
Uoči predstojećih izbora za Predsjednika RH, Ministarstvo pravosuđa, uprave i digitalne transformacije, pozvalo je birače da pregledaju svoje podatke u registru birača te do 18. prosinca podnesu zahtjev za privremeni upis, prethodnu registraciju, aktivnu registraciju i izdavanje potvrde za glasovanje izvan mjesta prebivališta.
Vlada Republike Hrvatske je donijela Odluku o raspisivanju izbora za Predsjednika Republike Hrvatske te za dan izbora odredila nedjelju, 29. prosinca 2024.
Zahtjevi za izmjenama mogu se predati putem sustava e-Građani ili u Uredu za opću upravu
Birači mogu izvršiti pregled, dopunu i promjenu podataka upisanih u Registar birača te podnijeti zahtjev za privremeni upis u registar birača izvan mjesta prebivališta, izdavanje potvrde za glasovanje izvan mjesta prebivališta (tzv. žute potvde), prethodnu registraciju i aktivnu registraciju.
Birači svoje podatke upisane u registar birača mogu provjeriti na mrežnoj stranici Ministarstva pravosuđa, uprave i digitalne transformacije https://biraci.gov.hr/RegistarBiraca/.
Zahtjevi se mogu podnijeti putem usluge e-Birači unutar sustava e-Građani ili nadležnom upravnom tijelu županije.
Birači s prebivalištem u Rijeci mogu do 18. prosinca 2024. godine izvršiti pregled, dopunu i promjenu podataka upisanih u registar birača te podnijeti zahtjev za privremeni upis u registar birača izvan mjesta prebivališta, izdavanje potvrde za glasovanje izvan mjesta prebivališta i aktivnu registraciju, u Uredu za opću upravu u Rijeci, Riva 10, soba 220 i 221 (II. kat, stubište B). Informacije se mogu dobiti na telefon 051/354-443, 051/354-445 i 051/354-172 od 08,30 do 15,30 sati ili putem elektroničke pošte, e-mail adrese: registar.biraca@pgz.hr.
Obrasci zahtjeva za privremeni upis u registar birača izvan mjesta prebivališta, izdavanje potvrde za glasovanje izvan mjesta prebivališta te prethodnu registraciju, uza sve druge vezane informacije, mogu se pronaći na mrežnim stranicama Ministarstva pravosuđa, uprave i digitalne transformacije i Primorsko-goranske županije.
Drugi krug glasovanja
S obzirom na mogućnost održavanja drugog kruga glasovanja birači mogu istovremeno prilikom podnošenja zahtjeva za privremeni upis izvan mjesta prebivališta, prethodnu registraciju, aktivnu registraciju i izdavanje potvrde za glasovanje izvan mjesta prebivališta za prvi krug glasovanja, podnijeti zahtjev i za drugi krug glasovanja.
Birači, u slučaju održavanja drugog kruga glasovanja, odmah po određivanju datuma drugog kruga glasovanja, a najkasnije do 10 dana prije dana održavanja drugog kruga glasovanja, mogu podnijeti novi zahtjev za privremeni upis izvan mjesta prebivališta, prethodnu registraciju, aktivnu registraciju i izdavanje potvrde za glasovanje izvan mjesta prebivališta te mogu izmijeniti ranije podneseni zahtjev ili odustati od njega.
O radnom vremenu nadležnih upravnih tijela u slučaju održavanja drugog kruga glasovanja birači će biti naknadno obaviješteni.
Izdavanje potvrde za glasovanje na dan održavanja izbora (tzv. plave potvrde)
Skreće se pozornost biračima, koji imaju prebivalište u Republici Hrvatskoj da samo birači koji imaju prebivalište u Republici Hrvatskoj i važeću osobnu iskaznicu ulaze u popis birača i nalazit će se na izvacima iz popisa birača koji će biti dostavljeni na biračka mjesta.
Birači koji nemaju važeću osobnu iskaznicu mogu ostvariti svoje pravo glasovanja s potvrdom za glasovanje (tzv. plavom potvrdom) koju na dan održavanja izbora izdaju nadležna upravna tijela županija ili Grada Zagreba prema mjestu prebivališta birača.
Birači koji nemaju prebivalište u Republici Hrvatskoj, a nisu aktivno registrirani, mogu na dan održavanja izbora ostvariti svoje pravo glasovanja samo u inozemstvu s potvrdom koju na dan održavanja izbora izdaje samo diplomatska misija ili konzularni ured Republike Hrvatske u inozemstvu.
Dodatne informacije vezane uz registar birača mogu se naći na mrežnim stranicama Primorsko-goranske županije i Ministarstva pravosuđa, uprave i digitalne transformacije.