
Održana je redovna sjednica Skupštine Turističke zajednice grada Rijeke, na kojoj su predstavljeni podaci o rastu turističkog prometa od 2009. do 2019. godine te izazovi koje je donijela pandemija koronavirusa.
Članovi Skupštine prihvatili Izvješće o izvršenju Programa rada Turističke zajednice grada Rijeke za 2020. godinu, Izvještaj Turističkog vijeća Turističke zajednice grada Rijeke za 2020. godinu, Izvještaj o izvršenom nadzoru nad radom i financijskim poslovanjem Turističke zajednice grada Rijeke za 2020. godinu kao i Prijedlog I. Izmjena i dopuna Godišnjeg programa rada Turističke zajednice grada Rijeke za 2021. godinu.
Od 2009. do 2019. godine broj noćenja povećan za 3,7 puta
Prezentirani su podaci o rastu turističkog prometa za period 2009.-2019. godine. Posebno je istaknuto da je broj turističkih dolazaka povećan za 2,5 puta, a ostvarena noćenja za 3,7 puta. Povećan je i broj ležajeva u obiteljskom smještaju za 5.100 ležajeva. Najviše noćenja ostvarili su turisti iz Italije i Njemačke i to iz dobne skupine od 19 do 40 godina.
U prezentaciji je posebno istaknuto da financijski pokazatelji prate rast turističkih noćenja i ukupan prihod 3 osnovne djelatnosti u turizmu koje bilježe porast od 2,6 puta, raste broj zaposlenih kao i ukupne investicije u turizmu.
Analizom šireg područja odnosno Rijeke i Riječkog prstena zabilježeni su slični rezultati te je ostvaren rast turističkog prometa i to povećanje od 3,9 puta.
U „The European cities marketing Benchmarking report“, analizi najvećih turističkih destinacije Europe koji se provodi godišnje od strane međunarodne asocijacije ECM, pozicioniran je gore navedeni rast kao najveći rast u periodu 2015.-2019. godine od promatranih 44 članova, i to u postotnom i nominalnom prikazu.
Izazovna 2020. godina
„Brojne su aktivnosti bile planirane za 2020. godinu koja je trebala biti vrhunac sa projektom Europske prijestolnice kulture ali i rekordna turistička godina za Rijeku sa otvaranjem novog hotela Hilton Rijeka Costabella Beach Resort & Spa kao i najavama otvaranja drugih objekata te odličnim rezultatima koji su ostvarili sve brojniji riječki privatni iznajmljivači.
Počelo je odlično s rekordima kako je bilo i očekivano, turistički dolasci u prva dva mjeseca 19% u plusu, imali smo spektakularno otvaranje Europske prijestolnice kulture, rekordni posjeti novinara i gostiju tijekom veljače i početkom ožujka s odličnim najavama u svim nacionalnim i međunarodnim medijima, nikad bolji Riječki karneval, sve rekord do rekorda i sve prema planu.
I onda… krenuo je izazovni dio godine koji nas je u svim aspektima privatnog i poslovnog života obilježio svjetskom pandemijom Covid-19 koja je cijelu godinu imala ogroman utjecaj na svih nas. A nažalost utječe još uvijek i na naše živote ali i novu izazovnu turističku sezonu koja je pred nama,“ istaknuo je Petar Škarpa direktor Turističke zajednice grada Rijeke.
