni koji ne zadovoljavaju uvjete propisane za korisnike potpora po ovom Javnom pozivu

UVJETI DODJELE NEPOVRATNIH POTPORA

Prihvatljivi prijavitelji/korisnici moraju dokazati ostvareni (kumulativni) pad prometa od najmanje 20% u 2024. godini u odnosu na 2023. godinu (dalje u tekstu: promatrano razdoblje).

Iznosi pojedinačnih potpora koje se dodjeljuju pojedinom gospodarskom subjektu utvrđuju se s obzirom na postotak ostvarenog i dokazanog pada prometa (prihoda/primitaka) u promatranom razdoblju kako slijedi:

Skupina Ostvareni pad prometa u promatranom razdoblju Iznos potpore (eur)
I 50% i više         do 10.000,00
II od 35 % do 50%         do   8.000,00
III od 20 % do 35 %         do   5.000,00

 

Ukoliko prijavitelj nije poslovao tokom čitave 2023., odnosno 2024. godine, za ostvarenje prava na potporu traži se minimalni period poslovanja od tri mjeseca uz minimalno procijenjeni pad prometa od 20% u promatranom razdoblju. Uz zadovoljenje prethodnog uvjeta, prijavitelj može ostvariti nepovratnu potporu u iznosu do 5.000,00 eura.

Postupkom obrade i ocjena prijava formirat će se lista prijava koje udovoljavaju uvjetima Javnog poziva te ukoliko iznos koji je  osiguran po ovom Javnom pozivu ne bude dostatan za dodjelu svim prihvatljivim prijaviteljima u iznosima definiranima u tablici, ukupni iznos sredstava proporcionalno će se rasporediti na sve prihvatljive prijavitelje.

Navedeno se odnosi i na prijavitelje koji nisu poslovali tijekom čitave 2023., odnosno 2024. godine.

SREDSTVA ZA PROVEDBU JAVNOG POZIVA

Sredstva za provedbu ovog Javnog poziva u iznosu od 100.000,00 eura osigurana su u Proračuna Grada Rijeke za 2025. godinu (u daljnjem tekstu: Proračun) na pozicijama PR04410 i PR07386 Upravnog odjela za gospodarstvo, razvoj, ekologiju i europske projekte (u daljnjem tekstu: Upravni odjel).

POSTUPAK DODJELE

Postupak administrativne provjere i ocjena prijava provodi Povjerenstvo za obradu prijava Upravnog odjela (u daljnjem tekstu: Povjerenstvo) na temelju definiranih kriterija Javnoga poziva te dopuštenosti dodjele potpore male vrijednosti sukladno Uredbi, odnosno odredbama propisa o potporama male vrijednosti.

U slučaju nepotpune ili nejasne prijave, prijavitelja će se pozvati na dopunu dokumentacije ili na pojašnjenje dostavljene dokumentacije i to putem dostavljene e-mail adrese na e-obrascu prijave je dužan traženo dostaviti u roku od 7 dana od dana primitka Zahtjeva za dopunom od strane Upravnog odjela i to putem elektroničke pošte na e-mail adresu gospodarstvo@rijeka.hr. Ako se od prijavitelja zatraži dopuna ili pojašnjenje prijave, datum dostave zatražene dopune ili pojašnjenja smatra se datumom zaprimanja prijave s potpunom dokumentacijom. U slučaju nedostavljanja tražene cjelokupne dopune u zadanom roku, smatrat će se da je prijavitelj odustao od prijave.

Prijave se razmatraju prema redoslijedu zaprimljenih prijava.

Nakon administrativne provjere i utvrđenja pravovaljanosti prijava, odnosno postupka ocjene prijava, a na prijedlog Upravnog odjela, Gradonačelnica Grada Rijeke (u daljnjem tekstu: Gradonačelnica) donosi odluku (Zaključak) o dodjeli potpora malih vrijednosti.

Prijavitelji će biti obaviješteni o rezultatima ocjene prijava u roku od 60 kalendarskih dana od dana zatvaranja Javnog poziva.

S prijaviteljem koji na temelju odluke Gradonačelnice ostvari pravo na dodjelu potpore male vrijednosti, sklopit će se Ugovor. Ako se prijavitelj ne odazove potpisivanju Ugovora u roku određenom od strane Upravnog odjela, smatrat će se da je prijavitelj odustao od potpore.

Odobrena potpora doznačit će se na poslovni račun korisnika u roku od 30 dana od dana sklapanja Ugovora.

O dodijeljenoj potpori male vrijednosti, izvješćuje se Ministarstvo financija Republike Hrvatske.

