u četvrtak, 24. ožujka 2016. godine održana je radionica u sklopu izrade Glavnog plana riječkog prometnog pravca na području Grada Rijeke. Radionici su prisustvovali predstavnici javnih institucija iz područja prostornog planiranja i prometa, kao i predstavnici jedinica lokalne samouprave koje se nalaze unutar obuhvata Plana (šire gravitacijsko područje grada Rijeke, od Brseča do Crikvenice s…

u četvrtak, 24. ožujka 2016. godine održana je radionica u sklopu izrade Glavnog plana riječkog prometnog pravca na području Grada Rijeke. Radionici su prisustvovali predstavnici javnih institucija iz područja prostornog planiranja i prometa, kao i predstavnici jedinica lokalne samouprave koje se nalaze unutar obuhvata Plana (šire gravitacijsko područje grada Rijeke, od Brseča do Crikvenice s otocima, te s dijelom gorskog područja do Delnica), predstavnici zajednice izrađivača: Gekom d.o.o. Zagreb – Mcrit S.l. Barcelona – Oikon d.o.o Zgreb, stručni recenzent Elipsa – S.Z. Zagreb te predstavici Grada Rijeke kao koordinatora izrade i ujedno organizatore radionice.

Naglasak radionice bio je na informacijama o postupku izrade i sadržaju Glavnog plana te prikupljanju podataka i dokumentacije koja je potrebna za utvrđivanje stanja. Naglašeno je da će se nadopuniti nalazi državne strategije i nacionalnog prometnog modela s obzirom na potrebe dijela regionalnog i lokalnog razvoja prometa.
Strateško utemeljenje Glavnog plana nalazi se u strateškim dokumentima Europske unije (Bijela knjiga o transportu, Akcijski plan o urbanoj mobilnosti, Paket o urbanoj mobilnosti), ali i strateškim dokumentima Republike Hrvatske (Strategija prometnog razvoja Republike Hrvatske 2014.-2030.). Temeljni ciljevi kojima će se težiti prilikom izrade Glavnog plana su održivi razvoj prometnog sektora, integrirani pristup prometnome planiranju, korištenje prikladnih alata za prometno planiranje kroz prometni model na makro razini koji će prikazati postojeće stanje prometnog sustava, a time i strateške scenarije razvoja. Identificirati će se i potrebe lokalne mobilnosti kroz terenska istraživanja na području obuhvata koju su planiranja u travnju.

Grupe mjera za razvoj prometnog sustava biti će raspoređene u tri kategorije: infrastruktura, organizacija, funkcionalnost. Važna je integracija strateških dokumenata na ostalim razinama jer promet je samo jedan aspekt prostornog razvoja. Dionici su obaviješteni o participativnom procesu na izradi postojeće prometne problematike koji za cilj imaju predlaganje hipoteza koje će se koristiti u fazi izrade scenarija. Naglašena je važnost procesa prikupljanja podataka te su svi dionici pozvani na uključivanje i suradnju.