Prihvaćen je nastavak financiranja rada stručnog suradnika-defektologa za pola radnog vremena u Osnovnoj školi Pećine u 2022. godini.

U OŠ Pećine djeluje Odjel za dodatnu defektološku pomoć za učenike oštećena vida u kojem se provodi stručna pomoć za učenike osnovnih škola.
„Rad stručnog suradnika-defektologa izuzetno je važan, jer provođenjem individualnog odgojno-obrazovnog rada učenicima pomaže u učenju i izvršavanju školskih obaveza. Time posljedično doprinosi adekvatnom psihosocijalnom razvoju“, kazala je na gradonačelnikovom kolegiju Lana Golob iz Odjela za odgoj i školstvo.

Temeljem Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi sredstva za plaće i naknade plaća za zaposlenike u školama osiguravaju se u državnom proračunu te je, sukladno tome, plaća za rad jednog stručnog suradnika-defektologa u Odjelu za dodatnu defektološku pomoć pri Osnovnoj školi Pećine osigurana državnim proračunom.

Međutim, kako u Školi postoji potreba za još jednim stručnim suradnikom-defektologom, Grad Rijeka već dugi niz godina financira rad stručnog suradnika defektologa na pola radnog vremena (20 sati tjedno).

„Riječ je o iznimno važnoj temi za koju je Grad Rijeka i ove godine osigurao 90 tisuća kuna“, kazala je Golob, istaknuvši kako odobravanjem sredstava za defektologa Grad Rijeka osigurava ravnopravan pristup sustavu odgoja i obrazovanja za jednu od najranjivijih skupina u društvu.

Zamjenica gradonačelnika Sandra Krpan izrazila je žaljenje što, iako je potreba za stručnim suradnicima u osnovnim školama izuzetno velika, resorno ministarstvo promptno ne reagira na situaciju u praksi.
„Posebno u pandemiji bolesti COVID-19 ukazala se izuzetna potreba za većim brojem stručnih suradnika u školama, posebice psihologa, budući kada se pokazalo da se djeca sve više susreću s anksioznim stanjima te da dolazi do poremećaja u ponašanju“, kazala je zamjenica Krpan.

Istaknula je kako bi suglasnosti za zapošljavanje dodatnih stručnih suradnika u osnovnim školama koje ravnatelji upućuju resornom ministarstvu trebale stizati brže i pratiti potrebe škole.
„Nakon sastanka koji sam imala s ravnateljima, oni su uputili mnogobrojne požurnice ministarstvu za odobravanje suradnika. Drugi problem s kojim se škole susreću je pomanjkanje tehničkog osoblja, također ni te suglasnosti ministarstvo ne dostavlja na vrijeme, a važno je za rad i organizaciju škole“, poručila je zamjenica Krpan.