U Centru za odgoj i obrazovanje prezentirani su rezultati projekta “RInkluzija – Riječki model podrške učenicima s teškoćama”, kroz kojeg su učenicima s teškoćama u razvoju osigurani pomoćnici u nastavi.

U riječkim osnovnim školama trenutno je integrirano oko 500 učenika s teškoćama u redovan odgojno-obrazovni sustav. Nekima od njih, pored savladavanja nastavnog programa, potrebna je dodatna podrška u učenju, socijalizaciji i kretanju, te im se putem projekta osiguravaju pomoćnici u nastavi.

Grad Rijeka je još prije deset godina prepoznao važnost osiguravanja pomoćnika u nastavi, a posljednje četiri godine većina sredstava za financiranje projekta se osigurava putem Europskog socijalnog fonda. U 2017. godini Grad Rijeka je dobio četverogodišnju potporu iz europskih fondova u visini od 9.785.188,80 kuna, čime je omogućeno zapošljavanje 52 pomoćnika koji rade sa 60 djece s teškoćama u 18 osnovnih škola kojima je osnivač Grad Rijeka.

Riječki gradonačelnik Vojko Obersnel istaknuo je kako se, kao jedan od članova Odbora regija Europske unije, zajedno s drugim predstavnicima jedinica lokalne i regionalne samouprave diljem Europe, zalaže za opstanak kohezijskih fondova i sljedećoj financijskoj perspektivi Europske unije, odnosno u razdoblju nakon 2020. godine.
„Projekt pomoćnika u nastavi, kojeg bi Grad Rijeka teško mogao provoditi bez pomoći europskih fondova, najbolji je primjer važnosti nastavka financiranja iz kohezijskih fondova,“ kazao je gradonačelnik Obersnel, istaknuvši kako su pomoćnici u nastavi postali puno više od pomagača u učenju i socijalizaciji – postali su prijatelji, dodavši: “Prijatelji su oni koji te drže za ruku, a pritom dodiruju tvoje srce.”

Pozdravne riječi uputila je ravnateljica Centra za odgoj i obrazovanje Ivone Šabarić Rubeša, dok su o svakodnevnu praksu pomoćnika u nastavi u predstavile Nea Miletić koja taj posao obavlja u Osnovnoj školi Kozala i Danijela Brusić koja je pomoćnica u Osnovnoj školi Nikola Tesla.

Govoreći o svom svakodnevnom poslu, Miletić je istaknula kako je svako dijete drugačije, što znači da ne postoji univerzalan pristup djeci s poteškoćama, odnosno pojedinom učeniku je potrebno prilagođavati sadržaje i metode rada. Pomoćnici u nastavi za svoje učenike moraju imati beskrajno strpljenje i razumijevanje, a njihov je najvažniji zadatak s učenicima uspostaviti kvalitetnu komunikaciju.
„Uspostavom pozitivnog odnosa učenik se osjeća integrirano, prihvaćeno i sretno. Motivacija treba biti poticana kako od strane pomoćnika u nastavi, tako i od učitelja, vršnjaka i cjelokupnog stručnog tima,“ kazala je Miletić.

Danijela Brusić pomoćnica je u nastavi malog Darka, učenika 3.c. razreda. Za njega kaže da je hrabar i uporan dječak. Osim u učenju o socijalizaciji, potiče ga na samostalnost, na druženje i igru te na suradnju s drugim učenicima. S obzirom na to da se Darko teže kreće, najveći izazov predstavljaju izvanučionička nastava i izleti, no uz Danijelinu pomoć Darko je ravnopravno uključen u sve razredne aktivnosti, pa čak nije izuzet niti od redarskih dužnosti. Darka su prihvatili i učenici – ove je godine izabran za predsjednika razreda, drugi mi učenici rado pomažu i igraju se s njime, a na predstavljanje projekta došao je u pratnji roditelja, ali i potpredsjednika razreda Marka te svoje simpatije Korine.

Europski socijalni fond