U nedjelju, 21. svibnja 2017. godine održat će se lokalni izbori za članove predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave i izbori općinskih načelnika, gradonačelnika i župana te njihovih zamjenika.

Tijekom izborne promidžbe, sve političke stranke i nezavisni kandidati moći će koristiti javne površine i predmete za oglašavanje u vlasništvu Grada pod istim uvjetima, kako bi se izbjegao nered i oštećivanje javnih površina, komunalne opreme i fasada objekata lijepljenjem plakata i drugog promidžbenog materijala.

Sukladno Odluci o davanju na korištenje javnih površina i drugih nekretnina, privremenih objekata te reklamnih i oglasnih predmeta u vlasništvu Grada Rijeke, riječki je gradonačelnik donio Zaključak o načinu njihova korištenja za promidžbu političkih stranaka i kandidata koji sudjeluju na izborima u svrhu njihove izborne promidžbe.

Promidžba putem oglasnih površina u vlasništvu grada i ostalih površina

Na području grada Rijeke postoje uređene oglasne površine u vlasništvu Grada koje se sastoje od 55 jednostranih samostojećih panoa, 3 dvostrana samostojeća panoa, 16 zidnih panoa, 30 oglasnih stupova, a kojetemeljem ugovora s Gradom Rijeka koristi tvrtka LAUDATOR d.o.o.
Prema navedenom ugovoru, oglasne površine za vrijeme izborne promidžbe moći će koristiti stranke i nezavisni kandidati za isticanje izbornih plakata, uz plaćanje naknade Gradu Rijeci. Zbog velikog interesa političkih stranaka i nezavisnih kandidata svakom podnositelju zahtjeva omogućit će se korištenje 1/3 navedenih oglasnih površina, do njihove popunjenosti.
Također, radi postave raznih panela za lijepljenje izbornog materijala, odobrit će se korištenje trgova, nogostupa, kao i stupova javne rasvjete radi postave jednostranih ili dvostranih panoa te transparenata, izuzev stupova javne rasvjete na lokacijama čije se korištenje ne može odobriti zbog Ugovora sklopljenog između Grada i trgovačkog društva outdoor akzent d.o.o.
Zahtjev za privremeno korištenje nekretnina zbog postave panoa i transparenata političke stranke dužne su podnijeti Odjelu gradske uprave za komunalni sustav radi sklapanja ugovora.
Stranke i nezavisni kandidati dužni su uplatiti polog od 4.000,00 kn kako bi se, ukoliko to ne učine sami, reklamni panoi i plakati mogli ukloniti nakon izbora. Lijepljenje izbornih plakata na autobusne čekaonice u vlasništvu Grada nije dozvoljeno. Neutrošena sredstva pologa vratit će se nakon uklanjanja plakata, panoa i transparenata i dovođenja nekretnina i predmeta u prvobitno stanje.

Održavanje predizbornih skupova

Politički skupovi moći će se održavati na Trgu 111. brigade Hrvatske vojske, Trgu Republike Hrvatske i na Trgu 128. brigade Hrvatske vojske. Kao površinu zauzeća obračunavat će se površina koja se koristi za izlaganje političkih programa (pozornica i sl.). Troškove priključka, ukopčavanja i iskopčavanja instalacije el. energije, naknadu za potrošenu struju te dežurstvo električara tijekom skupa snosit će organizator skupa. U slučaju postojanja dva ili više zahtjeva za istovremeno korištenje iste javne površine, prednost će imati stranka ili nezavisni kandidat koji ranije podnese zahtjev za korištenje.

Postava štandova za izbornu promidžbu

Planom lokacija Korzo je utvrđeno kao prostor za postavu štanda veličine do 3 m² radi informiranja građana, dijeljenje letaka i sl. Naknada za korištenje prostora iznosi 10 kn/m² dnevno.
Sukladno zaključku gradonačelnika, korištenje javne površine za postavu štandova na prostoru Korza i okolnih trgova odobrit će se počevši od zgrade Radio Rijeke na istok, u jednom redu redoslijedom prema zaprimljenim zahtjevima. Ukoliko bude potrebno daljnja postava odobravat će se počevši od zgrade Grada Rijeke, na istok, a za postavu šatora ili drugog sličnog privremenog objekta, do najviše 20 m² na lokacijama koja će se utvrditi prilikom obrade zahtjeva.

Korištenje štandova i ograda omogućit će se bez plaćanja pologa, ali uz plaćanje naknade.
Naknada za korištenje prenosivih ograda, lakoprenosivih štandova, te masivnih štandova za vrijeme trajanja prikupljanja potpisa za predlaganje kandidata za lokalne izbore iznosi kako slijedi:

  • naknada za lakoprenosive ograde u iznosu od 4,00 kn po elementu ograde dnevno,
  • naknada za lakoprenosive štandove u iznosu od 110,00 kn po štandu dnevno,
  • naknada za masivne štandove u iznosu od 250,00 kn po štandu dnevno.

Gdje neće biti moguće postavljati reklamne panoe za isticanje izbornih plakata i transparente

Postavljanje reklamnih panoa za isticanje izbornih plakata, te postav transparenata neće biti moguć na stupove javne rasvjete u ulicama Trg Bana Jelačića – kolodvor prigradskih linija, Adamićeva – Trpimirova, sjeverna strana, Krešimirova – potez kod prijelaza pruge, južna strana, Prvoga maja – Tizianova, Laginjina kod Zavoda za socijalnu skrb, Laginjina iznad Guvernerove Palače, Radnička ulica – potez od WTC-a prema križanju sa J.P. Kamova, Pomerio – istočno od parka, Žrtava fašizma, Titov trg, Školjić kod pumpe, V. C. Emina- kod “T” objekta, Krešimirova – sjeverna strana kod ZZZZ, Školjić nasuprot pruge, Zametska – kod “Kauflanda”, Nova cesta – od toplane prema sjeveru, Nova cesta – ispred “MEDIKE”, Vukovarska – preko puta Građevinskog fakulteta, Osječka ulica nasuprot marketa “BILLA”, Osječka – nasuprot autogaraže KD ČISTOĆA, Osječka- iznad ulaza u “KONZUM”, Škurinjska cesta – preko puta “Vrtnog centra”, Novi most kod Hotela Kontinental, Bulevar oslobođenja iza Hotela Neboder, Strossmayerova nasuprot Piramide, Trg Žabica, Riva, Riva Boduli, Ivana pl. Zajca, Wenzelova te Korzo.

Podnošenje zahtjeva

Podnositelji zahtjeva za privremeno korištenje nekretnina dužni su uz zahtjev dati opis, dimenzije i mikro lokaciju reklamnih panoa, transparenata, šatora i sličnih privremenih objekata, kao i rok korištenja nekretnine. Svi zahtjevi podnose se Odjelu gradske uprave za komunalni sustav.
U slučaju postojanja dva ili više zahtjeva za sklapanje ugovora o privremenoj uporabi iste javne površine, prednost će imati podnositelj koji je prvi podnio pisani zahtjev.