Brojne nagrade za promotivni film „Rijeka – I miss you“
Posebni naglasak iz Izvješća za 2020. godinu stavljen je na novi promotivni film Turističke zajednice grada Rijeke „Rijeka – I miss you“ koji je osvojio brojne nagrade u 2020. godini:
- The Golden City Gate” (Berlin) – 2. mjesto u kategoriji Međunarodni gradovi
- New York Film Festivalu – Film & TV Awards – 2. mjesto u kategoriji Corporate image – Public Relations & Social Engagement
- 41. The Telly Awards (Las Vegas) – 2. mjesto u kategoriji Branded Content: Travel/Tourism
- Međunarodni festival turističkih filmova Tourfilm Riga – Posebno priznanje žiria
- Zagreb Turfilm festival – 1. mjesto u kategoriji za najbolju međunarodnu turističku destinaciju-grad
- Zagreb Turfilm festival – 1. mjesto u kategoriji hrvatskih turističkih filmova za turističku destinaciju – grad
- ART&TUR (Porto) – nagrada u kategoriji za najbolji originalni soundtrack.
- IFA Istanbul Film Awards – Najbolji kratki film u kategoriji putovanja
- 23. Međunarodni festival turističkog filma (Solin) – Posebno priznanje
- Dalmatia Film Festival 2020. – najbolji turistički film 2020.
Druga važna promidžbena aktivnost je bila u suradnji s izdavačem najtiražnijih talijanskih novina La Repubblica, izdavačkom kućom GEDI Gruppo Editoriale SpA iz Rima, gdje je realiziran jedinstveni Vodič kroz okuse i užitke grada Rijeke – Europske prijestolnice kulture 2020.
Rekonstrukcija dijela Trsatskog kaštela
Izrađena je također i nova mrežna stranice www.visitRijeka.hr koja je u novom dizajnu prilagođena informacijama koje redovito turisti najviše traže pored drugih destinacijskih informacija. Mrežna stranica Turističke zajednice grada Rijeke također je i prva stranica koja je objavljena i sukladna Zakonu o pristupačnosti mrežnih stranica i programskih rješenja za pokretne uređaje. Objavom stranice i početkom korištenja online banke podataka pod imenom ODIS-Objedinjeni destinacijski informativni sustav Turistička zajednica grada Rijeke završila je aktivnost potpune digitalizacije destinacijskih informacija.
Još jedan od projekata koji je realiziran s ciljem očuvanja i bolje prezentacije je i rekonstrukcija dijela Trsatskog kaštela koji je jedno od najposjećenijih mjesta u gradu, kako turista tako i samih stanovnika Rijeke. Kako bi se očuvala ljepota Trsatskog kaštela, koji je mjesto brojnih kulturno-zabavnih manifestacija, protekle godine Turistička zajednica grada Rijeke u suradnji s Gradom Rijeka realizirala je projekt sanacije drvene šetnice – galerije, sanacije istočnog vijenca mauzoleja „Mir junaka“, sanacije krovišta uz sjeveroistočnu kulu, sanacije dijela opločenja Gradine i kompletnu sanaciju jugozapadne kule, uz nadzor Ministarstva kulture, Konzervatorskog odjela u Rijeci. U narednom periodu (2021-2022.) investirat će se u sadržaje na Trsatskom kaštelu još oko 2,5 mil. kn.
Brojni EU projekti TZ grada Rijeke
Poseban značaj ali i veliki udio u aktivnostima Turističke zajednice grada Rijeke kako u 2020. godini tako i u tekućoj 2021. godini predstavljaju EU projekti u kojima su partneri. Turistička zajednica grada Rijeke partner je na slijedećim projektima kroz koje ćemo ostvariti prihod od oko 6 mil. kuna:
- Turistička valorizacija reprezentativnih spomenika riječke industrijske baštine
- Kulturno-turistička ruta „Putovima Frankopana“
- Interpretacijski centar prirodne baštine Primorsko-goranske županije
- Povežimo se baštinom – Urbana Aglomeracija Rijeka
- EMOtional technologies for the cultural heritage valorization within cross-border UNDERGROUNDS – “EMO.UNDERGROUNDS”
- Promotion of natural and cultural heritage to develop sustainable tourism – ProNaCul
- Povijest, Povijest umjetnosti, Talijanistika, Germanistika – razvoj, unapređenje i provedba stručne prakse (PerPeTuUm aGile).