Dodjelom Nagrade za posvećenost kvaliteti usluge u turizmu za 2015. godinu rovinjskoj tvrtki Maistra te prezentacijom istraživanja Ljeto 2015 započeo je dvanaesti po redu Mystery shopping dan, u organizaciji tvrtke Heraklea, što se danas održao u Grand hotelu Bonavia.

Konferencija posvećena kvaliteti usluge i njenom unapređenju u turizmu ove je godine bila fokusirana na primjere iz hotelijerstva. Prema riječima direktorice Heraklee Sanje Gomuzak, glavni cilj Mystery shopping dana je sudionicima prenijeti iskustva raznih uspješnih metoda za unaprjeđenje izvrsnosti koju zahtijeva današnji gost.

Gradonačelnik Rijeke Vojko Obersnel u svom je pozdravnom govoru istaknuo da je upravo aktivnost koju tvrtka Heraklea već godinama provodi jedan od dobrih načina za unapređenje kvalitete usluge u turizmu jer njihovi rezultati istraživanja objektivno govore o tome što turisti misle o nama.

„Mi možemo misliti što god hoćemo o našoj usluzi, ali jedino stvarno mjerilo je upravo ono što misle sami turisti. Iako se  Rijeka kroz povijest nije razvijala kao turistički grad, činjenica je da gradski turizam postaje sve popularniji, a to je onda nešto što i Rijeci donosi velike potencijale. Samo u protekle dvije godine povećan je broj dolazaka i noćenja za više od 50 posto i taj trend ukazuje na činjenicu da smo na dobrom putu“, rekao je gradonačelnik Obersnel.

Pročelnik Ureda županije Primorsko-goranske županije Goran Petrc  naglasio je da je turizam izuzetno važna gospodarska grana u županiji što je naglašeno i u Strategiji razvoja PGŽ-a. Izrazio je vjeru da će konferencija pridonijeti  pronalaženju kvalitetnih odgovora na pitanje kako zadržati i dobiti svakoga gosta.

Direktorica Turističke zajednice Kvarnera Irena Peršić Živadinov navela je niz projekata koji se provode radi poboljšanja usluge u turizmu, kao i program sustava kvalitete koji se već nekoliko godina provodi u nekoliko turističkih zajednica na Kvarneru.

Direktor Turističke zajednice grada Rijeke Petar Škarpa rekao je da se iz godine u godinu bilježi rast i poboljšanje turističke usluge ne samo u Rijeci već i u Riječkom prstenu, ali je podsjetio i na činjenicu da se 60 posto gostiju ne vrati upravo zbog loše usluge.

Nakon uvodnih riječi rovinjskoj tvrtki Maistra dodijeljena je Nagrada za posvećenost kvaliteti usluge u turizmu za 2015. godinu koju je preuzela Tatjana Trošt. Riječ je o hrvatskoj turističkoj kompaniji koja osigurava smještaj turista u Rovinju i Vrsaru u devet hotela, osam turističkih naselja i sedam kampova.

Voditeljica Herakleinog projekata, Željka Bakmaz, sudionicima konferencije premijerno je predstavila rezultate istraživanja Ljeto 2015 koje je mjerilo kvalitetu usluge u turizmu na Jadranu putem tajnih kupaca. Prošle godine posjećeno je 10705 lokacija. Zanimljivo je da se samo 56,93 posto svih domaćina pri pozdravljanju gostiju na Jadranu osmjehne, a tek se 65 posto njih zahvali gostima što su odabrali upravo njih. Gosta u dolasku pozdravilo je 79 posto turističkih djelatnika, a na odlasku njih 75,94 posto.  No, istraživanje je isto tako otkrilo i da je gosta na ponovni dolazak pozvalo tek 18 posto turističkih djelatnika.

Predavanja i prezentacije održali su Irena Peršić Živadinov, direktorica TZ Kvarnera,  Ana Maria Vrtodušić Hrgović, docentica na Fakultetu za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu u Opatiji, Nataša Jurina, direktorica TZ grada Krka, Iva Maksimović, konzultant Ramiro, Tea Golja, docentica Fakulteta ekonomije i turizma Jurja Dobrile iz Pule, Ante Dabo, gradonačelnik Grada Novalje, Nedo Mikelić, direktor TZ Rab, Dunja Pavešić, direktorica tvrtke Libra i Gracia Krainer, voditeljica marketinga ACI-ja

Mystery shopping dan organiziran je uz potporu Predsjednice Republike Hrvatske Kolinde Grabar Kitarović te pod pokroviteljstvom Primorsko-goranske županije te Grada Rijeke, a u suradnji s partnerima TZ Kvarnera i TZ grada Rijeke.