Obvezna dokumentacija koja se prilaže prijavnom e-obrascu:

  • Izjava o davanju suglasnosti za obradu podataka
  • Izjava o korištenim potporama male vrijednosti
  • Ugovor o zakupu poslovnog prostora
  • Financijska dokumentacija:

3.1. Poslovni subjekti: pravne osobe i obrtnici obveznici poreza na dobit:

  • Prijava poreza na dobit s potvrdom zaprimanja od strane Porezne uprave za posljednju poslovnu godinu
  • Bilanca stanja i Račun dobiti i gubitka za posljednju poslovnu godinu koja se prilaže uz prijavu poreza na dobit
  • Revizorsko izvješće (samo za obveznike revizije)

3.2. Poslovni subjekti: obrtnici obveznici poreza na dohodak i slobodna zanimanja:

  • Prijava poreza na dohodak s potvrdom zaprimanja od strane Porezne uprave za posljednje dvije poslovne godine
  • Knjiga primitaka i izdataka za posljednje dvije poslovne godine sa iskazanom rekapitualcijom primitaka od obavljanja osnovne djelatnosti

3.3. Poslovni subjekti: paušalni obrtnici:

  • Ispunjen obrazac PO-SD – Izvješće o paušalnom dohotku od samostalne djelatnosti i uplaćenom paušalnom porezu na dohodak i prirezu poreza na dohodak za posljednje dvije poslovne godine, s potvrdom zaprimanja.
  • KPR obrazac koji je temelj za obračun PO-SD obrasca za posljednje dvije poslovne godine 

3.4. Za one prijavitelje koji imaju više poslovnih prostora

  • ukoliko isti prijavitelj ima više poslovnih prostora za koje želi ostvariti potporu,  za svaki je poslovni prostor u obvezi podnjeti zasebnu prijavu na Javni poziv.

U tom slučaju, prijavitelj je u obvezi dostaviti dodatno i financijsku dokumentaciju (analitiku financijskih podataka za 2024. i 2023. godinu, odnosno knjigovodstvenu evidenciju ukupnog izosa prometa) za onu poslovnu jedinicu (poslovni prostor) za koji se podnosi zahtjev. Iz analitike podataka potrebno je moći jasno iščitati i utvrditi visinu prometa (poslovnih prihoda od prodaje) za 2023. i 2024. godinu. Navedeni obrasci moraju se ovjeriti potpisom ovlaštene osobe prijavitelja kao i pečatom (ukoliko se pečat koristi).

3.5. Za one prijavitelje koji su poslovali samo dio 2023., odnosno 2024. godine.

  • Izjava o obavljanju poslovne djelatnosti za dio godine.

Grad Rijeka zadržava pravo zatražiti uvid u izvornike dostavljene dokumentacije.

NAČIN I ROKOVI PODNOŠENJA PRIJAVA I PRIGOVORA

Prijave na Javni poziv podnose se Gradu Rijeci, Upravnom odjelu putem Informacijskog Servisa Grada Rijeke (on-line prijava), a upute za prijavu sa potrebnom dokumentacijom dostupne su na portalu eUsluge Grada Rijeke u rubrici Poduzetništvo sa danom objave Javnog poziva.

Ukoliko prijavitelj obavlja primarnu djelatnost u više poslovnih prostora za svaki poslovni prostor podnosi se zasebna prijava.

Prijave na Javni poziv zaprimaju se od dana 16. 10. 2025. godine od 8.00 sati do 03. 11. 2025. godine do 16.00 sati. Prijave zaprimljene nakon navedenog roka neće se uzeti u razmatranje.

Grad Rijeka zadržava pravo izmjene i dopune te produljenje roka ovog Javnog poziva. Sve eventualne izmjene i dopune Javnog poziva bit će objavljene na isti način kao i Javni poziv (na službenim stranicama Grada Rijeke).

Prijavitelj ima pravo podnošenja prigovora vezanog uz obradu svoje prijave. Rok za prigovor je 10 (deset) kalendarskih dana od dana primitka obavijesti o dodjeli odnosno ne dodjeli potpore. Prigovor mora sadržavati podatke o prijavitelju (ime/naziv, adresa, OIB) – naziv Javnog poziva, potpis prijavitelja ili ovlaštene osobe prijavitelja. Prigovor podnesen od neovlaštene osobe (osoba koja nije prijavitelj ili nije ovlaštena od strane prijavitelja) neće se uzimati u razmatranje, kao niti prigovor zaprimljen izvan navedenog roka. Prigovor se podnosi u pisanoj formi, putem elektroničke pošte na email adresu gospodarstvo@rijeka.hr. O prigovoru odlučuje pročelnica Upravnog odjela u roku od 15 (petnaest) kalendarskih dana od dana primitka prigovora.

Ovaj Javni poziv objavljuje se na web stranici Grada Rijeke www.rijeka.hr.

Dodatne informacije mogu se dobiti na mail-ove: dario.dobrilovic@rijeka.hr,
lorena.sasa@rijeka.hrvesna.martic@rijeka.hr.