U Salonu Grada Rijeke predstavljen je sustav za nadzor nepropisnog zaustavljanja i parkiranja vozila.

Novi sustav, koji funkcionira kao integralni dio sustava prometnih prekršaja Direkcije za prometno redarstvo, prezentirali su gradonačelnik Rijeke Vojko Obersnel, pročelnica Odjela za komunalni sustav Grada Rijeke Irena Miličević, ravnatelj Direkcije za prometno redarstvo Grada Rijeke Marko Drpić i ravnatelj Direkcije za informatičke sustave Nenad Lazarić.

Grad Rijeka je nabavio pet kamera za nadzor prometa s ciljem povećanja sigurnosti prometa i smanjenja broja prekršaja koje usporavaju regularan tok prometa na ključnim punktovima grada. Među prometne prekršaje klasificirani su parkiranje na nogostupu, parkiranje na autobusnim stajalištima, parkiranje na mjestima rezerviranim za dostavu, parkiranjem u raskrižju i slična ponašanja, čije novčane kazne mogu iznositi od 300 do 700 kuna.

Predstavljen novi gradski sustav za nadzor nepropisnog zaustavljanja i parkiranja vozilaSustav funkcionira na način da postavljene kamere automatski i u realnom vremenu, od 0 do 24 sata, evidentiraju i dokumentiraju zaustavljanja vozila kroz stvaranje vizualnih zapisa, nakon čega prometni redari odlučuju je li riječ o prekršaju, te u tom slučaju kroz korištenje MUP-ove baze podataka dolaze do vlasnika vozila na čiju kućnu adresu stiže obavijest te zahtjev za dostavom podataka o počinitelju. Počinitelji mogu izvršiti uvid u zapis prekršaja te predati podatke u Direkciju za prometno redarstvo.

Gradonačelnik Vojko Obersnel kazao je kako je poznata činjenica da Rijeka predvodi primjenu koncepta pametnog grada i modernih tehnologija s ciljem efikasnog rješavanja problema u korist građana, dodavši kako će se implementacijom ovog sustava činiti usluga svim savjesnim vozačima koji se pridržavaju prometnih propisa. „Rijeka je opterećena prometom, sustav pametnih semafora bilježi kako i do 70 tisuća vozila dnevno uđe u grad, pri čemu svako zaustavljanje izaziva zastoje u prometu“, rekao je Obersnel, navevši kako će ovo tehničko rješenje omogućiti redarima da se fokusiraju na manje problematične lokacije. „Vjerujem da će sustav polučiti zadovoljavajuće rezultate, a on će po potrebi biti proširen i na druge lokacije“, zaključio je Obersnel, ističući kako smisao kamera nije gomilanje prekršaja i broja kazni, već njihovo edukativno djelovanje.

Predstavljen novi gradski sustav za nadzor nepropisnog zaustavljanja i parkiranja vozilaSustav je na pet lokacija započeo s testnim radom prije dva tjedna, a njegova puna implementacija, nakon čega će se evidentirani prekršaji početi kažnjavati i kreće od 15. kolovoza 2019. Kamere su postavljene na najfrekventnijim lokacijama u gradu koje bilježe najveći broj prekršaja – na križanju ulice Riva i Splitske ulice, na križanju ulice Riva Boduli i ulica Riva te lvana Zajca, u Ulici lvana Zajca (kod HNK lvan pl. Zajc), u Ulici Fiumara te u Adamićevoj ulici (u blizini Jadranskog trga).

Tijekom testnog razdoblja, utvrđeno je kako je prosječan broj detektiranih nepropisno parkiranih vozila na dnevnoj bazi bio je između 150 i 200 vozila, pri čemu je najveći broj prekršaja evidentiran na lokaciji u Adamićevoj ulici. U razdoblju od 11 dana na spomenutih pet lokacija utvrđeno je više od dvije tisuće prekršaja, dok prometni redari u periodu od dva mjeseca na istima u prosjeku evidentiraju oko 900 prekršaja.

Ukupna vrijednost investicije je 200.000 kuna (s PDV-om).