U Centru za odgoj i obrazovanje Rijeka održana je završna konferencija projekta „RInkluzija – Riječki model podrške učenicima s teškoćama“ na kojoj su predstavljeni projekt, brošura i društvena igra nastala u sklopu projekta.

Događaju su prisustvovali gradonačelnik Rijeke Vojko Obersnel, pročelnica Odjela za odgoj i školstvo Grada Rijeke Sanda Sušanj sa suradnicima, ravnateljica Centra za odgoj i obrazovanje Ivone Šabarić Rubeša sa suradnicima te ravnatelji i koordinatori osnovnih škola koje su dio ovoga projekta, pomoćnici u nastavi i vanjski suradnici.

Iako pitanje pomoćnika u nastavi još uvijek nije zakonski regulirano, Grad Rijeka već 8 godina financira rad pomoćnika u nastavi. Gradonačelnik Obersnel podsjetio je kako je sve počelo još davne 2009. godine kada je Rijeka, kao jedna od rijetkih jedinica lokalne samouprave, izdvajala sredstva za rad 6 pomoćnika u nastavi.

Projekt se iz godine u godinu razvijao, a ove se školske godine, po treći put, otvorila mogućnost dobivanja financijskih sredstava za plaće pomoćnika te niz popratnih aktivnosti  iz sredstava Europskog socijalnog fonda. Prijavivši na natječaj projekt „RInkluzija – Riječki model podrške učenicima s teškoćama“, Grad je osigurao sredstva u iznosu od 1.956.080,16 kuna, od čega je 293.412,03 kuna iz proračunskih sredstava, za rad 43 pomoćnika u 16 riječkih osnovnih škola te niz popratnih projektnih aktivnosti.

Partneri u implementaciji projekta su Centar za odgoj i obrazovanje, OŠ-SE Belvedere, OŠ Centar, OŠ Eugen Kumičić, OŠ Fran Franković, OŠ Gornja Vežica, OŠ Kantrida, OŠ Nikola Tesla, OŠ Pećine, OŠ Pehlin, OŠ  Podmurvice, OŠ-SE San Nicolo, OŠ Srdoči, OŠ Trsat, OŠ Vežica i OŠ Vladimir Gortan.

Na konferenciji su se okupili voditelji i partneri projekta RInkluzija

Na konferenciji su se okupili voditelji i partneri projekta RInkluzija

Kako je poručila ravnateljica Centra Ivone Šabarić Rubeša, svi učenici imaju pravo na jednake šanse i pristup kvalitetnom obrazovanju, gdje učenici s teškoćama predstavljaju posebno ranjivu skupinu.

Ovim se projektom učenicima s poteškoćama želi osigurati pomoćnik u nastavi čime se doprinosi kvaliteti integracije u razredu i olakšava socijalizacija učenika i pristup obrazovanju. U sklopu ovog projekta, pomoćnik predstavlja neposrednu potporu učeniku, a posredno potporu učitelju te ostalim učenicima u razredu, no pritom nije zamjena za druge oblike pomoći, o čemu je posvjedočila i Tamara Polegubić, pomoćnica u nastavi u Osnovnoj školi Centar.

Projekt RInkluzija provodi se od kolovoza 2016. godine i traje do kolovoza 2017. godine. Sve aktivnosti provode se u okviru Odjela gradske uprave za odgoj i školstvo te u partnerskim ustanovama, školama Grada Rijeke.

U sklopu projekta, ove je godine educiran 21 pomoćnik u nastavi i sklopljeno je 53 ugovora o radu, čime je ostvarena podrška za 48 učenika s teškoćama u razvoju u odgojno-obrazovnom procesu.

Mora se napomenuti kako se kroz angažiranje pomoćnika u sklopu ovog projekta utječe na povećanje zaposlenosti u našem gradu. To se posebice odnosi na stručnjake iz područja odgoja i obrazovanja jer se na ovaj način stječe iskustvo rada s djecom s teškoćama, kao i nova znanja i kompetencije za rad.

Ovom je prilikom, pročelnica Sušanj predstavila i brošuru o inkluzivnom obrazovanju u Rijeci, koja je nastala kao rezultat radionica s pomoćnicima i koordinatorima.

Društvenu igru "Putem prijateljstva" zaigrale su pročelnica Sanda Sušanj, ravnateljica Ivone Šabarić Rubeša i autorice igre Mirna Gurdon i Lea Jurin

Društvenu igru “Putem prijateljstva” zaigrale su pročelnica Sanda Sušanj, ravnateljica Ivone Šabarić Rubeša i autorice igre Mirna Gurdon i Lea Jurin

Također, predstavljena je i društvena igra „Putem prijateljstva“ izrađena u sklopu projekta, kao promotivni materijal. Autorice igre su Mirna Gurdon i Lea Jurin, a igra je nastala u suradnji s učenicima Centra pod vodstvom vrijednih i kreativnih profesora Centra Anta Vranjića i Milana Dundovića, čiji je rad posebno pohvaljen i istaknut kao neprocjenjiv od strane pročelnice Sušanj.

Kako autorice kažu, igra je namijenjena učenicima, učiteljima, pomoćnicima u nastavi, članovima obitelji i prijateljima. Cilj igre je poticati različite oblike prosocijalnog ponašanja kod djece, poput altruizma, empatije, poštovanja drugih, konstruktivnog rješavanja sukoba i izgradnje povjerenja, te promovirati inkluziju i inkluzivno obrazovanje.

Nakon konferencije, sudionici su razgledali izložbu učenika Centra za odgoj i obrazovanje na temu školskog akvarija. Obzirom da učenici i djelatnici Centra tijekom školske godine izrade jako puno zanimljivih radova, suvenira, torbi i ostaloga, na prodajnim štandovima mogli su se naći i predmeti iz reciklažne, knjigovežačke i krojačke radionice.

Europski socijalni fond